Trykk i mellomgulvet

Løvemor2014

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Har siden i går kveld/natt hatt ubehag i mellomgulvet. Er ikke direkte smerte, men er jo ikke akkurat godt heller.. Det er vanskelig å beskrive følelsen men er en slags trykkende følelse. Litt som om man har svelget en for stor bit som har satt seg fast.. Andre som har opplevd dette og har noen tips for hva som kan hjelpe?

Tror jeg har hatt noe lignende. Sikker på at det ikke bare er luftsmerter?
På meg gikk det ihvertfall over etter at mannen strøk meg i et kvarter på magen. Om du er bekymret så kan du ringe legen.

Er ikke så bekymret bare lurte på om det fantes noen tips mot det. Kan man ha luftsmerter så høyt oppe? Det sitter i den v-en der ribbeina møtes.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Ja, det kan man nok. Prøv å massere litt på magen en god stund. Det er ihvertfall veldig godt, og lindret for min del. Enda bedre om du får noen andre til å gjøre det :)

Hmm.. Det gjør vondt hvis jeg trykker der gjør det ikke det for deg? Ringte jordmor for tips og hun foreslo syrenøytraliserende. Hun spurte også om jeg hadde hatt treg fordøyelse, men siden jeg ikke har hatt problemer med det så er det kanskje ikke samme som deg. Men virker som om slik type smerte (hvis fordøyelsen er normal kanskje?) er noe man bør være obs på for hun ville ha meg inn til blodtrykkskontroll i morgen om jeg ikke ble bedre.

Jeg har hatt det samme de siste dagene, spesielt etter måltider. Tror det er luft ja. Finnes noen kapsler som heter imogas som kan hjelpe.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gjorde sånn godt-vondt når det ble press der.

Sent from my iPad using BV Forum

Var hos legen i dag da det ikke ga seg og fikk beskjed at jeg nok var den heldige vinner av problemer med magesyre.. Selv om slike syrenøytraliserende piller hadde null effekt i går. Legen forklarte at de var for milde og ga meg noe med mer effekt. Men hans beste råd mot slike problemer: unngå press mot magesekken, dvs unngå å bli gravid. Hehe.. Når det var for seint får man heller følge med på kostholdet i steden..

Hehe, huff. Bra du fant ut av set ihvertfall :) Håper det bedrer seg etterhvert!

Ja det er jo godt det ikke var noe værre. Nå er det bare å lære seg hvilken mat som trigger det eller ikke. Var jo bekymret en liten stund når jeg skjønte jordmor tenkte på svangerskapsforgiftning. Så får være glad det er en mer bagatellmessig ting:)

Haha.. Nå har jeg finni ut at det sikkert er det samme som alle andre kaller halsbrann.. Bare har ikke skjønt det siden jeg absolutt ikke har problemer med halsen. Derimot gir det engelske navnet heartburn mye mer mening for min del.. Så nå er det bare å finne ut hvor mye syrenøytraliserende som trengs. Legen sa jeg selv måtte finne ut behovet, men for min del har det iallefall så langt vært slik at hvis problemet allerede har oppstått føles det ikke ut som Nexiumen har noen særlig effekt.. Så er kanskje et mer langtidsvirkende preparat.

Bra du skjønte hva det kunne være ;) Kjedelig at det skal være vanskelig å finne medisiner som fungerer riktig. Har aldri hatt halsbrann selv, så aner ikke hvordan det er, men kan tenke meg at det er ubehagelig!

Ja jeg trodde alle som skrev om halsbrann mente smerter alla sår i halsen.. Men er tydeligvis ikke tilfelle. For min del er det særdeles ubehagelig og hemmer faktisk muligheten for å jobbe da det er vanskelig å konsentrere seg med en kontinuerlig brennende følelse i brystkassen. Får jo forhåpentligvis kontroll på hvilke matvarer som trigger og hvor mye syrenøytraliserende jeg skal ta etterhvert men kan iallefall innrømme at halsbrann er værre enn jeg trodde basert på navnet:p

Huff. Det er sikkert kjipt å måtte sortere ut hva man kan spise og ikke.. Unner ingen det å ha masse matvarer man ikke kan spise.

Jeg har vokst opp med laktoseintoleranse så er vant med å ikke kunne spise ting så det ser jeg ikke på som noe problem. Mer det at nå vet jeg ikke helt hva jeg reagerer på så man får jo nesten litt matfobi for man blir redd for å prøve seg frem for et feilsteg betyr en hel natt uten søvn og en særdeles dårlig arbeidsdag etterpå i beste fall. Men, men. Ser meg fortsatt som heldig i forhold til mange andre. De med bekkenløsning har det jo ti ganger værre enn meg.

Du sier noe der. Så lenge man er optimist så går det nok som smurt :)

Back
Topp