Tror jeg slutter å amme...

Wannebe

Glad i forumet
Jeg hadde tenkt å holde ut, i hvertfall i 6mnd, nå tror jeg at jeg kaster inn håndkleet:( Dårlig vektoppgang på vesla, hun har for vondt i nakken til å amme effektivt nok, sopp hos oss begge og skikkelig mammadalt gjør at jeg vurderer sterkt å gi meg. Jeg produserer ikke like mye melk som før heller. Og da kan far hjelpe til mer også.

♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Uff, så slitsomt! Du kan jo amme litt innimellom viss du orker. Jeg var frustrert med nr 2,. Hun gikk lite opp og spiste lite.. Begynte med MME og grøt ved 3mnd den gangen, men hun gikk fortsatt lite opp. Jeg ammet om natten og innimellom på dagen frem til hun var seks-sju mnd.

Føler det på samme måte. Har blitt smittet av sopp som jeg aldri blir kvitt. Har prøvd det aller meste. Og det gjør så fryktelig vondt! Nå har jeg i tillegg fått sprekker...(hvorfor kommer de nå?! trodde de helst kom i begynnelsen). Stygge vonde sår, sopp og nå idag våknet jeg opp til brystbetennelse... Kan det bli bedre? Jaja, dagens etterlengtede utblåsning:-P så ja, jeg vurderer også å gi meg, selv om det egentlig ikke er ønskelig.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Helsesøster sa noe veldig fint til meg når jeg sluttet å amme, "det som er best for mor er ofte det beste for barnet også". Jeg skjønner godt at du ikke orker mer, jeg har bare hatt problemer med amming av begge mine barn at om det blir en tredje mann så skal jeg gi meg tidligere så jeg ikke mister så mye at permisjons tiden for å streve med å få ammingen til.

Helsesøster sa noe veldig fint til meg når jeg sluttet å amme, "det som er best for mor er ofte det beste for barnet også". Jeg skjønner godt at du ikke orker mer, jeg har bare hatt problemer med amming av begge mine barn at om det blir en tredje mann så skal jeg gi meg tidligere så jeg ikke mister så mye at permisjons tiden for å streve med å få ammingen til.

Det er nok mye sant i det! Er ikke bra for den lille om mor har det vondt og bruker opp energien sin på bekymringer rundt ammingen.. Tar veldig mye tid og krefter å flaskemate, amme +prøve å få mere melk! (Dessuten har det ikke effekt:/ )

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde tenkt å holde ut, i hvertfall i 6mnd, nå tror jeg at jeg kaster inn håndkleet:( Dårlig vektoppgang på vesla, hun har for vondt i nakken til å amme effektivt nok, sopp hos oss begge og skikkelig mammadalt gjør at jeg vurderer sterkt å gi meg. Jeg produserer ikke like mye melk som før heller. Og da kan far hjelpe til mer også.

Jeg forstår deg så godt og støtter deg fullt ut <3 Amming er ikke nødvendigvis kos:( Jeg har strevd helt fra starten, og har prøvd alt! Har innsett at jeg aldri kommer til å fullamme med Markus, og må nok også kaste inn håndkleet.. Bruker så mye tid og krefter på å bare få i han kanskje rundt 100ml til dagen..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk gitt henne 140ml på flaske i går ettermiddag(hun har aldri tatt flaske før, så jippi for oss:D) så fikk hun pupp til kvelds ca 3 timer etter, og da sov hun helt til halv 4 på natta før hun våknet og ville ha mat:D så litt etterlengtet søvn på meg:) tenker jeg prøver det samme i dag:) også må vi jo fortsette med soppkurer:p er i litt bedre humør i dag kjenner jeg, takk til dere damer som jeg kan tømme meg til sånn innimellom:D Dere er med på å redde både dagen og humøret;)

Ingen skam å slutte å amme.
Som peppagris skrev, så stemmer det nok at barnet har det bedre om mor har det bra ;)

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Man skal ikke amme for enhver pris. Babytiden skal være kos også, ikke bare stress. :)

Dårlig vektoppgang hos mi også, jeg ammer først å gir så flaske, å det har funket veldig bra hos oss :)

Back
Topp