TUL Bergen!

Vi var hos Mortensen (sentrumslegene) ved 12 uker. Svært grundig gjennomgang, og fikk med oss masse bilder og video

Vi var hos ultralydjordmor Bergen (Versatil helse) i uke 9 og så på Ultralydklinikken på Paradis for 3D i uke 28. Veldig fornøyd med begge!

I uke 9 var det så klart ikke mye å se, men hun fortklare godt det hun kunne fortelle ut i fra det hun så og for en nervøs førstegangsgravid uten partner med på timen var det en betryggende og god opplevelse. Fikk med bilder til partner.

På ultralydundklinikken ble vi veldig godt tatt i mot, gode forklaringer og hun toknseg god tid til å få fine bilder :)

Anbefaler begge to!

Vi var hos ultralydjordmor Bergen (Versatil helse) i uke 9 og så på Ultralydklinikken på Paradis for 3D i uke 28. Veldig fornøyd med begge!

I uke 9 var det så klart ikke mye å se, men hun fortklare godt det hun kunne fortelle ut i fra det hun så og for en nervøs førstegangsgravid uten partner med på timen var det en betryggende og god opplevelse. Fikk med bilder til partner.

På ultralydundklinikken ble vi veldig godt tatt i mot, gode forklaringer og hun toknseg god tid til å få fine bilder :)

Anbefaler begge to!

Her blir det omvendt da vi var tidlig på ultralydklinikken på Paradis og skal på 3D hos ultralydjordmoren i byn snart!:)

Utvendig eller innvendig? Jeg går helst for utvendig!

Det vil de se an på forventet lengde i svangerskapet og ev. din kropp. Jo lenger man er kommet jo lettere er det å se noe på utvendig. Jeg var svært overvektig og i uke 9 og fikk beskjed om at hun ville teste utvendig først og så innvendig ved behov. Gikk helt fint utvendig. På Haukeland i uke 12 ble det innvedig siden maskinene der suger balle.

Men de går ikke for noe de ikke tror gir resultater de kan stå inne for :)

Utvendig eller innvendig? Jeg går helst for utvendig!
I uke 12 ser iallefall Mortensen an med utvendig først. Jeg hadde bakovervendt livmor og morkaken foran, så det ble for vanskelig å se godt nok for en ordentlig gjennomgang av organene, så måtte over på innvendig.

Ble ultrajordmor Bergen. Hun hadde ikke oppsatt time når det passet for oss, men hun åpnet bookingen til akkurat dag og klokkeslett som passet! Det var utrolig fint gjort! Så kan man reise når vi har fri fra jobb og ingen merker noe. :rolleyes:

Ble Ultralydjordmor hos oss også, men dette i uke 12.. veldig fornøyd med det. Utvendig ultralyd, gikk grundig igjennom hele fosteret og forklarte hva vi så og hvordan man evt så avvik på nakkefold og ryggrad. Dette på en enkel og fin måte. Fikk med oss et bilde derfra, men på en link vi fikk tilsendt var det minst 10 bilder/video av bevegelse.

Ble Ultralydjordmor hos oss også, men dette i uke 12.. veldig fornøyd med det. Utvendig ultralyd, gikk grundig igjennom hele fosteret og forklarte hva vi så og hvordan man evt så avvik på nakkefold og ryggrad. Dette på en enkel og fin måte. Fikk med oss et bilde derfra, men på en link vi fikk tilsendt var det minst 10 bilder/video av bevegelse.
Vi skal 11+3:) håper at ho kan se på nakkefold osv da!

Jeg trodde ikke de hadde lov til å si noe om det før etter 12+0, pga reglene om selvbestemt abort?
Aha. Jeg er ganske så bestemt av meg så skal prøve å få det svaret uansett! har barn med annen sykdom så håper de gir litt spillerom!

Vi var hos ultralydjordmor Bergen (Versatil helse) med første. Både i uke 7, 12 og for 3D. Veldig fornøyd. Tenker å dra dit igjen denne gangen og. :happy:

Back
Topp