Trygge hudprodukter for gravide :)

lillesøster

Flørter med forumet
Hei jenter :) Som dere kanskje vet, kan det være lurt å vært litt obs på hvilke hudprodukter man bruker når man er gravid, ettersom fostre er mer utsatt for skadelig påvirkning av kjemikalier. Derfor tenkte jeg at vi kanskje kunne tipse hverandre om hudprodukter som er trygge å bruke for oss gravide :)

Deodorant: "La Roche-Posay" 24hr physological deodorant, inneholder verken aluminiumssalter, alkohol eller parabener. Fås på apoteket.

Ansiktskrem: Hele serien til Weleda. Jeg bruker Almond soothing facial lotion. Kjempegod :) Fås blant annet på Kicks og noen helsekostforretninger.

Andre tips??? :)

IKM til mandag, men har allerede bestilt meg noen mama mio produkter (feelunique.com Obs! De tilbakebetaler _både_ toll og moms!). De skal være helt trygge.
Noen her som har erfaring med de?
Ellers har også tomtom mama produkter til mødre og gravide (greenspirit.no)

Ellers er jeg litt kresen på hudpleie, så bruker hovedsaklig decleor og md formulation til ansikt. Det er gode produkter. Har ikke sjekket ingrediensene på ansiktsproduktene jeg har mtp graviditet, men de skal være safe for mye dritt generelt sett iallefall :)

det har jeg aldri tenkt på, men jeg tror jeg skal ta meg en tur til apoteket og kjøpe deo, lotion og alt annet som er safe å bruke

Det har jeg aldri tenkt på! Og det tenkte jeg ikke på eller hørte noe om sist jeg var gravid heller... Tror jeg satser på at det går fint å bruke det jeg har jeg.

Babyproduktene fra Libero er trygge:p Bruker lotionen både på meg og mini.

Ellers kan dere finne masse tester av produkter på
www.gronnhverdag.no . Grønn hverdag er kjempestrenge i sine tester og godtar hverken miljøgifter, allergifremkallende- eller hormonforstyrrende stoffer:)
Jeg bruker bare produkter som er godkjent av dem på lilletupp:)

Mama mio produktene er kjempegode :)

Men jeg blir ikke en annen person bare fordi jeg er gravid. De produktene en bruker er enten gode eller ikke gode for deg. Det spiller ingen rolle om du er gravid eller ikke. Kroppen tar opp like mye uansett. Så; sunn fornuft og magefølelse :)

Men er derimot veldig opptatt av å ha gode produkter til å smøre mage og pupper med. For å forhindre strekkmerker. Og fødselsforbredende oljer når den tid kommer.
Weleda, e-vit oljer, kakaosmør ol. er gode til dette :)

Back
Topp