TUL i dag, noe jeg bør forberede/tenke på?

Spirelille

Betatt av forumet
Januarlykke 2019
Jeg skal på ultralyd og er 12+5. Har aldri gjort det før, og lurer litt på om det er noe jeg bør forberede meg på/ta med/gjøre på forhånd etc?

Lurer også veldig på om de tar utvendig eller innvendig i uke 12? Er ikke så gira på innvendig. :woot:

Også kjempespent på kjønn, men vet at de ikke kan være sikre så tidlig, hvis de ser noe i det hele tatt. :)
 
Jeg forberedte ingenting før min TUL i uke 12, annet enn at jeg tenkte jeg ville presisere at det var for å sjekke om det var liv pga flere MA-er tidligere, og at jeg også ville at de skulle se at ting så bra ut mtp på feil på fosteret. Men ta med det skjemaet du skal ha med på svangerskapskontrollene. Da fyller de ut litt på det.

Jeg hadde utvendig ultralyd.

Angrer på at jeg ikke spurte hvor morkaka lå. Det sa ho nemlig ikke.
 
Da jeg var på tidlig ultralyd i uke 12 tok han både innvendig og utvendig, men han spurte om det var greit for meg. Jeg har hatt IVF så den type undersøkelse er bare barnemat. Grunnen til innvendig var fordi man da kunne se veldig mye bedre fordi man kommer nærmere fosteret, det ligger ganske langt nede så tidlig. Den utvendige ultralyden var primært for å se hvor morkaken lå.
Da fikk jeg også se hvor stor forskjell det var på bildene.
Han gikk gjennom alle organer som var tydelige, nakkefold og nesebein, i tillegg til hvor morkaken lå uten at vi spurte om det.
 
Hmm, kanskje man vil ha innvendig da?

Er jo ikke redd for det, det blir vel verre når man skal føde uansett. :laughing002
 
Hmm, kanskje man vil ha innvendig da?

Er jo ikke redd for det, det blir vel verre når man skal føde uansett. :laughing002

Du kan jo snakke med den som skal utføre ultralyden og høre hva de anbefaler. De ønsker jo det beste for deg og din opplevelse av ultralyden :)
 
Vi tok utvendig, uke 10 og 11 denne gang og uke 12 sist :) Lykke til!
 
Back
Topp