Tul - begynnende sa?

Groer

Gift med forumet
Tror dere de vil se en begynnende sa på tul?
Har hatt småblødninger i hele går, og det fortsetter i dag. Er ca 6 uker.
Men må isåfall betale 1300,- for privat, så om de ikke kan se det vet jeg ikke om jeg gidder:(

Tror dere de vil se en begynnende sa på tul?
Har hatt småblødninger i hele går, og det fortsetter i dag. Er ca 6 uker.
Men må isåfall betale 1300,- for privat, så om de ikke kan se det vet jeg ikke om jeg gidder:(

Vanskelig å si. Noen ser bankende hjerte allerede i uke 6, mens andre gjør det ikke. Usikker på om de får til å se at det er en begynnende SA. Hvis du ønsker å gjøre det litt "billigere", hadde jeg heller gått til legen i dag for blodprøver for å måle HCG-verdien, også dratt tilbake om par dager for å ta en ny, for å se om det er stigning. Denne blodprøven er gratis, men du må ha is i magen for å vente på svarene da. Håper det ikke er en SA på deg... Lykke til! Klem

Vet dessverre ikke hva de kan se og ikke se på TUL når det gjelder sånt. Håper dette er et normalfenomen hos deg. Noen blør jo litt gjennom svangerskapet hele tiden uten at det er noe farlig. Men selvsagt blir man livredd likevel! :( Man vet jo ikke om det man opplever er begynnende sa som du sier, eller om det kun er normalt der og da. Så jeg sender deg bare en god klem <3

Hei!

Jeg har også blødd litt gjennom helgen, og er 5+5. Kom akkurat tilbake fra legetime nå, og der fikk jeg ta HCG-prøve (skal tilbake på onsdag for prøve nr 2). Legen min henviste meg også til ultralyd, og hun sa at dette nå var den foretrukne måten å sjekke ut SA på. Vet ikke når jeg får ultralyd da, men det blir iløpet av ca en uke. Hadde tatt kontakt med fastlegen hvis jeg var deg, hvis du ikke allerede har gjort det da :) Lykke til!

Det er sikkert forskjell fra person til person, men hos venninnen min kunne de de at det var en begynnende SA. De så at fosteret ikke hadde utviklet seg som den skulle i forhold til uker, og de kunne se hvor blodet kom fra. Men er jo ikke sikkert det er likt hos alle. Jeg ville kontaktet fastlege. Enten kan hun ta hcg prøve, eller kanskje hun kan sende en "hastehenvisning" til gynekolog som kan ta ul. Lykke til!

Men dette er grunn for å få en henvisning til ultralyd. Hadde tatt kontakt med fastlegen, evnt. legevakten og i hvertfall fått en blodprøve hvis man ikke får UL på dagen. Håper dette bare er uskyldig!!

Jeg ville ikke betalt for det, men bedt om henvisning hos lege. Håper det er uskyldig :)

Noen ganger kan de vel se hvor blødningen kommer fra, men er også så tidlig at det kan være vanskelig å se sikkert om alt er som det skal slik at du uansett må vente en uke...
Kan være greit med både blodprøver og UL tenker jeg..

Lykke til! Håper det ikke er noe skummelt.

Back
Topp