Trygt å bruke salven Fucidin?

Linus84

Flørter med forumet
hei,
Babyen min er nå 3 uker gammel og uheldig sugetak fra begynnelsen av gjorde at jeg fikk veldig såre brystvorter. Det ene brystet går det nå fint å amme fra men det andre er fortsatt veldig sårt og det brenner og svir en halvtimes tid etter ammingen er over. Legen sier at dyrkeprøve viser bakterier som forsåvidt er vanlige at vi har men siden såret ikke har blitt mye bedre etter ammepause på noen dager (pumper fra det brystet) foreslår han antibiotikasalven Fucidin. Jeg er litt skeptisk, hva mener du? Det brenner og svir litt forsåvidt fra det andre brystet også etter amming men ikke så mye som på det venstre. Kan det være sopp? Vil i så fall denne salven hjelpe mot det? Vi har ikke fått svar fra dyrkinga enda om det kan være sopp, bare at dyrkinga viser noen bakterier som kan forklare den såre brystvorta. Takk!

Hei:)

Jeg ville fulgt legen sitt råd, du gjør ikke noe feil med å prøve Fucidin - i verste fall fungerer det ikke.
Det skal ikke gjøre vondt i 30 min i etterkant, symptomene ellers kan høres ut som sopp, men dette er vanskelig å vurdere når jeg ikke har sett brystet. Det med at det ene brystet går det bedre med enn det andre, er vanlig veldig ofte en god og en dårlig pupp.

La de lufttørke etter amming/ pumping. Pumper du fortsatt - pass på at skjoldet på pumpen er stort nokk eller tilpasset din bryst knopp. Evt kan du også kontaktet ammehjelpen.no for gode råd og veiledning:) Samt jeg ville benyttet meg av veiledning fra helsesøster eller jordmor i kommunen.

Håper det bedrer seg snart, det er tøft å ha det slik:)

Masse lykke til!

Back
Topp