Trukket samme beløp 2 ganger, hva gjør jeg nå?

Alvejenta

Forumet er livet
*MIA*
VIP
Har vært i Sverige å handlet på lørdag og ser nå at siste butikk trakk meg to ganger det samme beløpet. Finner ikke kvitteringen og banken sier de ikke kan hjelpe meg. Beløpet var på nesten 1000 kr så ikke akkurat småpenger, og det er penger som vi ikke klarer oss uten. Banken sier jeg må prøve å kreve pengene fra butikken. Noen som har opplevd dette selv og har noen gode råd? Kan ikke kjøre tilbake til den butikken da det er ca 40 mil tur/retur.

Har vært i Sverige å handlet på lørdag og ser nå at siste butikk trakk meg to ganger det samme beløpet. Finner ikke kvitteringen og banken sier de ikke kan hjelpe meg. Beløpet var på nesten 1000 kr så ikke akkurat småpenger, og det er penger som vi ikke klarer oss uten. Banken sier jeg må prøve å kreve pengene fra butikken. Noen som har opplevd dette selv og har noen gode råd? Kan ikke kjøre tilbake til den butikken da det er ca 40 mil tur/retur.
Vi ble trukket 2 ganger på 4 (!) forskjellige steder på Bali. Ringte banken der nede (sjekket konto hver dag), og de fikset det.

Skjedd meg å et par ganger i Sverige, ringte bare banken og de fiksa det begge ganger. Var ikke noe problem det!

Snakket med banken på chat og de sier de ikke kan gjøre noe. Syntes også det hørtes merkelig ut.

Kan du ikke ringe eller maile butikken? Var det en kjedebutikk skulle det iallefall være enkelt å kontakte dem og ordne opp. Men syns også det er litt rart at ikke banken fikser det altså..

Kan du ikke ringe eller maile butikken? Var det en kjedebutikk skulle det iallefall være enkelt å kontakte dem og ordne opp. Men syns også det er litt rart at ikke banken fikser det altså..
Prøvde å snakke med banken på nytt og nå må jeg fylle ut skjema om reklamasjon. Skal prøve å kontakte butikken, men finner ikke kontaktinfo på den på nett. Kvitteringen ligger hos min søster i en pose der og hun er ikke hjemme.

Hadde forsøkt å få tak i kontaktinfo til butikken. De vil ha en differanse i sitt oppgjør hvis du har betalt dobbelt så det burde være en grei sak i så tilfelle å finne ut av det og få tilbakeført pengene.

Hadde forsøkt å få tak i kontaktinfo til butikken. De vil ha en differanse i sitt oppgjør hvis du har betalt dobbelt så det burde være en grei sak i så tilfelle å finne ut av det og få tilbakeført pengene.
Fant en infomail til slutt så har sendt de en forespørsel der jeg har spurt etter dokumentasjon de trenger for en tilbakemelding. Håper jeg får raskt svar. Er så fryktelig dyrt å ringe til utlandet fra mobil også, så vil helst unngå det.

Jeg ble trukket to ganger på rema en gang. Ringte banken, de sa det er sånt som skjer innimellom og de ordner det. Var tilbake på konto dagen etter. Merkelig svar du fikk da!

Forhåpentligvis får du ordnet det raskt, de pleier å være veldig behjelpelige her og de kan ofte finne kvittering i dens systemer bare man kommer med ca tid og dag. Gjerne varer som ble kjøpt også :)

Prøvde å snakke med banken på nytt og nå må jeg fylle ut skjema om reklamasjon. Skal prøve å kontakte butikken, men finner ikke kontaktinfo på den på nett. Kvitteringen ligger hos min søster i en pose der og hun er ikke hjemme.
Skulle til å si det, når jeg jobba i bank fantes det et skjema man kunne sette inn. Uansett har du jo elektroniske spor som bevis ( og et stort pluss at du vet hvor kvitt er)

Det er banken i Norge som tar doble beløp noen ganger. De er på kontoen din ila 3 dager. Skjer hver gang jeg fyller bensin i Sverige (har DNb).. Ganske frustrerende... Hilsen en som bodde i Sverige, som det skjedde ofte med :(

Takk for svar alle sammen :)
Fikk endelig tak i noen i den butikken og nå har de sendt kopi av kvitteringen og skjermbilde av kontoen min til regnskapet. Så om det ikke er en teknisk feil der pengene automatisk blir overført tilbake så skulle de rette på det og overføre til meg igjen. Mer behjelpelig enn banken ihvertfall:)

Det er banken i Norge som tar doble beløp noen ganger. De er på kontoen din ila 3 dager. Skjer hver gang jeg fyller bensin i Sverige (har DNb).. Ganske frustrerende... Hilsen en som bodde i Sverige, som det skjedde ofte med :(
Takk veldigt greiet å vite. Skall till Sverige nest uke . Kontaktet du DnB bara nær du såg de var dobbel beløp!?

Back
Topp