TUL i dag med uønsket resultat

HJT

Glad i forumet
Var på TUL i dag, og trodde jeg var 6+2. Gyn fant en sekk med en 1 mm stor skygge i, men ingen bankende hjerte fordi det var for lite.

Han mente jeg bare var 4-5 uker, og sa at det så ut som en vanlig tidlig graviditet. Skal tilbake om litt over to uker for ny sjekk. Kjenner jeg trenger noen solskinnshistorier nå! Var så sikker på at jeg var lengre på vei (i følge menstermin er jeg jo 6+2!), og vet at jeg burde slappe av, men klarer virkelig ikke :(

Æsj da, så kjedelig. Har du hatt ustabile sykluser eller lang tid før eggløsning kanskje?

Sluttet på prevensjon i november og har bare hatt to sykluser etterpå før jeg ble gravid. Begge var ganske lange...

Skjønner det er litt kjedelig! Men solskinnshistorie har du jo, du er gravid - og så raskt etter å ha sluttet på prevensjon. :D :D :D

• Liker
Reactions: HJT
Skjønner det er litt kjedelig! Men solskinnshistorie har du jo, du er gravid - og så raskt etter å ha sluttet på prevensjon. :D :D :D
Ja, jeg er kjempeheldig! Snakker strengt til magen min om at den lille skyggen bare skal vokse seg stor og sterk nå.

En annen ting jeg nylig har lært er at egget kan surre rundt en stund før det fester seg, så man blir jo ikke gravid den dagen man har samleie eller eggløsning.

• Liker
Leste nettopp historien din Alma30! Er så glad på deres vegne <3 Og håper inderlig at det samme gjelder oss. Nå er det bare å vente to lange uker først...

Mener det var 20. januar :)

Om man regner din termin utifra unnfangelse, som i dette tilfellet er sikrere enn siste mens, vil du være 5+4.
Men det forutsetter at egget reiste rett ned i egglederen i løpet av kort tid. Det er dog vanlig at egget bruker rundt 1 døgn på denne reisen.
Deretter kan det ta endel dager før egget faktisk fester seg i livmoren og kroppen begynner å produsere hcg.

• Liker
Leste nettopp historien din Alma30! Er så glad på deres vegne <3 Og håper inderlig at det samme gjelder oss. Nå er det bare å vente to lange uker først...

Takk, jeg håper det går like bra for dere [emoji106][emoji4] 2 uker er veldig lenge.. kunne du ikke komme før?

Edit. Hvis du er bare 4 uker er det ikke noe poeng å dra før om 2 uker.. da risikerer du bare det samme som meg.

• Liker
Om man regner din termin utifra unnfangelse, som i dette tilfellet er sikrere enn siste mens, vil du være 5+4.
Men det forutsetter at egget reiste rett ned i egglederen i løpet av kort tid. Det er dog vanlig at egget bruker rundt 1 døgn på denne reisen.
Deretter kan det ta endel dager før egget faktisk fester seg i livmoren og kroppen begynner å produsere hcg.
Så det da faktisk kan være helt normalt at hjertet ikke slår enda?

Takk, jeg håper det går like bra for dere [emoji106][emoji4] 2 uker er veldig lenge.. kunne du ikke komme før?

Edit. Hvis du er bare 4 uker er det ikke noe poeng å dra før om 2 uker.. da risikerer du bare det samme som meg.
Nei, han sa enten 2 eller 4 uker :o

Så det da faktisk kan være helt normalt at hjertet ikke slår enda?

Om hjertet slår eller ikke er kanskje individuelt. Jeg tipper at det var igang, men;
Jeg var på tul 6+3, og fikk ikke se eller høre hjertet. Utifra hcg-prøver og ul vet jeg at det slo, så det var bare for tidlig å se/høre.

• Liker
Back
Topp