TSH - andre med erfaring?

ipoki

Glad i forumet
Ble henvist til Porsgrunn og hadde første samtale i slutten av august. Desverre viste det seg at TSH var lett forhøyet (7.0) men normalt T3 og T4. Så måtte begynne på Levaxin selv om TSH normaliserte seg i løpet av 1 uke til 4.2 og 4.0. Men legen i Porsgrunn vil ha TSH på under 3.. Referanseområde er <4.2. Så minst 6 uker med behandling for dette før jeg i det hele kan kan tenke på å begynne på hormoner.

Andre med erfaringer omkring dette?

Hei jeg har over flere år hatt forhøyet TSH og legene på ahus ville at det skulle ligge på under 2 om jeg ikke husker feil nå. Ble gravid å måtte øke levaxin litt etter litt men etter svangerskapet har det blitt normalt virker det som. Trenger ikke levaxin lenger eller noe.
Forresten så vil de ha TSH lavere i et svangerskap enn hva referansetallene sier, derfor de vil ha på under 3/2 før man blir gravid. Og TSH kan svinge litt har jeg erfart så om man tester med kun en uke i mellom, og det kun var 0,2 forskjell trenger ikke det nødvendigvis å si så veldig mye. Men det går hvertfall riktig vei, også krysser jeg fingrene for at du får det ned ytterliere:) masse lykke til

Back
Topp