Trykk under ribbein på høyre side

HHD

Andre møte med forumet
Jeg opplever veldig trykk litt under høyre bryst hvis jeg sitter eller ligger i fosterstilling. Det er ikke smertefult, men ubehagelig. Føles litt tyngre å puste når jeg kjenner det. Er det noen andre som har det samme? Jeg har en teori om at det kommer av at babyen/livmoren er såpass høyt oppe nå, sånn at det blir press under ribbeina og lungene. Virkelig plagsomt til tider og føler jeg må reise meg og strekke meg for at trykket skal forsvinne [emoji85]

Samme her. Komme "kneppe"lyder fra ribbebeina i enkelte stillinger. Ikke vondt men ekkelt. Hehe

• Liker
Reactions: HHD
Var hos kiropraktor i dag pga bekkenlåsning. Fortalte hun om plagene mine! Hun fortalte at det er muskelknuter i «lungemuskelen». Derfor oppleves det som at man har vansker for å puste. Hun la meg på ryggen og klemte på «knutene» (det var sinnsykt vondt), og ba meg puste rolig. Da løsnet de, og jeg merket at trykket forsvant. Hun fortalte meg at dette er noe man kan gjøre på seg selv hvis det oppstår. Det gjør vondt, men det blir fort smertefritt! Så dette er tips til dere alle som opplever det samme som meg. Hun sa også at dette er heeelt vanlig når man er gravid.

Back
Topp