trygdesvindel....hva mener dere da jenter?

x1xmenga

Andre møte med forumet

Er synn at noen må gjøre slik for å klare seg økonomisk.

ORIGINAL: menga

et par jeg kjenner har ikke fått bhg.plass og skal nå flytte fra hverandre på papiret slik at hun skal få stønader som alenemor. slik at de kan opprettholde "livsstilen" sin. (ikke lett å få dagmamma der de bor)
de vil klare seg ,men ikke noe særlig ekstra...

jeg synes det er helt forkastelig at de skal drive trygdesvindel for å få råd til å reise på dyre ferier etc. de stønadene er jo til for aleneforeldre og ikke par som vil ha mer penger.
Jeg er selv samboer og har ikke bhg plass til minste men aldri om vi hadde gjort noe sånn, vi avstår heller fra dyre ferier, merkeklær etc....

hva mener dere?

den er dum......da får man heller spare....[:D]

Syns ikke sånt er riktig...

Hadde aldri klart å gjøre sånt...

De kan jo komme å sjekke da... Litt kjipt å bli oppdaga da, må jo betale tilbake det de har fått for mye vel...

ORIGINAL: Karla

ORIGINAL: susidusi

Var vell ikke bare snakk om å klare seg? men for å ha råd til å dra på ferier og slikt!

Nei er det kun for å dra på ferier å slik så er det jo uhørt, men har hørt om par som må gjøre slikt pga at ellers klarer de seg ikke økonomisk å de får heller ikke noe fra sosialen.....er synn det må være slik her i dette rike landet at man ikke skal få støtte selv om man er et par, men selfølgeligt så er det galt å svindle trygdekontoret.

ORIGINAL: Sara Emilie's mamma

De kan jo komme å sjekke da... Litt kjipt å bli oppdaga da, må jo betale tilbake det de har fått for mye vel...

Må ikke bare betale for tilbake men i fegsel også[&:]

blir det oppdaget så må de ikke bare betale tilbake pengene , men blir mest sansynlig annmelt for svindel...noe som kan gi fengsels-straff

tenk på de som virkelig trenger pengene til mat og livsopphold.....det blir jo mindre til dem.. og de har jo ikke råd til ferie uansett hvor billig den er....

nei har ikke sansen for svindel, hadde sent et anonymt tips til trygde etaten

ORIGINAL: Sara Emilie's mamma

Må ikke bare betale for tilbake men i fegsel også[&:]

enda verre det... men da kan de jo bare ha det så godt. de har jo bedt om det...

om dette er tilfellet så kan du anonymt vasle om dette til trygdeetaten! jeg liker IKKE folk som svindler på den måten - da blir det missbrukt og kan senere føre til at pengene forsvinner for aleneforeldre...
hadde jeg ant noe om dette - så hadde jeg sladdra!!
den type utnytting liker jeg ikke da det går ut over andre aleneforeldre som VIRKELIG ER DET!!!

singerer den jeg

ORIGINAL: Mrs.Black

hadde heller ikke gjort det jeg altså..

synes det er litt tett gjort..

Synes det er drøyt.
Samtidig så kan vi ikke ha et trygdesystem som er så strengt og firkanta at de som virkelig trenger hjelp ikke får det, da er det bedre sånn som det er nå, at noen utnytter systemet. Men det bør være strenge reaksjoner når trygdesvindlere blir tatt.
i forhold til eksempelet du nevnte, man kan sette det litt på spissen og si at de reiser på ferie som er betalt av andres skattepenger. Dette er penger som egentlig skal gå til felles velferd.

De har blitt strengere på å sjekke sånne tilfeller nå, reiser på hjemmebesøk osv.. Fort gjort å bli tatt!
Men du kan jo også bli straffet om det kommer fram at du visste om det!

Det må jeg si jeg synes svært LITE om!! Betaler skatt med glede (vel..[8|][:D]) til fellesskapet - det kommer alle til gode, men synes det er pyton når folk misbruker velferdssystemet vi har på den måten der!

ser faktisk på det på samme måte som TYVERI jeg,er like gale i mine øyne[:@][:@]
tenk på vi som betaler skatt,og så "tar" folk som ikke har rett på disse pengene de fra folk som TRENGER dem,nei...det er forkastelig[:'(][:'(]

enig,dette er helt feil syns jeg.. kunne kanskje skjønt det HVIS situasjonen var sånn som for et vennepar av meg,der han ikke har noe jobb(heller ikke utd) og de har nettop fått et barn sammen men later som de ikke bor sammne. dette har jeg ingen problemer med,da det er en kortsiktig løsning til en av dem har fått seg jobb.begge hadde lån å betjene før de traff hverandre.. han "bor" hjemme hos mor og hun har leiligheten i sitt navn ,men de bor sammen. ingen av de hadde fått hjelp til noe utdannelse eller slikt om de sa at de bodde sammen. hva syns dere?

og synd at det er vi som betaler masse skatt som må betale for disse!!!!

ville aldri gjort det selv, men skjønner at noen gjør det for å få det til å gå rundt. Sliter man økonomisk og får det til å gå rundt ved å skille seg på papiret skjønner jeg at noen gjør det. Jeg forsvarer det ikke, men forstår det. Og samfunnet legger jo opp til det, kunne jo sørget for at var mindre smutthull staten også.

jeg syns der er bare tull og holde på med det!!![:@] Ikkje kan jeg skjønne at noen tør det heller. Sikkert ikkje så greit vis man blir tatt for det liksom!!

ORIGINAL: *lille bv engel*

tenk på de som virkelig trenger pengene til mat og livsopphold.....det blir jo mindre til dem.. og de har jo ikke råd til ferie uansett hvor billig den er....

nei har ikke sansen for svindel, hadde sent et anonymt tips til trygde etaten

enig

Back
Topp