Trykk nedentil

Dråpeblomst

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei,

Jeg er i uke 24 i dag og har den siste uken kjent litt trykk nedentil når jeg går tur. En form for ømhetsfølelse som rett før man får mensen / de første dagene av mensen.

Er det flere av dere som kjenner det?

Det er mitt tredje svangerskap, så kan kanskje ha noe med det å gjøre også?
 
Det høres litt ut som om det er best å høre med jordmor/ lege. Kommer nettopp fra jordmor og hun sa at hvis jeg har slike følelser (mens-følelser), skal jeg ta kontakt med føden. Jeg har heldigvis ikke kjent på det, kun hatt kynnere. Men best å sjekke en gang for mye enn for lite.
 
Det høres litt ut som om det er best å høre med jordmor/ lege. Kommer nettopp fra jordmor og hun sa at hvis jeg har slike følelser (mens-følelser), skal jeg ta kontakt med føden. Jeg har heldigvis ikke kjent på det, kun hatt kynnere. Men best å sjekke en gang for mye enn for lite.

OK, takk. Jeg skal til legen på onsdag for å ta blodprøve, så skal høre litt da.
 
Jeg er i uke 24, har kjent på akkurat samme følelsen (tror jeg), ikke menssmerter, men trykk nedentil/føles kanskje litt hoven.
Har tenkt på det som sikkert normalt da det ikke er smerter, men at ting skjer i magen og lenger ned :)
 
Jeg kjenner en del nedpress denne gangen, føles litt som ømhet i underlivet. Hadde det ikke med førstemann, men hadde det etter fødsel i mange uker - så kjenner det igjen etter det. Er jo også vanlig å kjenne mer nedpress som flergangs siden ting er jo litt mer hva skal man si «slapt»
 
Det høres litt ut som om det er best å høre med jordmor/ lege. Kommer nettopp fra jordmor og hun sa at hvis jeg har slike følelser (mens-følelser), skal jeg ta kontakt med føden. Jeg har heldigvis ikke kjent på det, kun hatt kynnere. Men best å sjekke en gang for mye enn for lite.
Jeg har en del svake mensensmerter som ikke kommer med kynnere og som ikke føles som ligamentsmertene jeg hadde sist. Tusen takk for info, da skal jeg høre i dag!
 
Back
Topp