Trygda...

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Åhhh, skjønner ikke hvorfor den alltid kommer så seint inn på kontoen vår!!
Får den alltid sist virker det som...er helt desp etter pengene nå, trenger det virkelig!
er jo tross alt snart jul!! [:D]

ORIGINAL: Tinka og Noah

du får trygd affal... ikke klag[;)]

skulle gjerne hatt mindre lån og ikke trygd! [&:]

Penga går rett ut igjen, får så vidt råd til julegaver i år!! [:'(]

ehh... litt unødvendig?

Uff, ikke gøy med dårlig råd!!! Håper det ordner seg...

ORIGINAL: Wibe^

skulle gjerne hatt mindre lån og ikke trygd! [&:]

Penga går rett ut igjen, får så vidt råd til julegaver i år!! [:'(]

jeg får ingenting[:'(] selv om jeg skulle hatt det. norges lov vøtt[:@]

Hvordan i alle dager går det ann da??? Bra du klarer deg i det hele tatt.. Vi lever jo i et samfunn hvor man er avhengig av penger til alt...

Nå vet jo ikke jeg om jeg får mer penger da.... Søkt om rehabiliteringspenger jeg nå

ORIGINAL: JULIANNE og LEON

ORIGINAL: BollaPinnsvin79

Heia rike Norge[:@][:@][:@]...som villig deler ut penger så alle skal få det godt (IRONI!!!!!!) Rikt land meg i rævva ja! Bruker faen ikke penger på de som trenger det! Skal ikke være nødvendig å snu hver krone 5 ganger før man bruker den[:@][:@][:@]

de som har mye får mer, og de som har lite får mindre

så sant så sant...[&o][&o][&o][&o][&o][&o]  klarte meg på barnetrygden i nesten 9mnd jeg[&o][&o]  hadde ikke krav på en dritt mere[:'(]  heldigvis har vi delt økonomi, men vi snudde på krona for det om vi...[:'(][:'(]  er ikke mye å skryte av en lønn på to personer, og de soiste mnd levde vi på et stipend, og det er ivertfall ikke noe og skryte av. forbanna rike norge![8|][8|][:'(][:'(]

Men altså! man får 34000 kr hvis man ikke har krav på noe annet! fikk bare det første gangen jeg også, så kjøpte vi endel billig utstyr, fikk låne endel! brukte gamle vogner osv... Og det gikk greit det! kommer jo litt ann på hva man bruker de 34000 til også!

er det lov å si at jeg blir litt irritert av denne diskusjonen?

mener jeg kan uttale meg, siden jeg heller ikke får noe utover engangsstøtta og barnetrygd +at jeg har jobbet 20% siden Nate var 8mnd (fordi jeg ikke hadde råd til annet). Mannen min tjener ikke godt, helt normal lønn, men vi klarer oss, selv om man selvsagt må "snu litt på krona". Selvsagt har jeg ønsket mange ganger at jeg hadde rett på trygd eller foreldrepenger eller NOE SOM HELST mer av støtte, men jeg er da ikke bitter fordi jeg ikke får det! Det er vår "feil" at vi har en ekstra munn å mette, han var ikke planlagt, men har man sex er det sånt som kan skje. Da må man ta konsekvensen, det man får av støtte er en bonus, slik jeg ser det!

Skjønner det er frustrerende å ikke ha rett på trygd når man ikke har inntekt, og jeg er helt enig i at når man først har rett på den, bør den komme inn på konto når den skal. Men synes ikke vi har rett til å klage!!!! Vi får mye mer hjelp i Norge enn i de fleste andre land. Man må ha regler for hva som skal til for at man skal få trygd, og da vil det ALLTID være noen som kanskje burde fått som faller utenfor. Men hva med å være takknemlig for at vi bor i et land hvor vi ikke må sulte? og hvor vi vet at barna våre alltid vil ha et tak over hodet? Jeg har bodd i u-land og jobbet med barn som har INGEN TING. De er takknemlig for det lille man gir dem, og allikevel sitter vi her og klager over at vi kanskje ikke har råd til de fineste tingene og gjøre det vi vil?

uff. ble litt provosert jeg nå. sorry...[8|]

kan forstå at du blir litt irritert, men nå har det seg sånn at folk er i forskjellige situasjoner!

og ja, hadde jeg kunnet jobbet 20% så hadde jeg gjort det og, men det er ikke alle som får seg en jobb på 20% liksom...

kan forstå at du blir litt irritert, men nå har det seg sånn at folk er i forskjellige situasjoner!

og ja, hadde jeg kunnet jobbet 20% så hadde jeg gjort det og, men det er ikke alle som får seg en jobb på 20% liksom...

var i utgangspunktet ikke deg jeg mente, har du rett på trygd, er jo det flott, og da bør du jo få pengene når du skal[;)]

synes bare alle kommentarer om hvor fælt vi har det i "rike norge" er provoserende.....

ORIGINAL: Nates Mamma

var i utgangspunktet ikke deg jeg mente, har du rett på trygd, er jo det flott, og da bør du jo få pengene når du skal[;)]

synes bare alle kommentarer om hvor fælt vi har det i "rike norge" er provoserende.....

hehe, skjønte det! Men jeg tenker kanskje det er flere som gjerne ville jobbet litt hvis de hadde hatt muligheten til det! :)

Men ja, vi har det så altfor godt i Norge egentlig!! Og for de som virkelig trenger hjelp har vi jo også sosialstøtte! Bostøtte kan man få også...det måtte vi få med førstemann! :)

Det er det jeg mener, det er klart det er tungt å ha dårlig råd, men det er faktisk sånn at dersom det skulle gå så langt at man faktisk ikke har mulighet til å betale husleie og mat, FÅR man faktisk hjelp!!!!!

og ja, jeg er nok heldig som har mulighet til å jobbe 20%, dvs. jeg får lønn for 20% men jobber over 20 timer i uka for å klare å gjennomføre den jobben jeg skal gjøre. Og jeg må ha med Nate på jobb, samtidig som jeg har ansvaret for 30 elever. Så noen ideell situasjon er det ikke! Men som sagt, man har selv ansvar for sitt eget liv, og er det det som skal til for at vi skal ha det bra, har jeg ingen problemer med å gjøre det.

ORIGINAL: BollaPinnsvin79

Heia rike Norge[:@][:@][:@]...som villig deler ut penger så alle skal få det godt (IRONI!!!!!!) Rikt land meg i rævva ja! Bruker faen ikke penger på de som trenger det! Skal ikke være nødvendig å snu hver krone 5 ganger før man bruker den[:@][:@][:@]

de som har mye får mer, og de som har lite får mindre

så sant så sant...[&o][&o][&o][&o][&o][&o]  klarte meg på barnetrygden i nesten 9mnd jeg[&o][&o]  hadde ikke krav på en dritt mere[:'(]  heldigvis har vi delt økonomi, men vi snudde på krona for det om vi...[:'(][:'(]  er ikke mye å skryte av en lønn på to personer, og de soiste mnd levde vi på et stipend, og det er ivertfall ikke noe og skryte av. forbanna rike norge![8|][8|][:'(][:'(]

Men altså! man får 34000 kr hvis man ikke har krav på noe annet! fikk bare det første gangen jeg også, så kjøpte vi endel billig utstyr, fikk låne endel! brukte gamle vogner osv... Og det gikk greit det! kommer jo litt ann på hva man bruker de 34000 til også!

så forbanna fint for deg da!

javel??

Fins jo bostøtte for de med lite penger... :) og sosialstøtte har vi også i Norge!

I Norge er det veldig mulig å bli fattig fort. Greit nok at vi er verdens nest beste land å leve i, men vi har ikke de velferdsordningene samfunnet vårt skulle ha hatt. Og nei, jeg mener ikke at alle skal "få" alt. Men slik jeg ser det ufattelig vanskelig å "få hodet over vannet" om du først har dukket under...

Forstår godt at mange lufter sin frusterasjon.

Klart man skal tenke at andre har det verre, og såpass opplyste er vi alle sammen. Men når du står midt oppe i det selv forstår jeg svært godt at man blir selvsentrert. For oss som alle andre er det viktig å overleve, og kunne leve i det samfunnet vi har. Og i Norge "overlever" man ikke med lite penger, og da snakker jeg ikke kun om basisbehovene nei..

ORIGINAL: Iroim

I Norge er det veldig mulig å bli fattig fort. Greit nok at vi er verdens nest beste land å leve i, men vi har ikke de velferdsordningene samfunnet vårt skulle ha hatt. Og nei, jeg mener ikke at alle skal "få" alt. Men slik jeg ser det ufattelig vanskelig å "få hodet over vannet" om du først har dukket under...

Forstår godt at mange lufter sin frusterasjon.

Klart man skal tenke at andre har det verre, og såpass opplyste er vi alle sammen. Men når du står midt oppe i det selv forstår jeg svært godt at man blir selvsentrert. For oss som alle andre er det viktig å overleve, og kunne leve i det samfunnet vi har. Og i Norge "overlever" man ikke med lite penger, og da snakker jeg ikke kun om basisbehovene nei..

sign...

Her å..

ORIGINAL: lita_07

Sånne som gjør meg forbanna kjenner jeg et prakteksemplar på! Er ei på 22 år som fikk unge også i januar. Hun har aldri gått skole eller jobbet. Hun er så oppråtten at det er ekkelt!! Dusjer hver 14 dag, hvis ikke sjeldnere, røyker som et svin og lever på andre. Sorry, men hygienen hennes har ikke noe med dette emnet å gjøre, men må bare legge til at hun har til og med eksem overalt som hun grafser på KUN pga av urenslighet og råttskap[:'(][:'(]!
Hun som aldri har løftet en finger for noen får cirka 12000 kr utbetalt hver måned i permisjonen! I tilegg fikk hun utbetalt engangstønad før hun fødte, men  så en måned etter ungen kom til verden gikk faren til ungen i fra henne og da hadde hun plutselig krav på ALT! Fy faen for et pengesystem dette landet har! Hun hadde ikke fortjent en krone og heller ikke ungen, for den kan hun ikke ta vare på, men slik er trangsynte norge! Arrrggghh.... [:@]!

Men kanskje det at de faktisk har penger å leve for, gjør at ungen tross alt kan ha et verdig liv...?

Back
Topp