Trudde jeg skulle sleppe unna...

LilleMor26

Betatt av forumet
Septembergull'17
H...... halsbrann altså:depressed:
Har ikke vært plaga med det hittil i svangerskapet så hvorfor no liksom:dead:
Tips og råd?xsmile2:anyone

Novaluzid er det eneste som funka her. Ble anbefalt av jm, da gaviscon ikke virket. Og så smaker de MYE bedre [emoji16]

Hold deg unna alt som er basert på tomat, sterk mat, sjokolade... Ligg på venstre side når du skal sove. Gaviscon tyggetabletter før du legger deg, minst 2 stk.
Dette er det som funker for meg, jeg har hatt halsbrann siden før positiv test i begge svagerskapene.

Halsbrann er så kjipt!! :-( Jeg tar Titralec, tyggetabletter som funker med en gang :happy:

Kjøpte meg titralec i dag-heilt desperat. Av andre ting som fungerer for meg så er spearmint tyggis og farris favorittar! Eit glass med vatn blanda med 1ts natron gjer og susen,men smaka drit

Er også plaget med det enkelte dager, men fortsatt så sporadisk og det går forholdsvis fort over, så jeg ikke kan klage. Når jeg får det derimot prøver jeg først med lovehearts, og faktisk fungerer det ofte. Om det er placebo eller ei aner jeg ikke, men whatever works [emoji23] ellers tyr jeg til gaviscon om det ikke gir seg [emoji4]

Jeg må sitte å sove :hungover: Utrolig slitsomt, men bedre enn alternativet! Tar også Gaviscon tyggetabletter :)

Klarer jo ikke å følge mine egne råd vettu... Spiste tomatbasert gryterett i går - say no more....:wacky: Vet ikke hvor mange Gaviscon jeg måtte ta før det føltes greit å ligge, og det brenner fortsatt i dag. At man ikke lærer....

Halsbrann er så kjipt!! :-( Jeg tar Titralec, tyggetabletter som funker med en gang :happy:

Kjøpte meg titralec i dag-heilt desperat. Av andre ting som fungerer for meg så er spearmint tyggis og farris favorittar! Eit glass med vatn blanda med 1ts natron gjer og susen,men smaka drit
Fått beskjed på apoteket at titralac ikke er anbefalt for gravide, medmindre enn har fått beskjed av lege at det er ok (skal visst ikke være så farlig så sent i svangerskapet). (Stod på apoteket og bad om hjelp mens tårene trillet, halsbrann+halsbetennelse [emoji57]).

Syykt lei av tyggetabletter så håpte å få noe annet. Link (tyggegummi) og flytende gaviscon er iallefall alternativer til den evinnelige tygginga av brusetabletter. Godt med litt avveksling synes eg [emoji4] ikke at det virker sååååå godt, men greit nok, og så må eg visst bare lære å tåle dette litt. Små måltider og heller spise ofte.

Fått beskjed på apoteket at titralac ikke er anbefalt for gravide, medmindre enn har fått beskjed av lege at det er ok (skal visst ikke være så farlig så sent i svangerskapet). (Stod på apoteket og bad om hjelp mens tårene trillet, halsbrann+halsbetennelse [emoji57]).

Syykt lei av tyggetabletter så håpte å få noe annet. Link (tyggegummi) og flytende gaviscon er iallefall alternativer til den evinnelige tygginga av brusetabletter. Godt med litt avveksling synes eg [emoji4] ikke at det virker sååååå godt, men greit nok, og så må eg visst bare lære å tåle dette litt. Små måltider og heller spise ofte.

Som nevnt over var Reduflux redningen for meg! Det er porsjonspakker med flytende væske i som kjøpes på apotek. Fungerer veldig kjapt, for meg har de vært bedre enn Gaviscon (både tabletter og flytende). Smaker "peppermynte", ikke så verst egentlig. Er ok for gravide og kan ta opptil 8 per dag (har maks trengt 2 da). Anbefales!

Hadde det sist og har fått det nå, heldigvis ikke like ille. Men her hjelper rå gulrot og lovehearts. Ikke alltid like bra, men stort sett nok til å få sove.
Sist måtte vi bygge opp hodeenden av senga, så jeg ikke lå så flatt, det hjalp også!

Ojda, her har jeg fått anbefalt titralec av apoteket:wideyed:
Liker ikke det her... :-/

Kveldsmaten avsluttes alltid med en yoghurt og et stort glass melk for å nøytralisere, så tar jeg en god svelg flytende Gaviscon etter tannpuss og vanndrikking og legger meg på siden :)

Har plutselig blitt kjempeplaget med halsbrann... Reagerer på det meste. Blei tipset om Lovehearts og tyggis igår, og etter å ha knasket det gjennom dagen igår kjenner eg stor forskjell :) Kan kanskje hjelpe noen andre også?

Flytende gaviscon og novalucid tyggetab. funker best for meg[emoji1308]

Back
Topp