Jeg vet desverre alt for godt hvordan du har det. Vi har prøvd i et og et halvt år, og har mistet i 2 sa det siste året, denne gangen fikk jeg endelig positiv graviditetstest og begynte å blø dagen etterpå!!
Jeg er i dag 14 uker på vei, jeg har vært på ul 5 ganger, samt brukt doppler hos legen en gang. Jeg har testet mange HCG tester, og vært mer eller mindre 100% sikker på at jeg har mistet i nesten 12 uker i strekk. Hver gang jeg har fått en positiv nyhet, har jeg begynt å blø ikke mange dagene etter.
Sist skrekkopplevvelse jeg fikk var to dager etter at jeg hadde vært på ul i uke 12 og fått beskjed om at alt var bra, babyen så fin ut, målene var bra og hjertet og utvikling slik det skulle. Om kvelden to dager etterpå fikk jeg som et knivstikk i magen og mye friskt blod. Det økte utover natten, med litt krampelignende smerter (type blodet rant ned i toalettskålen!). Dagen etter var det tilbake til sykehuset på ultralyd igjen, og fikk der beskjed om at alt var bra med den lille. Det var nok en blodansamling som ble oppdaget på ultralyden 3 dager tidligere (uten at jeg fikk noe informasjon om den på det tidspunktet) som nå var borte, kommet ut. Dette er litt over en uke siden, og jeg har blødd på og av annenhver dag siden.
Jeg mistet også alt som var av symptomer plutselig i uke 8, så har opplevd den biten av bekymringer også.
Jeg er jo konstant redd for å begynne å blø igjen, alt som har med smerter i magen bekymrer meg, samtidlig som er jeg psykisk utslitt etter så mange uker med opp og nedturer. Men jeg har lært meg til å slappe av og tenker at om det går galt så er det noe som ikke er som det skal. Jeg ønsker heller å miste igjen enn å ende opp med et barn som har store skader. Ingen ting trives og gro i en stresset kropp :) Prøv å finn andre ting og konsentrer deg om, ender det i en SA er det ikke ment, og det er heller ikke noe du kan gjøre noe med. Sett deg små milpæler som ligger en til to uker fram i tid :) Det er lov å komme med utblåsninger her inne, men du må ta deg selv litt i nakkeskinnet også, og ikke tillat deg å stresse kroppen for mye.
Synes du skal få sjekket den blødningen din, så du får roet deg litt ned, men om du skal være uheldig å få like mange blødninger som jeg har hatt så kan du ikke få ultralyd hver gang.
Ønsker deg masse lykke til, håper alt går bra med deg!:) og at dette svangerskapet går bra for oss begge :)