Tror vannet gikk!!

PinkiPie

Flørter med forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg lå og slappet av i senga, plutselig måtte jeg skikkelig tisse enda jeg hadde tisset for ikke lenge siden. Plutselig dryppet det masse vann etter at jeg tisset, og jeg fikk kkke knipe igjen. Så jeg tok litt papir under for å sjekke(Sorry for detaljer) og det var blankt og luktet veldig søt. Men jeg er veldig usikker da dette er min første!

Dermed ringte jeg føden, jordmor sa at jeg skulle sette på en bind og se om det renner noe mer, og følge med på liv i magen også ringe tilbake om en time.

20 min har gått, begynner å kjenne litt smerter nå, det rant litt vann isted. Men uff, vet ikke om jeg tisset på meg eller at det er vannet!!!

Er 39+2 og slimproppen løsnet for en uke siden. Den var helt blank, ingen blodstriper. Etter slimproppen gikk har jeg hatt utrolig mye kynnere. De siste to dagene har jeg hatt kynnere hvert 5-10 minutt!

Noen som har fødet før som syntes dette høres ut som noe er på gang?

Min første fødsel startet med at vannet gikk, men da var det aldri noe tvil om at det var vannet. Rant liksom nedover lårene så buksa ble våt :hilarious: ikke sånn splæsj, men en god del vann. Dette er jo så variabelt da, fra person til person hvor mye vann som kommer også.

Sa sykehuset du kunne komme på sjekk snart eller? Tror de kan ta prøve av binde for å se om det er fostervann :D

Lukke til :D

Høyrest ut som fødselen din er begynt! Lykke til!

Lykke til! [emoji16]

Jeg var heller ikke i tvil når vannet mitt gikk, men jeg vet at det kan gå på mange måter.
Kjekt å få det sjekket, håper det er fødsel på gang. Lykke til!

Fikk beskjed av føden at jeg må inn for en kontroll. Har forsatt ingen regelmessige rier, men har hatt mageknipe og gått på do 2 ganger nå. Ingen liv i magen enda jeg har spist noe søtt og slappet av.

Får se hva føden sier da.

Tusen takk!

Så spennende! Krysser fingrene for at det er igang! Lykke til :)

Fikk beskjed av føden at jeg må inn for en kontroll. Har forsatt ingen regelmessige rier, men har hatt mageknipe og gått på do 2 ganger nå. Ingen liv i magen enda jeg har spist noe søtt og slappet av.

Får se hva føden sier da.

Tusen takk!
Er det lenge siden du har kjent liv nå da? Ikke vent med å ring føden :happy119

Så spennende - høres klart ut som vannavgang. Masse lykke til!

Jeg var også i tvil med min første fødsel, usikker om jeg hadde tisset på meg eller om det var vannet som hadde gått. Jeg hadde jo sett for meg at det skulle komme mye mer når vannet gikk. Men hos meg var det vannavgang, men riene begynte ikke før 18 timer senere.

Ønsker deg lykke til! :)

Uff.. det var falsk alarm. Jm på føden sjekket bindet mitt og en test og sa at det mest sansynlig var en del flytende utflod. Men baby hadde det bra, beveget seg etter at jeg fikk druesukker og han hadde festet seg også.

Fikk beskjed om at hvis vannet mitt går uavhengig om jeg har rier eller ikke vil jeg bli satt i gang uansett om ikke riene har startet fordi jeg har gbs. Legekontoret dyrket urinen min tidlig i svangerskapet og fant ut at jeg har streptokokk B.

Så nå går jeg bare og venter på at noe skal skje da. 6 dager til termin!!!

Uff.. det var falsk alarm. Jm på føden sjekket bindet mitt og en test og sa at det mest sansynlig var en del flytende utflod. Men baby hadde det bra, beveget seg etter at jeg fikk druesukker og han hadde festet seg også.

Fikk beskjed om at hvis vannet mitt går uavhengig om jeg har rier eller ikke vil jeg bli satt i gang uansett om ikke riene har startet fordi jeg har gbs. Legekontoret dyrket urinen min tidlig i svangerskapet og fant ut at jeg har streptokokk B.

Så nå går jeg bare og venter på at noe skal skje da. 6 dager til termin!!!
Jaja, men det var bra du fikk sjekket det da! Og godt å vite at baby har det bra :happy:

Kjedelig med falsk alarm, men bra alt stod fint til med baby! [emoji4]

Det med vannet kan fort lure. Med første kom det kjempe mye vann med en gang. Nå med neste kom det litt og litt over flere timer. Men også flere timer uten noe vann.

Back
Topp