Trykk på bekkenbunn

To be announced

Glad i forumet
September To Remember
Hva er deres beste tips mot trykk på bekkenbunn i uke 20? Kjenner det mest i det jeg røyser meg opp. Tar da noen knipeøvelser og så er det borte. Kjenner litt jeg får panikk og redd det blir verre utover graviditeten :( Har tatt det opp med jordmor men hun gjorde meg mest urolig og i ettertid har jeg blitt redd og nervøs :( Særlig siden denne var en følelse jeg mer hadde i uke 30 med forrige unge, nå kommer det så tidlig med nr2! :( Har dere noen gode ord å dele? :Heartred
 
Knipeøvelser! Spesielt hvis du allerede merker at det hjelper. Gjør de noen ganger om dagen, feks når du ser på TV. Min jordmor har allerede gitt meg en heads up om at alt jeg merket i forrige svangerskap vil kunne komme mye tidligere denne gangen, bare så jeg skulle være klar over at det var vanlig. Da nevnte hun blant annet nedpress, kynnere, bekkenplager, osv.
 
Jeg kjenner også nedpress allerede, men synes det er litt vanskelig å tolke om det er det og hva jeg bør gjøre med det. Kan kjenne ubehag etter å ha gjort veldig mye. Nesten så jeg blir redd for at hele livmora skal dette ut. Er det noe som kan være farlig? Bør jeg liksom ta det med ro da? Kjenner også press ut mot tissen, som når man har mensen. Dette er nr 2 og jeg er i uke 20 nå.
 
Jeg kjenner også nedpress allerede, men synes det er litt vanskelig å tolke om det er det og hva jeg bør gjøre med det. Kan kjenne ubehag etter å ha gjort veldig mye. Nesten så jeg blir redd for at hele livmora skal dette ut. Er det noe som kan være farlig? Bør jeg liksom ta det med ro da? Kjenner også press ut mot tissen, som når man har mensen. Dette er nr 2 og jeg er i uke 20 nå.
Jeg vet ikke, men si fra hvis du finner ut! Jeg kjenner også det samme. Er snart 19 uker.
 
Her er nr 3 på vei og kjenner litt på det samme. Og - når jeg gjør knipeøvelser kjennes det av og til ut som at det er noe inni der. Føler på en måte det kan være livmorhalsen som presses ned slik at jeg kniper rundt der, på en måte. Men aner ikke om det er det eller kan være det..
 
Føler babyen holder på å føle ut av bekkenbunnen og har hatt det sånn lenge. Spesielt når jeg reiser meg fra sittende stilling.
Må til og med sjekke innimellom
 
Back
Topp