TUL dårlige nyheter

Jeg har hatt exu. Det gir ikke synkende hcg, men lavt og sakte stigende hcg. Iallefall i mitt tilfelle. Og så og si ingen andre gravidsymptomer hadde jeg. Bare litt stikkinger og eggløsningssmerter. Også hadde jeg en normal mens og spottet nå og da.
Det var trist å høre om. I mitt tilfelle har ikkje hcg vore sakte stigende, men i følge lege på sjukehuset steget litt fortare enn normalen.
 
Det var trist å høre om. I mitt tilfelle har ikkje hcg vore sakte stigende, men i følge lege på sjukehuset steget litt fortare enn normalen.
Høres ikke ut som det er exu da, med alle de symptomene du har i tillegg. :) Da jeg hadde MA steg hcg veldig høyt før det begynte å synke etter uke 8... Kunne bare se fostersekken og noe groms. Da var hcg oppe i 92000 og jeg var såååå kvalm og dårlig form.
 
Var på TUL i dag 8+0. Fikk se ett bankende hjerte, men... legen mente hjerte slo for sakte og at det var for lite til at dette kunne være en normal graviditet:sad010. Fikk ny TUL om to uker. Noen som har fått en slik beskjed, og det likevel har gått bra?
Huff for en fæl beskjed å få. To uker må føles veldig lenge når man går og venter på en slik avklaring. Vet du hva hjerterytmen ble målt til? Hos oss lå den helt nederst på normalområdet ved 7 uker, men tok seg veldig fort opp, så håper det samme skjer til deg!
 
Hei. Eg har nettopp vore på tidlig ultralyd i veke 6+2. Har lange sykluser så kan sikkert vere I veke 5. Ho såg ikkje fostersekk eller noko embryo, men det kan jo vere alt for tidlig. Blei henvist til tidlig ultralyd på grunn av at eg hadde MA i forrige svangerskap i oktober i veke 9+2. Fekk ein ny ultralyd neste veke for å sjå om det gjekk an å sjå meir då. Hcg blei målt før eg dro. På tirsdag i forrige veke var den 760 og i dag 6 daga seinare var den 8000. Blei oppringt av lege idag då dette var unormal rask stigning og at det var rart dei ikkje såg noko. Nokon som har erfaring med dette? Ingen blødning eller unormal magesmerte. Litt kvalme, ømme pupper og trøtt. Skal tilbake på ny ultralyd og ta ny hcg på torsdag. Helsing forvirra.
Såvidt jeg kan forstå må vel den stigningen være spot on på normalen?
 
Huff for en fæl beskjed å få. To uker må føles veldig lenge når man går og venter på en slik avklaring. Vet du hva hjerterytmen ble målt til? Hos oss lå den helt nederst på normalområdet ved 7 uker, men tok seg veldig fort opp, så håper det samme skjer til deg!
Nei, han si ingenting om det. Tenkte i går at det blir to uker med psykisk terror. Men nå er jeg ganske sikker på at dette ikke går veien, og er innstilt på det. Embryoet ble målt til 5 mm. Ut fra hva jeg har lest nå, er det langt under normalen. Så håper nå egentlig bare på at jeg begynner blø, og blir ferdig med dette, og at kroppen fikser opp i dette selv.
 
Nei, han si ingenting om det. Tenkte i går at det blir to uker med psykisk terror. Men nå er jeg ganske sikker på at dette ikke går veien, og er innstilt på det. Embryoet ble målt til 5 mm. Ut fra hva jeg har lest nå, er det langt under normalen. Så håper nå egentlig bare på at jeg begynner blø, og blir ferdig med dette, og at kroppen fikser opp i dette selv.
5 mm er nok dessverre litt lite til 8+0 ja:( Da håper jeg du kommer deg gjennom det du har foran deg på en ok måte. Ta godt vare på degselv:Heartred
 
God klem ❤️
 
Oppdatering. Var på ny ultralyd og då såg eg fostersekk og plommesekk inni livmora. Lege meinte at det var heilt normalt, at eg er gravid inni livmora, og at hcg stigning er normal og at eg berre er komt litt kortare enn det blir regna som etter menstruasjondato. Han sett ikkje meg opp på ny kontroll og sa at alt var som det skulle. Han utelukka blæremola. Veldig god følelse.
 
Ja han sa så legen min og «og snart tar hjertelyden skikkelig fart». Men man får en sånn liten jævel på skulderen som hvisker angst i øret, siden jeg har en MA bak meg :shy: Uff. Men får ikke gjort noe annet enn å vente, neste UL 10 Februar. Lenge å vente :nailbiting:

helt enig i alt du skriver!
 
Back
Topp