jeg føler virkelig med deg! Du har det nok hakket værre enn det jeg hadde nå nylig, men det var en lidelse. Jeg ville bare kappe av meg hodet for å få fred det var så ille.. fikk ikke sove, spise, drikke, slappe av, alt var så vondt og paracet var overhode ikke nok.
Jeg hadde også byll og mye betent. Men tannlegen tømte det over flere dager og la på en antibiotikagele (sprøytet også inn i betent område). Kjøpte corsodaily på apoteket også som jeg brukte - og fortsatt bruker til hullene er helt lukket.
Jeg trakk visdomstannen oppe første gang jeg var hos tannlegen. Var betent nede men tannen oppe trykket på den nede og hjalp ikke noe særlig. Trakk den nede når betennelsen var blitt bedre, den måtte opereres ut. Det var ubehagelig, og noe kjipt i tiden etterpå siden jeg bare kunne ta paracet og plagdes fælt med å spise noe. Jeg fikk også påbegynt dry socket etterpå siden jeg brukte sugerør samme dag som operasjonen
Dét var helt skrekkelig vondt, mye værre enn betennelsen i seg selv.
Men nå er det to uker siden jeg trakk den, og snart en måned siden jeg begynte å få vondt. Og nå er det endelig bra igjen. Man er ekstra utsatt for betennelser i munnen når man er gravid, og da blir det gjerne ekstra ille i tillegg. Derfor ønsker de jo egentlig ikke å gjøre slikt med mindre det er høyst nødvendig under svangerskapet. Jeg ønsker deg god bedring og lykke til! Det føles ut som verdens undergang mens det står på, og jeg har full forståelse for hvorfor folk med tannpine i gamledager tok sitt eget liv
Det blir bra når den er ute!