Tryhard diaries (prøver på første)

Dagens tester (4+5), og jeg mener jeg ser stigning på alle. Drakk enormt før jeg la meg, og tok heller ikke morgenurinen eller klarte å vente til det hadde samlet seg opp en stund :laughing002 Hadde derfor lave forventninger, men jeg mener de er sterkere :love017 I morgen kveld skal jeg prøve å ikke drikke, og faktisk teste morgenurin ordentlig :hilarious: Tom for make sure nå, usikker på om jeg skal kjøpe inn noe mer og bidra til testegalskapen, og heller mase meg til den testen hos legen om en uke…

Vedlegg

• IMG_3421.jpeg
    IMG_3421.jpeg
    922,2 KB · Visninger: 59
Fortsatt 4+5
Gikk på en smell og kjøpte CB digital i dag, da den var på tilbud :laughing002 Problemet jeg innså i ettertid er at jeg ikke vet når jeg skal tørre å teste med den..? Føler jo at jeg har svakere tester enn andre, og hvis CB viser Gravid 1-2 uker vil jeg jo bli veldig bekymret… Hvem skulle trodd at jeg skulle bli like plaget av å være gravid som når man prøver og ikke får det til?? o_O Gir opp meg selv snart…

Uke 4+6
Å gå på den CB-smellen var veldig lurt. Våkna kl. 4, uttørket og tissetrengt etter å ha avstått fra drikke etter kl 20. rfsu og normal-strips viste minimal økning, men noe. Bestemte meg for å tørre, men mens jeg ventet var jeg livredd for å ikke se noe tretall, og stod med høy puls, skalv og prøvde å si at om det står 1-2, må det ikke være helt krise nødvendigvis. Samtidig så håpet jeg ekstremt på å se det riktige antallet. Så dukket 2-3 opp, noe som betyr at jeg er i uke 4-5, som er akkurat der jeg er :sad010Er så utrolig lettet og rørt!!! :Heartpink Tenk at jeg er gravid!?

Vedlegg

• IMG_3434.jpeg
    IMG_3434.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 16
Uke 4+6
Tenk at dette er siste dag i uke 4 :Heartpink I dag er det 78% sjanse for at det går bra :love017 Jeg har fått legetime på tirsdag, og flyttet UL en uke fram for å være sikker på å få hjertelyd hvis alt er bra med lille frøet:smiley-bounce012 Dette er så høyt ønsket, og jeg og pappan er så klare for å bli foreldre som man får blitt! Har så behov for å si det til alle; teller ned til den store datoen :Heartred

(Uke 4+6)
En liten ukesoversikt over symptomer, siden jeg glemmer sånt veeldig lett:
- Ømme pupper, som ved PMS.
- Veldig sterk stølhet/smerte i legger og lår, særlig leggmusklene foran. Vondt å gå.
- Ekstrem sult døgnet rundt, både bråere, oftere og sterkere enn vanlig. Tåler ikke være sulten! Hvis dette fortsetter i mange uker må jeg passe på vekta.
- Drikker mange liter vann hver dag, kronisk tørst, noe som er VELDIG ulikt meg, med mindre jeg er på trening.
- Masse tissing.
- Enormt dårlig form, både trøtthet, dårlig kondis, andpusten av å snakke mye eller gå i trapper. Var i bedre form enn på lenge rett før jeg ble "hcg-gravid", så blir sjokkert hver dag over hvordan kondisen har forduftet. :angry1
- Mye mat som smaker rart eller annerledes, alt med eddik er "sterkt".
- Menssmerte-aktige drag eller stikkende smerte i underlivet og livmorområdet, sistnevnte oftest på venstre side.
- Våkner 3:30-04-tiden så og si hver natt fordi jeg må både tisse og drikke.
- Jeg drikker vanligvis melk veldig sjeldent, men nå jeg ha YT proteinmelk kakao hver dag, og min foretrukne middag er fiskegrateng i store mengder :hilarious:
- Dupping på sofaen (overhodet ikke noe jeg driver med til vanlig o_O)
- Hater parfyme da det blir veldig forsterka.

Jeg synes det vanskeligste er å akseptere at jeg orker så ekstremt lite. Både husarbeid, trening og fritid har måttet vike denne uka. Føler meg rett og slett som en slask, og selv om jeg har en "gyldig grunn" så digger verken kropp eller sinn at jeg er så gørrkjedelig om dagen :laughing002

Uke 5+0 :Heartpink
78,9% sjanse for at det går bra i dag :love017

I dag skal jeg prøve meg på en uttøyingstime på treningssenteret. Det blir første tur dit etter testen, så jeg er spent med mine smertefulle legger :laughing002 Uka som kommer er stappfull av planer og avtaler, så håper energien tar seg opp bittelitt så jeg overlever alt. Heldigvis er det lite helgeplaner fremover, så blir mye hvile når jeg først har fri.

Uke 5+0

Energien var mye bedre i dag, og jeg trente både kondis og bittelitt styrke i tillegg til uttøying. Veldig deilig å kunne gjøre ting igjen, håper det varer! Natt til i dag og også i kveld har jeg hatt halsbrann, og det virkelig hater jeg, så nei takk til at dette blir uke fems mest fremtredende symptom :hilarious:

Uke 5+1:
I dag er det akkurat en uke siden livets første positive test :love017 Og 79,8% sjanse for at dette går bra! :Heartred I dag skal jeg på yoga, og i morgen er første legetime. Om akkurat to uker skal vi på UL med lille frøet vårt:smiley-bounce012 Leggene ble også mindre vonde i går, er fortsatt støl, men ikke like intenst. Puppene er like vonde, om ikke verre :laughing002 Men så lenge jeg kan bevege meg igjen er jeg fornøyd! I natt sleit jeg med å sove igjen etter den nattlige doturen, håper jeg blir vant til å sovne igjen etter å ha våknet på natta, det der stopper vel ikke med det første.

Uke 5+2:
I dag er det 80,7% sjanse :Heartred
Jeg sliter fortsatt med å sovne på nytt når jeg våkner om natta, og i natt er jeg nervøs for legetimen. Er redd for de svake testene til tross for økning. Er redd for å få hcg-prøve hos legen som viser lavere nivå enn normalt, og at det betyr at jeg mister eller må ta en abort. :confused1 Har så lyst til å bære fram denne spiren, som etter planen skal komme på drømmeterminen :Heartred:Heartred:Heartred

Legger ved bilde av rfsu fra i går. Den blir sterkere for hver dag, men den er jo ikke sterk. Kjøpte en ny pakke make sure med ukjent batchnr, men den hadde kjempesvakt fargestoff (til og med kontrollstreken var svak), så den ble jo til og med svakere enn rfsu. Skulle ønske jeg ikke testet noe mer egentlig, blir bare trist av hele greia.

Vedlegg

• IMG_3442.jpeg
    IMG_3442.jpeg
    273,4 KB · Visninger: 26
Uke 5+2:
I dag er det 80,7% sjanse :Heartred
Jeg sliter fortsatt med å sovne på nytt når jeg våkner om natta, og i natt er jeg nervøs for legetimen. Er redd for de svake testene til tross for økning. Er redd for å få hcg-prøve hos legen som viser lavere nivå enn normalt, og at det betyr at jeg mister eller må ta en abort. :confused1 Har så lyst til å bære fram denne spiren, som etter planen skal komme på drømmeterminen :Heartred:Heartred:Heartred

Legger ved bilde av rfsu fra i går. Den blir sterkere for hver dag, men den er jo ikke sterk. Kjøpte en ny pakke make sure med ukjent batchnr, men den hadde kjempesvakt fargestoff (til og med kontrollstreken var svak), så den ble jo til og med svakere enn rfsu. Skulle ønske jeg ikke testet noe mer egentlig, blir bare trist av hele greia.
Håper svaret på to HCG-prøver roer deg litt. Det sies jo at det viktigste med HCG er dobling, ikke enkeltresultater. Og her inne på forumet er vi jo tross alt litt gærne hva gjelder disse testene. :smiley-ashamed004

(Uke 5+2)
Da har jeg tatt blodprøve og skal ta ny på fredag. Krysser fingrene :Heartred Legen virket avslappet, så det hjalp litt.

Uke 5+3:
81,5% sjanse i dag :love017

I natt fikk jeg utrolig nok sove etter jeg som vanlig våknet 3:30 :hilarious: Symptomene denne uka er ømme og «oppblåste» pupper og nippler, halsbrann på kvelden, tørste, tissing, «suget» i underlivet som jeg får ved mensen og den nevnte natteoppvåkningen.

Er glad jeg har symptomer i hvert fall, så jeg føler jeg er gravid. Synes tiden til både blodprøve på fredag og UL 17/2 går ekstremt sakte :happy090 Til helga får vi besøk av noen i familien som ikke skal få vite det før i mars, gruer meg litt til å late som ingenting når det er det eneste jeg tenker på nesten :laughing002

(5+3)
I dag synes jeg ikke make sure er så veldig svak, selv om det er en svakere batch så er den også sterkere enn jeg fikk på forrige batch. Det fortsetter jo å stige, så da håper jeg på sterke tester etter hvert :Heartred

Vedlegg

• IMG_3458.jpeg
    IMG_3458.jpeg
    341,8 KB · Visninger: 31
(5+3)
*sukk* jeg får ikke svar på hcg-nivået før ute i neste uke, så jeg har kjøpt to nye CB digital. Må vel ta en når jeg våkner i natt med håp om 3+, men har mine tvil siden strips ikke er sterke enda :confused1 Må bare være forberedt på 2-3, og prøve på nytt ila helga. Er bare så kjipt å risikere å bli mer stressa, men ønsker jo også å få sjansen til å bli betrygget og rolig :happy090

(5+3)
*sukk* jeg får ikke svar på hcg-nivået før ute i neste uke, så jeg har kjøpt to nye CB digital. Må vel ta en når jeg våkner i natt med håp om 3+, men har mine tvil siden strips ikke er sterke enda :confused1 Må bare være forberedt på 2-3, og prøve på nytt ila helga. Er bare så kjipt å risikere å bli mer stressa, men ønsker jo også å få sjansen til å bli betrygget og rolig :happy090
Å så kjedelig å må vente så lenge :confused: Det sendes ikke vits Furst? For der kan man logge inn selv..

Å så kjedelig å må vente så lenge :confused: Det sendes ikke vits Furst? For der kan man logge inn selv..
Nope, virker ikke sånn. Test nr. to tas ikke før fredag, og det tar «minst et par dager» i følge legekontoret, også er det jo helg først o_O

Natt til uke 5+4:
82,4% sjanse for at dette går :Heartred

Testresultatet ble ikke det jeg håpet på, men den har jo ikke sunket til 1-2, jeg har symptomer og er fremdeles innafor uke 4-5, så jeg får ikke panikk enda. Selv om det hadde vært veldig fint med 3+ nå. Men da vet jeg at det var lurt å ta blodprøve hos legen i hvert fall. Håper bare implantasjonen har vært sen, noe som kan stemme overens med sen første positiv. Og at jeg bare er litt under, ikke veldig :confused1 Forhåpentligvis får jeg i hvert fall resultatet av første blodprøve i morgen tidlig, det blir spennende.

Vedlegg

• IMG_3491.jpeg
    IMG_3491.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 35
Last edited:
(uke 5+4)

Kjenner det begynner å bli tungt psykisk i disse dager med relativt svake tester, 2-3 på digital, lege som ikke er spesielt engasjert og veldig mye ventetid på å få timer og prøveresultater. Prøver å motivere meg med at det bare er en uke til UL på mandag, men det er liksom ikke nok for å holde meg positiv og håpefull. I morgen tidlig har jeg jo legetime nr 2, håper da at legen gir meg tallet fra prøve nr. 1. Kanskje ikke så mye å tolke ut i fra det tallet, men føler meg så utsultet på informasjon og svar. Bekymrer meg mye nå, skulle ønske jeg var en av de som ikke søkte alt av info, statistikk osv., men sånn er jeg bare av natur, dessverre :shy: Føler meg rett og slett lei meg og sliten av all bekymringen, ønsket er så sterkt for at dette blir baby og da blir det fort skummelt og utrygt når testene ikke gir det lille av bekreftelse man kan få før UL. Skulle ønske jeg kunne sette alt dette på pause fram til UL, så jeg fikk fred i mellomtiden :grumpy: Håper på bedre dager :Heartred

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp