Tul <3

HappyHippie87

Betatt av forumet
3 dager igjen til ultralyd, den 5 juli.. Jeg er så utrolig spent ^^* og samtidig kjempe nervøs og med alle disse hormonene som har fest i kroppen min er ikke ventetiden lett.

Så kjekt :)

Jeg hadde også time til Tul den 5, men utsatte den i 14 dager i går.
Siden jeg får oppfølging for stoffskifte ønsker vi å se at det utvikler seg som det skal og ikke har noen "avvik" etter å ha googla litt fant jeg ut at det var greit å vente til uke 12. så det blir enda lengre å vente..

Lykke til!

Jeg har også lavt stoffskifte, derfor jeg skal på tidlig ul :)
Men jeg skal ta ultralyden hos gynekologen min så jeg kommer til å ta opp alle bekjymringene om det med han... Evt spørre om en ny time til :)

Jeg har LS... burde jeg være bekymra?
Det som er viktig er å kontakte legen når testen er positiv. Man skal øke dosen med 30-50 prosent av det man går på. Legen min kumne ikke så mye om dette men jeg hadde gjort mye research selv. Man skal også ta prøver enda oftere, ca en gang i mnd. Og man har krav på tidlig ul.
Det vil som regel gå greit, men er viktig å følge opp.
Stoffskifte skal ligge på visse verdier under en graviditet men du kan få legen til å forhøre seg med en endokrinolog om dette evt.
Unskyld om dette ble ett rotete svar

Det som er viktig er å kontakte legen når testen er positiv. Man skal øke dosen med 30-50 prosent av det man går på. Legen min kumne ikke så mye om dette men jeg hadde gjort mye research selv. Man skal også ta prøver enda oftere, ca en gang i mnd. Og man har krav på tidlig ul.
Det vil som regel gå greit, men er viktig å følge opp.
Stoffskifte skal ligge på visse verdier under en graviditet men du kan få legen til å forhøre seg med en endokrinolog om dette evt.
Unskyld om dette ble ett rotete svar
Takk for svar :) Jeg har økt dosen allerede... har jeg krav på tidlig UL? Hvor tidlig?

Takk for svar :) Jeg har økt dosen allerede... har jeg krav på tidlig UL? Hvor tidlig?
Jeg er ikke sikker på hvor tidlig men bestil time til jordmor, forklar at du har LS og om bekymringene dine så besttiller hun time til ul for deg.. Du kan også gå igjennom legen mm en jeg tok det hos jordmor :)

Det gikk bra.. Så et bitte lite bankene hjerte.. Men ble satt tilbake 2 uker da, så han mente jeg var bare 7+2 i dag... :/
Så fantastisk! Og selv om det er kjedelig å bli satt tilbake, så tenker jeg det kanskje gjør det lettere med permisjonstiden? Jeg har iallfall begynt å tenke at jo senere jeg får termin, jo mindre ulønna perm må vi ha.

Jeg har desverre ikke klart å få meg jobb enda da :( søker og søker men får bare avslag.... Så blir jo ulønnet uansett om jeg ikke finner noe snart :)

Jeg har desverre ikke klart å få meg jobb enda da :( søker og søker men får bare avslag.... Så blir jo ulønnet uansett om jeg ikke finner noe snart :)
Så kjedelig :-( Ønsker deg lykke til med jobbjakten!

Så bra du fikk se et bankende hjerte :-)
Jeg er i samme båt som deg. Søker og søker på jobber... Har vært på to intervju,men ikke fått noe napp ennå :-( hadde vært ålreit å få jobb før uke 14.

Back
Topp