Tror slimproppen gikk..?

Bkno1922872

Betatt av forumet
Jeg er egentlig på februarforumet men fikk ikke lov til å lage nytt innlegg der nå av en eller annen grunn. Uansett tror jeg kanskje bebis kommer i slutten av januar :) er 36+6 i dag.

Når jeg sto opp fra sengen i morges og sto i ro følte jeg at det kom noe i trusa. Gikk på do og det så ut som jeg hadde tissa på meg fordi det var så vått + masse hvitt slim. Dette kom ut på 5-6 sekunder så det er vel ikke utflod? Trusa er mørk i farge så jeg ser ikke om det er noe rosa/rødt blod.. Men har lest at slimproppen kommer i flere konsistenser og farger..

Tror selv det var slimproppen, kanskje bare en del av den. Men er det vanlig at det kommer så mye væske i tillegg?? Har ingen andre symptomer på at fødsel skal være i gang og jeg har ingen kynnere eller vondt noe sted. Så tviler på at fødsel starter :) Det er fortsatt aktivitet i magen, selv om det har blitt noe mindre de siste par dagene, men mer nedpress.

Slimproppen kan være litt flytende også ja :-) men det er også vanlig å ha rennende utflod i svangerskapet ;) spennende å se hvordan det utvikler seg!

Jeg er egentlig på februarforumet men fikk ikke lov til å lage nytt innlegg der nå av en eller annen grunn. Uansett tror jeg kanskje bebis kommer i slutten av januar :) er 36+6 i dag.

Når jeg sto opp fra sengen i morges og sto i ro følte jeg at det kom noe i trusa. Gikk på do og det så ut som jeg hadde tissa på meg fordi det var så vått + masse hvitt slim. Dette kom ut på 5-6 sekunder så det er vel ikke utflod? Trusa er mørk i farge så jeg ser ikke om det er noe rosa/rødt blod.. Men har lest at slimproppen kommer i flere konsistenser og farger..

Tror selv det var slimproppen, kanskje bare en del av den. Men er det vanlig at det kommer så mye væske i tillegg?? Har ingen andre symptomer på at fødsel skal være i gang og jeg har ingen kynnere eller vondt noe sted. Så tviler på at fødsel starter :) Det er fortsatt aktivitet i magen, selv om det har blitt noe mindre de siste par dagene, men mer nedpress.
Kanskje utflod? Den kan bli veldig tyntflytende i slutten på svangerskapet, og samle seg opp i små "hulrom", så når det først kommer så kommer det mye på en gang så kan en nesten tro en har tisset en skvett, men det er utflod. Leste om det i går en plass, men husker ikke hvor. "gravidhjerne :p

Hadde selv et tilfelle der føden ville ha meg inn til sjekk(uke36), som du var det slim også en tyntflytende veske men det var heldigvis bare utflod. Er veldig vanlig at den er tyntflytende, slimproppen har i senere tid kommet i flere omganger noe som også er vanlig. :) Har ville fulgt med og skulle det fortsette vurdere å ringe for å få det sjekket.

Spennende å se om det skjer noe mer, masse lykke til! :D

Takk for alle svarene! Jeg tror ikke det var vanlig utflod og det var ikke "litt" væske som kom, ble veldig vått over hele trusa.. Skjedde fort og plutselig. Ikke merket noe annerledes resten av dagen så jeg gjør ikke noe mer utav det :-) skal til jordmor igjen på torsdag så da kan jeg høre med henne :-)

Det kan jo ha vært vannet som gikk? Hadde tatt en tlf til føden.

Back
Topp