TUL hos senter for fostermedisin

lillereka

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Augustbarna2024
Hei! Skal på TUL på senter hos fostermedisin nå i uke 12. Noen som har vært og vet hva de sjekker? Er det bare nakkefold, eller sjekker de andre ting også?
 
Jeg var 12+1 his gyn, sjekket nakkefold, str på babyen, at alle organer var på plass og nesebein :)
 
Var i forgårs, 12+6, de sjekket nøye ja, målte nakkefold, så at armer og bein var på plass, så på nyrer, urinblære, hjerte, hodet, nesebein, og str på baby, brukte ca 35 min og forklarte underveis :)
 
Hei! Skal på TUL på senter hos fostermedisin nå i uke 12. Noen som har vært og vet hva de sjekker? Er det bare nakkefold, eller sjekker de andre ting også?

Det er fostermedisinsk avdeling på et sykehus? De går gjennom alle organer på babyen og sjekker at de finner det meste og det ser normalt ut. Det eneste de ikke kan sjekke skikkelig ordentlig så tidlig er hjertet fikk jeg vite :)
 
Aha, tusen takk for svar! Da vet jeg litt mer hva jeg går til! :Heartred
 
Hei! Skal på TUL på senter hos fostermedisin nå i uke 12. Noen som har vært og vet hva de sjekker? Er det bare nakkefold, eller sjekker de andre ting også?

Ja eg var 12+1 og blei mektig imponert over alt dei sjekker, og at dei forklarte så mykje :) pga historie hadde dei veldig fokus på hjertet, blodårer til og frå hjertet og blodårer i navlestreng, det var veldig tidlig så veldig vanskelig for dei å vite 100%. Dei sjekka alle organ dei fant, som nyrer, lever, magesekk, blære osv. Hu mi hadde også veldig fokus på mål, og målte alle slags bein, hodet, crl, føtter osv. Svært interessant ❤ hu sjekka morkake og plassering, nakkefold, nesebein, ansiktsstruktur, hjernen, nåke sommerfuglgreier i hodet. Hu brukte også lang tid på ryggraden, sjekka etter ryggmargsbrokk, det hadde hu sitt nå f.eks. alt var veldig fint hos oss, håper alt står bra til med dere også :)
 
Det er fostermedisinsk avdeling på et sykehus? De går gjennom alle organer på babyen og sjekker at de finner det meste og det ser normalt ut. Det eneste de ikke kan sjekke skikkelig ordentlig så tidlig er hjertet fikk jeg vite :)

På sykehus ja :)
 
Ja eg var 12+1 og blei mektig imponert over alt dei sjekker, og at dei forklarte så mykje :) pga historie hadde dei veldig fokus på hjertet, blodårer til og frå hjertet og blodårer i navlestreng, det var veldig tidlig så veldig vanskelig for dei å vite 100%. Dei sjekka alle organ dei fant, som nyrer, lever, magesekk, blære osv. Hu mi hadde også veldig fokus på mål, og målte alle slags bein, hodet, crl, føtter osv. Svært interessant ❤ hu sjekka morkake og plassering, nakkefold, nesebein, ansiktsstruktur, hjernen, nåke sommerfuglgreier i hodet. Hu brukte også lang tid på ryggraden, sjekka etter ryggmargsbrokk, det hadde hu sitt nå f.eks. alt var veldig fint hos oss, håper alt står bra til med dere også :)

Takk for svar! Ja, har vært på et par TUL tidligere der de har sett at nakkefold og nesebein ser bra ut iallfall. Men alltid like spennende før hver ultralyd.
 
Takk for svar! Ja, har vært på et par TUL tidligere der de har sett at nakkefold og nesebein ser bra ut iallfall. Men alltid like spennende før hver ultralyd.

ja er nesten litt som en dom å gå til ul, så er ikke så lett å vite om alt er bra eller ikke...
 
Jeg var i forrige uke, han sjekket alt. At alle organer var på plass, og at kroppen hadde begynt å produsere urin og diverse, og at fosteret så friskt ut. I tillegg fikk vi vite kjønn med stor sannsynlighet☺️
 
Jeg var 12+6 og fikk ikke vite kjønn, men fikk vite 13+1 sist, så mulig er det.

Herlig! Gutt?

når man har krav på tidlig ultralyd og får satt opp time til det på synehus, så er det en fostermedisiner som tar sjekken, ikke sant?
 
Jeg skal nå om litt over en uke, når jeg er 13+0. Gruer meg.. :nailbiting: Men blir godt å få vite hva ståa er også.
 
Jeg skal nå om litt over en uke, når jeg er 13+0. Gruer meg.. :nailbiting: Men blir godt å få vite hva ståa er også.

Det går nok helt fint, masse lykke til ♥️
Jeg gruet meg også veldig, og lå veldig anspent langt ut i undersøkelsen, men alt var fint:happy:
 
Jeg tok KUB-test (blodprøve og UL) på Rikshospitalet. På UL sjekket de nesebein, nakkefold, hjerterytme, målte lengde og sjekket sikkert alt av organer og sånt. Jeg fikk vite kjønn da jeg spurte om det (jente). Dette var 12+6 :)
 
Back
Topp