Tubebryst og amming?

WonderGirl

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Septemberlykke 2024
er det noen her med såkalte tubebryst som har fått melk og ammet? Er så "heldig " og ha arvet mine mors bryst. Hun fikk ikke melk med noen av sine 3 unger. Det har vært en drøm for meg å kunne amme mine barn.. men ifølge ammehjelpen er sjeldne årsaker til man får ingen eller lite melk lite brystkjertler såkalte tubebrøst. Beskrivelsen av de passet dessverre mye til mine :( så håper kanskje noen med like har fått det til?

Jeg ville snakket med jordmor eller lege om dette når den tid nærmer seg. Umulig for oss å vite hva som skjer "inni" puppene dine. Mamma kunne nesten ikke amme, helt normale bryster. Jeg har samme bryster og fullammet i 7mnd sist.
Kunnskapen rundt amming har økt mye dem siste årene og fokuset på det har kanskje blitt litt vel høyt, men det er nok lettere for dem med startproblemer å få hjelp idag. Er det medisinske årsaker er det jo selvsagt ikke mye man kan gjøre, men jeg ville ikke tatt sorgene på forskudd :) Kanskje bare ser puppene dine lik ut som din mamma, men inneholder mer kjertler osv? Er ikke så godt å vite før ungen er ute ;-) Håper det blir amming på deg, for det er virkelig koselig og ikke minst lettvint. Alltid ferdigtemperert mat tilgjengelig :D

Huff, ikke noe erfaring her nei men anbefaler ammehjelpsgruppen på facebook, håper jeg ikke blir kasta ut av forumet nå fordi jeg tipsa om fb gruppe men den gruppa er til stor hjelp når det kommer til slike spørsmål, der får man også svar fort fra ammehjelpere eller andre i samme situasjon :)
Håper du får til ammingen hvis du har ett sterkt ønske om det <3
Ett alternativ jeg vet om er hjelpebryst, da kan du gi mme via en slange som er festet til brystet og det skal hjelpe til med å øke produksjonen og lille får i seg det du har av melk :)

Håper jeg får muligheten. Leste meg opp på tubebryst å var dessverre mye som passa... men krysser fingrene for at jeg får melk likevel <3

Vi er så ulike alle sammen, men jeg har tubebryst og har ammet to barn - som bare det :) Melken strømmet! Ante faktisk ikke at det kunne være et problem.

Back
Topp