tror pappaen har stukket....

mamma*88

Gift med forumet
pappaen var litt på besøk 2 timer på onsdag og 3 timer på torsdag i forrige uke for å være litt med småen sin mens jeg var til lege og fysio.

han sa ikke nå han kommer igjen. sendte en meldig i går og i dag, men fikk ikke svar, så jeg ringte han og spurte om når han tenkte han skulle se sønnen sin neste gang. da sa han bare tat at det visste han ikke... han hadde ihvertfall planer for hele påsken.

blir så lei meg jeg... det tar 10min med buss og 30min å gå mellom oss, men han gidder ikke. og nå som det gikk så fint og far og sønn begynte å bli kjent med hverandre....

det verste er at når jeg snakker med felles venner så er de klar på at han sier at han ikke slipper til og får lov... [8|]  jeg åpner hjemmet mitt for han når han måtte ønsker, sier jeg kan møte han steder eller han kan ta med seg småen selv om han vil, men han gidder jo ikke [&o] 

så nå sitter han å sier at han ikke vet når han kommer, og går ut med venner i stede og sier at det er jeg som nekter han å se sønnen sin....

i tillegg flytter han nå sammen med en "venninne" av meg og jeg kjenner de begge to godt nok til å vite hva som er på gang.. visste den dagen ville komme om ikke vi fant sammen igjen, men surt at han velger en venninne av meg og i tillegg flytter sammen med en gang mens han nektet å bo med meg da jeg var høygravid og måtte bo på en instutisjon fordi det ikke fantes et sted å bo for meg....

[:(]

uff nå fikk jeg vondt i hjertet mitt[&o]syns så synd på deg som må plages med slikt når du har ett barn,uff ikke lett det der man må jo liksom prøve når man har ett barn sammen kan liksom ikke bare si greit du vil ikke ha meg da kan du ha  det så godt!håper hu han har blitt sammen med blir skikkelig psykobitch på han så han ikke blir lykkelig og angrer på hele greia[:D]tenker på deg og håper det ordner seg for deg på en eller annen måte[:)]

ORIGINAL: tikka

uff nå fikk jeg vondt i hjertet mitt[&o]syns så synd på deg som må plages med slikt når du har ett barn,uff ikke lett det der man må jo liksom prøve når man har ett barn sammen kan liksom ikke bare si greit du vil ikke ha meg da kan du ha  det så godt!håper hu han har blitt sammen med blir skikkelig psykobitch på han så han ikke blir lykkelig og angrer på hele greia[:D]tenker på deg og håper det ordner seg for deg på en eller annen måte[:)]

takk jenter [:)]

vanskelig å komme over han, det må jeg inrømme, men jeg vet jo innerst inne at han ikke er noe å samle på.

For en taper!! Jeg ville faktisk nektet han og se barnet sitt overhodet jeg da.. Kan kan ikke bare komme og gå som han selv vil når gutten er så stor som han er nå! Han skjønner litt mer enn den idioten tror og dette kan gutten din ta "skade" av.. Han kan bli såra og lei seg!! Og vi som mødre vil jo prøve og forhindre det.

Jeg skjønner du har vanskelig for og komme over han, men nå har du en ny gutt i ditt liv.. En som aldri kommer til og svikte! Ta godt vare på han og tenk at han kanskje er all "mann" du trenger til du finner en som er verdt deg! En som ikke lar deg i stikke høygravid eller bor med "venninna" di..

Hadde jeg sett x din hadde jeg kommer til og skjelt han ut.. Seriøst!! Sånne folk som han gjør meg rett og slett kvalm!! Setter ett barn til verden, men ansvar, DET gidder de ikke ta!!!!
 Nei, du og prinsen klarer dere uten den smålige figuren der!

Jeg virker kanskje litt kvass nå, men blei ordentlig forbanna på han, og håper du snart innser at han er ett null.

Bare og sende PM vis du trenger snakke eller noe.. or ikke så langt unna Bergen heller vis  [:)]

*klemmer*

ORIGINAL: tikka

off ja, får helt vondt av å lese jeg...
drittmann assa...
han burde ta mer ansvar..
men har dere ikke skriftelig samversavtale eller noe, eller hva det heter..
er det ikke noen du kan få kontakt med og spørr om di kan huke tak i mannen og fortelle ham hvor landet ligger..
har ikke så mye si...
er ikke så flink med ord jeg..

ja da har situasjonen forverret seg desverre....

jeg får ikke tak i han lengre. jeg ringer, og nye damen tar telefonen..... har prøvd å sende sms med hva han tenker, men får ikke svar.

for noen dager siden fikk jeg faktsik politiet på besøk. de trodde jeg skulle ta selvmord.... da var det visst en viss jente som hadde ringt... nå skal det sies at ja hun er syk. hun er manisk depresiv og psykoisk og får MYE behandling og piller for dette. men surt at det må gå ut over meg.

så ringte han i går og sa at han går til advokat. mer vet jeg ikke. gidder ikke sende sms hele tiden for å fortelle hvordan det går med småen, han spør jo ikke etter all den tiden det har gått heller....

og oppå det igjen får jeg telefoner fra hans venninner og moren han og hvorfor jeg ikke lar han se sønnen sin... ja, jeg tok han med på ferie i påsken siden han likevel ikke skulle være med småen, men aldri om jeg holder dem fra hverandre. jeg kommer jo med småtten til han og åpner hjemmet mitt for x for at de skal ha kontakt.....

føler meg fanget i et fjortis drama. jeg er så over sånn klikker og gi tlf til andre osv. 

[:o]

vel. godt å få det ut ihvertfall og få støttende ord fra dere :)

ORIGINAL: ~Ritamor~

For en taper!! Jeg ville faktisk nektet han og se barnet sitt overhodet jeg da.. Kan kan ikke bare komme og gå som han selv vil når gutten er så stor som han er nå! Han skjønner litt mer enn den idioten tror og dette kan gutten din ta "skade" av.. Han kan bli såra og lei seg!! Og vi som mødre vil jo prøve og forhindre det.

Jeg skjønner du har vanskelig for og komme over han, men nå har du en ny gutt i ditt liv.. En som aldri kommer til og svikte! Ta godt vare på han og tenk at han kanskje er all "mann" du trenger til du finner en som er verdt deg! En som ikke lar deg i stikke høygravid eller bor med "venninna" di..

Hadde jeg sett x din hadde jeg kommer til og skjelt han ut.. Seriøst!! Sånne folk som han gjør meg rett og slett kvalm!! Setter ett barn til verden, men ansvar, DET gidder de ikke ta!!!!
Nei, du og prinsen klarer dere uten den smålige figuren der!

Jeg virker kanskje litt kvass nå, men blei ordentlig forbanna på han, og håper du snart innser at han er ett null.

Bare og sende PM vis du trenger snakke eller noe.. or ikke så langt unna Bergen heller vis  [:)]

*klemmer*

takk [:)] jeg må bare høre andre si det nok ganger, så blir jeg nok helt bestemt over hvor en taper han er etterhvert.

Hva med å droppe hele fyren? Han er jo tydeligvis ikke interessert... Å ha en som kommer i tide og utide, alt etter hva som passer han selv, er ikke noe særlig hverken for deg eller barnet. Prøv å ha et møte med x-en på et familievernkontor, så kan dere komme til enighet om tidspunkt for når han kan møte ungen. Og hvis han ikke møter opp til det møtet, kan han glemme hele greia og du kutter ham ut. ??
Du har det ihvertfall ikke bra slik han herjer og styrer med dere nå...[&o]

Var jeg deg ville jeg tatt kontakt med familivernkontoret på stedet der du bor og rådføre meg med dem. De kan også veilede deg i forhold til tvister ang samvær. Det at x din nå sier han søker advokat kan bare være en trussel. Jeg ville også fått til en samværsordning som en tredjepart var med på å skrive under, denne må evalueres etter ca 1/2 år, da vil det komme frem hva som egentlig skjer. Ikke gidd å send melding eller andre ting. Når da din vennine eller andre ringer si at du ikke er interresert i å diskutere det med dem og evt sperr nummeret slik at de ikke får kontakt med deg.
Har selv vært i den situasjonen du er nå og det er ikke greit. Sørg for å få folk som står deg nær til også å støtte deg her.
Lykke til videre.

har veldig lyst å droppe han nå. men kontakter ikke han mer. bare venter på eventuelt brev fra advokaten. men vet at han er VELDIG treig med sånt.

har det ikke helt greit nå nei [&o] jeg har så fryktelig vanskelig for å la ting ligge og ikke tenke på det før jeg må. men prøver. for han er ikke verdt det!

vi har vært på familievernkontoret og fått opp en avtale. men det ble skrevet opp på en papirlapp dager og ca klokkeslett og at han skulle ha smværet hjemme hos meg. det ble for mye tull og jeg ønsker at alt skal være helt klart og presist, ellers så kommer han gjerne kl. 4 og siden det står at han går omkring kveldstell, går han gjerne 6 fordi han skal være med folk. eller han blir til 9 når han føler for det. og så ba han hele tiden om å bytte på dagene for han skulle andre ting, og det ble bare tull for avtalen var jo ikke bindende på noen måte. så ser ikke fvk som noen løsning. blir vel mekling når han får rotet seg til det.

takk jenter!!! dere er virkelig en ekstra støtte [:)]

I dette tilfelle kan du egentlig bare registrere hva som har blitt gjort. Skriv ned når han kommer og når han går, med hans begrunnelse for hvorfor han går tidligere. Det er jo tydelig at denne fyren færer med løgn til andre mennesker for å sette seg sjøl i et bedre lys. Jeg synes også det er trist at han forer moren sin med falske historier for å sette deg i et dårlig lys.

Med tanke på en eventuell rettssak og videre tvist, er det kun din dokumentasjon som kan bevise hva som er sannheten. Skriv ned når du har ringt og hva som har skjedd. Sørg for å at du får en telefonregning med register over inngående og utgående samtaler. Du kan også gå til politiet for å få de til å skrive ned smser som du har sendt og fått for å dokumentere hva som har blitt gjort.

Lykke til :-)

skriver ned i en dagbok har jeg gjort i flere måneder nå :)

men vet ikke ka annet eg kan gjøre egentlig...

Back
Topp