Tror vi har veggdyr

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Jeg har kanskje 20 bitt over hele kroppen min som klør veeldig, sambo har litt mindre, men over 10.. Mali har bare 1 og Live ingen heldigvis. Må legge til at d kommer nye hele tiden.. første bittet kom vel for 3-4 dager siden.. ble klar over d i forigårs. og mistanken kom etter litt googling.

Greia er at vi ikke finner ut hvor de er henn.. jeg veit ikke når jeg får selve bittene siden reaksjonen kan komme fra de biter til uka etterpå liksom[8|]
skifta sengeklær 2 ganger denne uka og ser gjennom senga, løfter madrass plabunn osv, men ser ingenting. har ikke sett noen innsekt noen plass på leeenge.. Men jeg får jo ikke masse stikk av ingenting, fra ankler til hals.

noen med erfaring elr råd?

Var om ei på tv2 hjelper det (eller det nesten samme programmet på nrk) som hadde det. Jeg hadde ikke hørt om det før, men så det på enten tv2 eller nrk. Prøv å søk på det der. De hadde en reportasje om det. Lykke til på jakten.

Fuglelopper[&:]......nei, de klekkes vel om våren tro[8|]
Den biter i hvertfall noe i granskauen mange ganger[&:] æsj[:'(]

ORIGINAL: bennylure

googla d.. de skal visst være i en kokkong på vintern, så d telles vel for nå[8|][&:] ekle er de uansett.. hate rinsekter*grøss*

veit jo ikke helt hvor jeg skal gripe fatt i dette[&:] vi har jo katte så d er sannsynlig at hun kan ha tatt med seg noe.. elr så kan de ha liggi i dvale siden vi var på ferie i sommer go overnatta på en campinghytte, jeg ikke ville skrytt av hvor godt vaska d var iallefall. ikke at vasking hjelper mot sånt.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK!! Ingen råd eller tips, men du fikk meg til å begynne å klø over hele kroppen... [8D]

huff så ekkelt! føler virkelig med deg! jeg fikk lus for noen år siden av broren min som gikk på barneskolen, det er jo ofte sånn lusevarsler og sånt der. og det var noe av det ekkleste jeg har vært med på! [&:][:'(][:(]

håper dere finner ut hva det er og at det ikke finner på å spise på små jentene dine!

ORIGINAL: Malleleo

ORIGINAL: bennylure

googla d.. de skal visst være i en kokkong på vintern, så d telles vel for nå[8|][&:] ekle er de uansett.. hate rinsekter*grøss*

veit jo ikke helt hvor jeg skal gripe fatt i dette[&:] vi har jo katte så d er sannsynlig at hun kan ha tatt med seg noe.. elr så kan de ha liggi i dvale siden vi var på ferie i sommer go overnatta på en campinghytte, jeg ikke ville skrytt av hvor godt vaska d var iallefall. ikke at vasking hjelper mot sånt.

Grøss de er ekle små jævler[:'(]
Katta dro med seg det inn for noen år siden.....Naboen hadde kappet ned et tre med et rede med fuglelopper[&:], jeg så fader ikke ut og vondt var det også[:'(]

Får håpe dere finner fort ut av hva det er:)

hvis de e ri senga så tipper jeg d blusser opp bitt i kveld.. siden d har gjort d de siste kveldene. og jeg kan ikke forstå at du kan suge blod gjennom soffan[8|][&:][:'(]

fatter ikke altså[>:]

ORIGINAL: Strimmelpinne

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK!! Ingen råd eller tips, men du fikk meg til å begynne å klø over hele kroppen... [8D]

[&:]

har du puddra katta di vennen? de kan bære mye rape i pelsen, så om pus er i senga eller noe -så kan det være synderen...

Masse lykke til i jakta - håper dere får funnet "synderen" og snart blir kvitt ufysligheten!!

takk for tips! da skal katta pudres! men tror d blir etter sambo kommer hjem og og kan hjelpe meg[8D]

Veggdyr er vanskelige å finne på dagtid da de gjemmer seg, kommer frem på natta da det er mørk..
Leste om noen som var på campingtur i ei hytte og fikk dette svineriet med seg..
Oppdaget det over 1 år etter [&:]
Tror de måtte skjære opp madrassen for å finne de..
Huff, *grøss*

Lykke til i jakten!!! [;)]

ORIGINAL: Mamma`nTilKaia

Veggdyr er vanskelige å finne på dagtid da de gjemmer seg, kommer frem på natta da det er mørk..
Leste om noen som var på campingtur i ei hytte og fikk dette svineriet med seg..
Huff, *grøss*

wææ[:o] ja, altså vi lå på ei campinghytte i sommer og redd vi fikk d med oss derfra[8|] men håper d er katta som er synderen for veggdyr er vanskelig å bli kvitt[:'(]

må vi skjære madrassen da[&o] hvis de er i madrassen så brenner vi hele senga og alt, men ikke før vi vet de er der.. vi kan jo ikke brenne alle sengene og sofan liksom[8|][8D]

ORIGINAL: Malleleo

ORIGINAL: Mamma`nTilKaia

Huff, *grøss*

wææ[:o] ja, altså vi lå på ei campinghytte i sommer og redd vi fikk d med oss derfra[8|] men håper d er katta som er synderen for veggdyr er vanskelig å bli kvitt[:'(]

må vi skjære madrassen da[&o] hvis de er i madrassen så brenner vi hele senga og alt, men ikke før vi vet de er der.. vi kan jo ikke brenne alle sengene og sofan liksom[8|][8D]

Etter de fant dem i madrassen så måtte de brenne hele senga og det de hadde hatt med seg på den hytta [&:] Men de oppdaget dyra først da de skulle pakke sammen reisesenga og det falt ned to dyr..

Får nesten bare håpe det er katta som har dratt med seg litt lopper inn...
Pappan min brukte å ha med seg sin katt i senga hver natt, helt til han så det begynte å kravle små dyr rundt på sengetøyet! [:-]

grøss! d kravler jo ingenting.. derfor vi mistenker veggdyr for de kommer bare frem når de skal spise.. katta er sjeldent med i senga, men etter Mali starta å åpna døra selv så må vi ha døra åpen for elrs så er d leketid på stua og vi hører henne ikke før hun ræser rundt i bilen sin[8|] etter d synes katta d er godt å legge seg i senga[;)][8|]

Huff. Hørtes ikke noe serlig ut!
Og enda verre når du ikke med sikkerhet hvet hvor de kommer fra...

Har du prøvd å fryse dyner og puter?? da skal de dø....
kjøp ett loppehalsbånd til katten, evt. ha de liggende i senga!

Om ikke annet funker, og dere frykter veggdyr, så bør dere vurdere å kontakte skadedyrkontrollen...

Håper virkelig dere finner kilden, og blir kvitt det!

Back
Topp