Tul/fosterdiagnostikk 12+0 eller 13+0?

• Trådstarter Trådstarter SecondChance
  • Opprettet Opprettet
S

SecondChance

Guest
Dette skjer midt i ferien, så er ikke flust med dager å velge mellom... gynekologen jeg ønsker å gå til har mulig time enten når jeg er 12+0 eller 13+0. Hva ville dere ha valgt?

Ville valgt 13+0 [emoji5] mer og se, og om dere ønsker å vite kjønn er sjansene større for det da :)

Hvis man skal gjøre fosterdiagnostikk er det vel kun mulig mellom 11-13+1 eller noe sånt?
Jeg skal ta i uke 12 da er jeg sikker på at jeg er innenfor den tiden.

Hva skal til for å få forsterdiagnostikk?
Jeg blir 35 år, sliter med angst og redsel for alt. Nå har jeg angst og bekymringer angående babyen.

Hva skal til for å få forsterdiagnostikk?
Jeg blir 35 år, sliter med angst og redsel for alt. Nå har jeg angst og bekymringer angående babyen.

Jeg «får» ikke fosterdiagnostikk, men planlegger å bestille privat. Det koster litt, 1000-2000 avhengig av klinikk.
Jeg tror jeg velger Volvat, men i større byer finnes det som regel en rekke private som tilbyr denne tjenesten.

Pga tidligere MA spurte jeg legen min om henvisning til tidlig UL/diagnostikk på sykehuset (offentlig), men han mente det var bare tull..... Så da får jeg ordne det selv... er verdt pengene om jeg kan slappe litt mer av i svangerskapet..

Litt usikker på mulighetene til fosterdiagnostikk privat i Norge.

Jeg drar til Sverige eller Danmark for å få tatt NIPT-test.

Tror jeg ville valgt 12+0 :)

Den blodprøve som bl.a. sier noe om kjønn? Hvor kan man ta en sånn blodprøve?

I Norge tas det ikke blodprøver som viser kjønn enda. Den blodprøven du snakker om heter Harmony Test og den viser blant annet kjønn og kromosomfeil. Kan tas i utlandet, for eksempel Storbritannia.

I Norge tas det ikke blodprøver som viser kjønn enda. Den blodprøven du snakker om heter Harmony Test og den viser blant annet kjønn og kromosomfeil. Kan tas i utlandet, for eksempel Storbritannia.
I Danmark også :)

Testen kan tas fram til 13+6, så ta den som passer best for deg/dere. Jo lengre du er på vei, jo mer utviklet er fosteret og «mer» å se for dere. Jeg skal ta den når jeg er 13 +0 [emoji4]

Back
Topp