TUL bilder

Er vel kun pga sommerferien jeg har ventet så lenge:hilarious: da jeg var innom legen i vinter og sa vi skulle prøve etter mensen i mai, så sa han at han gleda seg på våre vegne, og til jeg skulle på første kontroll rundt uke 8 og se med UL. Meeeeen så kom jo min uke 8 midt i fellesferien:rolleyes: faktisk litt glad for det også, for da får jeg sett mer:angelic:

Så hyggelig :) er det hos fastlegen du skal på ul?

Ja han har UL apparat og ekstra utdanning innenfor temaet, så han har sagt vi kan ta en titt på første svangerskapskontroll:) regner ikke med å få fullstendig TUL, men bestiller det da rundt uke 13 eller noe hvis jeg finner ut at jeg trenger det også:hilarious:

Det er jo helt supert da :) hvis man får en liten titt + se liv er det jo helt supert. Tror ikke min fastlege har ul, men hvem vet, kanskje hun overrasker. Skal dit i et annet ærend om en uke, så tenker å nevne at jeg er gravid da og få time til første kontroll

9+0:Heartpink hjertet banket og vi fikk til og med et lite hopp. Målte helt riktig til hvor langt jeg var:)

Eneste var at den lå i en stilling så vi ikke fikk se hele i ett bilde. Men når hun bevegde ultralyden så så vi alt, bare ikke samtidig. Hun virket litt stresset, men sa alt var bra. Noen som har opplevd dette før?
5F78F584-4D5D-4826-B4E7-4E3525358FBA.jpeg

9+0:Heartpink hjertet banket og vi fikk til og med et lite hopp. Målte helt riktig til hvor langt jeg var:)

Eneste var at den lå i en stilling så vi ikke fikk se hele i ett bilde. Men når hun bevegde ultralyden så så vi alt, bare ikke samtidig. Hun virket litt stresset, men sa alt var bra. Noen som har opplevd dette før?
Vis vedlegget 362452

Så fint å se ❤️ Når hun sa at alt er bra, så er det nok det. Kan jo være helt andre ting som gjorde at hun var stresset, så ville prøvd å stole på det hun sa :)

Fikk ultralyd hos min offentlige gynekolog i dag og lille frøet har blitt en liten reke. 11,2 mm
Lille måler til 7+1, mens mine datoer tilsier 7+5. Men terminen på ultralyden i dag er bare 1 dag etter hva jeg får på terminkalkulator med eggløsningsdag. Noen som vet hvordan det regnes ut og gir så store forskjeller?

Blir stresset for at reka ikke vokser som den skal. Hadde en privat ultralyd for 6 dager siden og da viste den 6+3. Da burde reka ha vist 7+2 i dag.

Vedlegg

• IMG_20210802_222208.jpg
    IMG_20210802_222208.jpg
    1,5 MB · Visninger: 81
Fikk ultralyd hos min offentlige gynekolog i dag og lille frøet har blitt en liten reke. 11,2 mm
Lille måler til 7+1, mens mine datoer tilsier 7+5. Men terminen på ultralyden i dag er bare 1 dag etter hva jeg får på terminkalkulator med eggløsningsdag. Noen som vet hvordan det regnes ut og gir så store forskjeller?

Blir stresset for at reka ikke vokser som den skal. Hadde en privat ultralyd for 6 dager siden og da viste den 6+3. Da burde reka ha vist 7+2 i dag.

Helt i starten er det vanskelig å få nøyaktige mål. Så noen dager til eller fra er ikke noe å tenke på en gang! :D det viktige er at de ser alt de forventer å se, som plommesekk, hjerteslag osv.

71127B66-3118-4D02-BE02-A8D10666E076.jpeg
trodde vi bare skulle se en bønne men her var det tydelig hode. Målt til 2 dager lenger enn jeg beregnet, men velger å holde meg til egen beregning og stole på el-testene.

Hei! Sniker fra februar. Det kommer litt an på hvilken tabell som blir brukt:)
11mm er 7+2 ut fra en tabell jeg finner med første googlesøk. Jeg ble også målt ‘kortere’ enn andre i min termingruppe, selvom mitt embryo var større.
Eksempelvis når jeg trodde jeg var uke 7, men ble satt til 6+3. Da var embryoet 82mm og burde ut fra tabeller jeg fant vært målt til 7+0. Andre i termingruppen ble målt til feks 6+5 med mindre embryo en meg. Det viktigste er uansett at lille vokser fra gang til gang!:) Husker du mål fra du var målt til 6+3? Har du gått til samme person på begge målingene?

Da har vi sett ett lite bankende hjerte og en stykk liten bamsemums :)❤️ Er satt 1 dag tilbake. Så 7+3 idag. Men sikkert fordi jeg plutselig IKKE husket når første dag av siste mens var! :hilarious: Og ingen av appene mine ville samarbeide. Så hun gikk utifra størrelsen på lille. Og det stemte jo ganske bra da :happy:

A0120933-E967-436D-A9EE-C7247721E95E.jpeg

Last edited:
Hei! Sniker fra februar. Det kommer litt an på hvilken tabell som blir brukt:)
11mm er 7+2 ut fra en tabell jeg finner med første googlesøk. Jeg ble også målt ‘kortere’ enn andre i min termingruppe, selvom mitt embryo var større.
Eksempelvis når jeg trodde jeg var uke 7, men ble satt til 6+3. Da var embryoet 82mm og burde ut fra tabeller jeg fant vært målt til 7+0. Andre i termingruppen ble målt til feks 6+5 med mindre embryo en meg. Det viktigste er uansett at lille vokser fra gang til gang!:) Husker du mål fra du var målt til 6+3? Har du gått til samme person på begge målingene?

Takk for svar.:)
Mål fra 6+3 var 5,8mm. Var ikke samme person som har målt. Får ultralyd igjen om 2 uker og da blir det samme person som nå.

Takk for svar.:)
Mål fra 6+3 var 5,8mm. Var ikke samme person som har målt. Får ultralyd igjen om 2 uker og da blir det samme person som nå.

Skjønner! Og min ble som sagt satt til 6+3, men med str på 8,2mm. Lykke til på neste! Tror alt er supert!:) og tenk; fra første til andre tul vokste jo din lille fra 5,8mm til 11mm!:)

Last edited:
Vi var på ultralyd i dag. Skulle vert 7+0.
Men ble satt tilbake til 6+0.
Jeg har hatt uregelmessige sykluser så sånn sett mente hun det var helt normalt.
Vi fikk se plommesekk, noe hun mente såg helt normalt og fint ut. Ingen bankende hjerte enda, men det var nok for tidlig.

da jeg har hatt MA før er jeg full i angst. Så jeg fikk beskjed om å slappe helt av å komme tilbake i slutten av neste uke.
Innafor å kjenne litt på det?

Vedlegg

• 1FE34002-3EC9-43E2-BEE4-68A1D3F0F5DC.jpeg
    1FE34002-3EC9-43E2-BEE4-68A1D3F0F5DC.jpeg
    142,8 KB · Visninger: 53
Vi var på ultralyd i dag. Skulle vert 7+0.
Men ble satt tilbake til 6+0.
Jeg har hatt uregelmessige sykluser så sånn sett mente hun det var helt normalt.
Vi fikk se plommesekk, noe hun mente såg helt normalt og fint ut. Ingen bankende hjerte enda, men det var nok for tidlig.

da jeg har hatt MA før er jeg full i angst. Så jeg fikk beskjed om å slappe helt av å komme tilbake i slutten av neste uke.
Innafor å kjenne litt på det?

Forstår godt du blir bekymret, særlig med den erfaringen du har bak deg. Mest sannsynlig er vel alt ok, for som du sier har du hatt uregelmessig syklus, og det er ikke uvanlig at de vokser og utvikler seg litt i rykk og napp. Helt vanlig å bli satt litt tilbake! Men forstår at du blir urolig. Håper virkelig du får se et bankende hjerte neste gang ❤️

Noen som har ul bilde fra ca 10+5? Er så spent på hva jeg kan få sett på min første ul!:D

Her var jeg 8+2. ser ut som den har på seg en skimaske og er på vei for å rane en bank :hilarious:

Vedlegg

• BB1535C2-D28B-466E-B734-F2E71C53B4F2.jpeg
    BB1535C2-D28B-466E-B734-F2E71C53B4F2.jpeg
    84,5 KB · Visninger: 107
I går fikk vi endelig se lille igjen, ble satt noen dager frem❤️ Så idag er jeg 10+2❤️ Har bestilt meg en ultralyd i uke 13+4 så nå teller jeg ned til vi får se lille igjen:dummy:

Vedlegg

• B14CD1FA-33BF-4007-A2A2-404D380C5F1C.jpeg
    B14CD1FA-33BF-4007-A2A2-404D380C5F1C.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 119
Back
Topp