trygdekontoret

feliz

Flørter med forumet
Det er  ennu en stund til jeg trenger sende inn papirer til trygdekontoret.MEN..jeg bare må ha alt på plass i hodet mitt.hehe...kontrollfreak...Hva skal jeg legge ved når jeg sender skjema ang svangerskapspenger???Og jeg kan ta ferie samtidig som samboer har permisjonen sin??OG..siste spm...er det rett at når barnet blir født etter 1juli i år får far 6uker perm??Er dette sammenlagt med det året jeg skal være hjemme, eller itillegg??(skal være hjemme 1år..) håper noen vet:)

Æ vil tro at d enkleste kansje e å ta kontakt m trygdekontore eller så har dæm vel ei nettsie..

snakket med de idag....Da sa de at jeg måtte legge med lønn og trekk oppgave fra ifjor...syntes dette var litt rart...Ikke  noen andre jeg vet om har gjort det..Tenker derfor at jeg vil høre hva andre med erfaring har gjort!!!!!!!!Eller skal gjøre

Jeg søkte bare på engangsstønad siden jeg er student
De trengte bare kopi av Helsekortet mitt, det var alt!!
Vet ikke hvordan det er når du er i jobb og skal søke om fødselspenger, men da må også mannen din signere så vidt jeg skjønte!

Men ta deg en tur på trygdekontoret. Jeg fikk i allfall god hjelp der!!

Jeg fikk beskjed om å legge ved oversikt over hva jeg hadde tjent det siste året. Egentlig merkelig, siden de bare kan gå inn på dataen å sjekke det selv [&:] Men dama på trygdekontoret her er NOE merkelig selv også da... og har ikke peiling på noenting! AAAAAAARRRRGGHH! 

Heisann vennen [:D].
Du må sende med kopi av ul skjemaet du fikk på ultralyden! Ja du kan ta ferien din når pappaen tar ut perm. Ang 6 uker er dette forslage inne til høring. Dette blir avgjort i slutten av mai begynneslen av juni :)

Hi hi trallalala[8|]

Du må legge ved dokumentasjon på svangerskapet (kopi av skjema fra ultralyd, f.eks) i tillegg til kopi av siste lønnsslippen til både mor og far. Arbeidsgiver skal dessuten fylle ut et skjema som skal ligge ved.
Snakk med arbeidsgiveren din om å få ferien samtidig med pappapermen, det skal jeg og det var ikke noe problem. Fikk også overført årets feriepenger til den perioden. Far har rett på to uker fri (uten lønn) i forbindelse med fødsel.

takk takk takk[:)]heldigvis lenge til, så har litt tid til å ordne d.Bare så greit å ha kontrollen i hodet.hehe

jo det er jo de 6 beste mnd av de siste 10mnd som gjelder..så skjønner ikke hvorfor de skal ha lønns og trekk oppgave...det er jo fra ifjor og har jo ingenting å si..........................[:'(]

Back
Topp