Trygt å ta allergitabletter?

Frk.meg

Betatt av forumet
Jeg pleier å gå på cetirizin på våren og sommeren. Er det trygt å bruke det under svangerskapet? Har lest litt begge deler..

Jeg pleier også å ta disse, legen sa at det ikke var farlig. Og har egentlig aldri vert farlig, det er bare mye hysteri. Men jeg tenker selv at jeg tar på de verste dagene, er ikke fan av noe medisiner når jeg er gravid ;)

Sjekk hva TryggMammaMedisin.no skriver om f.eks. Cetirizin her.
Der kan man også sende inn egne spm ang. medisin og få svar i løpet av 2 virkedager.

Sniker :)

Jeg tar Cetirizine hele året, men ble tatt av dem da jeg ble gravid, så jeg ville ikke tatt det. Hør med legen din, du kan få tips om hvilke du kan bruke. Jeg bruker noen andre, tar barnedose av disse.

Sent from my iPad using BV Forum

Sniker jeg også!
Legen min ga meg klarsignal til å ta cetirizin :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg gikk nemlig på Aerius før jeg ble gravid. Men etter så skulle jeg ta cetirizin i stede :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sniker litt :)

Jeg fikk beskjed på apoteket idag at ceterizin var trygt å ta, og det stod også på tryggmammamedisin :)

PS: hører så mye forskjellig ang dette. Denne uken var jeg hos en ny lege og hun var skeptisk til alle allergitabletter i svangerskapet fordi det ikke er gjort noe spesielt forsknings på det. Og hun sa at leger sa så mye ulikt. Jeg har brukt polaramin til nå etter at legen ikke lot meg fortsette på cetitizin, mindre enn barnedosen da jeg i motsetning til mange har blitt bedre i allergien i svangerskapet. Den er visst en av dem som de har studert lengst. Men ja, vanskelig å bli klok på dette :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker fra juli14 :)
Jeg har kun fått beskjed at det er ufarlig. Jeg går på zyrtec hele året, og har gjort det i hele mitt forrige svangerskap også. Jeg har vært mye inn og ut på ulike sykehus og beskjeden har alltid vært det samme. Tror disse tabelettene er meget uskyldig. Men er det noe man ikke å ønsker så gjør man det ikke. Gjør det som følels trygt for deg. :)

Sent from my GT-N8020 using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar :) jeg hørte med legen og hun sa det var trygt å ta det. Ser ut som det er litt forskjellig svar av forskjellige leger. Jeg bruker en en halv tablett og det funker :)

Back
Topp