Tror nok jeg må takke for meg...

Bkno1954482

Andre møte med forumet
Hadde vært 5+6 idag, men fikk ganske store blødninger på lørdag, litt i går, med litt mensmurringer, antar jeg har hatt en SA. Sendte meld til lege i dag om det var behov for konsultasjon, men det var vist ingenting å gjøre uansett, kun ta en ny test etter 14 dager (testen var fortsatt veldig positiv i morrest)

Leit å høre.
Du kan evt få tatt blodprøve med to dagers mellomrom for å se på hcg-nivåene. Hcg forsvinner fra blod tidligere enn urin og det kan sitte i i ukesvis etter en SA.
Mistet selv ved 5 uker i september og to uker etterpå fikk jeg fremdeles positiv test (var ved EL så var ikke gravid på nytt enda).

Jeg syntes det er dårlig gjort av legen din og bare si det sånn. Jeg er enig i at det er lite å gjøre dersom det er en SA, men det kan jo hende at det er en uskyldig blødning, kanskje du mister en tvilling....men uansett så bør det følges opp! Enten med blodprøve eller en UL. Det kan hende det er for tidlig å se noe på UL, men en blodprøve i det minste. Jeg hadde aldri klart å gå i to uker i uvisshet, når det i utgangspunktet ikke er nødvendig! Men dette er jo meg og hva jeg hadde tenkt... Uansett, det var trist å høre!!

Jeg og føler det er vanskelig å gå så lenge uten å vite sikkert, men ut ifra mengden blod på lørdag å tap av symptomer (mulig bare psykisk men...) så føler jeg det er 95% sikkert at det er borte... synes likevel det er merkelig at jeg ikke har blødd noe idag i tillegg så jobber jeg så vanskelig til...at jeg nesten må ha 2 fridager for å kunne ta 2 blodprøver, og da har jeg fått ett forklaringsproblem...Hadde vært enklere om lege hadde sagt at jeg MÅ ha oppfølging, hvis atte om atte, da hadde jeg ikke hatt noe annet valg enn å fortelle det

Uff, så leit. Håper ikke at det er en SA, mistet selv rundt den tiden i juli. Som de andre sier over her, følg gjerne opp med å få tatt blodprøver med to dagers mellomrom for å få sjekket HCG-verdien, om det er fall eller stigning. Krysser fingrene for deg videre. Håper det går bra med deg. Klem :Heartred

Jeg og føler det er vanskelig å gå så lenge uten å vite sikkert, men ut ifra mengden blod på lørdag å tap av symptomer (mulig bare psykisk men...) så føler jeg det er 95% sikkert at det er borte... synes likevel det er merkelig at jeg ikke har blødd noe idag i tillegg så jobber jeg så vanskelig til...at jeg nesten må ha 2 fridager for å kunne ta 2 blodprøver, og da har jeg fått ett forklaringsproblem...Hadde vært enklere om lege hadde sagt at jeg MÅ ha oppfølging, hvis atte om atte, da hadde jeg ikke hatt noe annet valg enn å fortelle det
Jeg ville ringt direkte til fødeavdelingen, det var det jeg gjorde når jeg opplevde blødninger for mange år siden, og ble tatt inn umiddelbart. Krysser fingrene for deg, prøv å slappe av og holde kroppen i ro litt :Heartred

Takk for gode tilbakemeldinger ❤skulle det vise seg at det er en liten spire som kommer i juni så hører dere nok straks fra meg, men jeg tviler...

Jeg syns du skal ta deg en egenmelding i noen dager. Slappe helt av, dra til legen å få målt hcg. :) Håper det bare er en uskyldig blødning! Krysser fingrene for deg :Heartred (Opplevde blødninger selv i forrige uke, tok hcg- idag og skal ta ny onsdag. Så da er vi litt i samme båt)

Jeg syns du skal ta deg en egenmelding i noen dager. Slappe helt av, dra til legen å få målt hcg. :) Håper det bare er en uskyldig blødning! Krysser fingrene for deg :Heartred (Opplevde blødninger selv i forrige uke, tok hcg- idag og skal ta ny onsdag. Så da er vi litt i samme båt)

Håper alt er bra og at blodprøvene viser fin stigning. :)

For en dårlig lege :( Det er klart det er tidlig, men du må jo få bekreftet om du er gravid eller har hatt SA? Du må jo få vite om du skal fortsette å leve som gravid. Det kan også være exu (svangerskap utenfor livmoren), sa legen min til meg. Så de må sjekke hva som faktisk har skjedd her... Håper du drar inn og får tatt blodprøve :)

Back
Topp