Trygge tips mot sår hals/lett influensa?

SB91

Andre møte med forumet
Mannen har kommet hjem fra jobb med sykdom.. Og nå kjenner jeg på sår hals og slapphet. Nettopp komt over kvalmekneiken, så dette orker jeg ikke :p Tips til bekjempelse av forkjølelse som er ok å benytte seg av som gravid? :)

Det er jo så mye av det som faktisk funker som er fy for oss dessverre...

Jeg har dog alltid syns at noe kaldt lindrer en sår hals mer enn noe varmt, feks saftis eller isbiter. Og så har jeg aldri forstått hvorfor alle butikkene har hylla full av halstabletter med sitronsmak, for sitrus er sterkt og tørker ut halsen, og det gjør ikke ting bedre...

Håper du blir raskt frisk igjen :)

Det er jo så mye av det som faktisk funker som er fy for oss dessverre...

Jeg har dog alltid syns at noe kaldt lindrer en sår hals mer enn noe varmt, feks saftis eller isbiter. Og så har jeg aldri forstått hvorfor alle butikkene har hylla full av halstabletter med sitronsmak, for sitrus er sterkt og tørker ut halsen, og det gjør ikke ting bedre...

Håper du blir raskt frisk igjen :)

Er det som er så kjedelig..

Det går nok snart over, bare så kjedelig å bli satt tilbake nå som formen faktisk var fin :p

Takk ❤

Er det som er så kjedelig..

Det går nok snart over, bare så kjedelig å bli satt tilbake nå som formen faktisk var fin :p

Takk ❤

Det samme skjedde meg på slutten av spytiden forresten... hjalp ikke akkurat på sår hals å kaste opp i tillegg.. godt du er ferdig med det!

Varmt vann med ingefær og honning er det jeg bruker når jeg har vondt i halsen. Bruker fersk ingefær og hender jeg putter en liten sitronbåt oppi også. Veldig godt og det lindrer.

Er jo ikke noe mirakelkur noe av dette, men det er hvertfall helt ufarlig. God bedring ❤️

- spise noen biter med rå ingefær, evt trekke i varmt vann
- varmt vann med honning, honning er også antiseptisk
- fribol og fishermans friend mot tørrhoste
- sove med skjerf/ hals
- tapp varmest mulig vann i vasken, stå over med håndduk som dekker deg og vasken og pust inn dampen.

Den funker helt topp for og åpne luftveiene og smaker godt [emoji16] brukte de når jeg hadde bronkitt noen uker tilbake[emoji4]

bb54ddaac181ca764b102ac654d7f740.jpg

Den funker helt topp for og åpne luftveiene og smaker godt [emoji16] brukte de når jeg hadde bronkitt noen uker tilbake[emoji4]

bb54ddaac181ca764b102ac654d7f740.jpg
Takk for tips :D Vet ikke hvorfor jeg ikke har fått opp varsel på de siste kommentarene. Disse skal prøves! Sliter enda med hoste..

Back
Topp