Tror jeg nå våger snike meg inn her

Lilleblåbær

Flørter med forumet
Novemberlykke 2022
Heihei,

Sniker meg inn fra å ha fulgt med på sidelinjen en stund.

Jeg er førstegangs gravid, på nesten mirakuløst vis.
Det har vært en måned med høy frykt, aldri har jeg vært så redd før?

Har fra jeg var ung vært diagnosert med PCOS, og som følge fått beskjed om at det vil bli svært vanskelig for meg å bli gravid på egenhånd. Etter mange år på sterke p-piller har jeg siste året vært av disse for å se om jeg har eggløsning.
Til ingen nytte, så det ut som, og jeg fikk utskrevet medisiner for å fremprovosere.
Siste alternativ jeg fikk utskrevet i januar viste seg være mangelvare på apoteket, på kryss av alle kjeder og butikker.
Etter 4 forsøk på å hente ut disse, tenkte jeg ok ingen hast, vi får vente litt.

Månedsskiftet februar/mars kom, og jeg begynte føle meg.. Rar?
Overraskelsen var stor - testen var positiv!
Vi hadde hatt så mye på jobb begge to, at der var bare én mulig dato. Denne hadde ingen logisk sammenheng med siste mens, så legen var like forvirret som oss.
Men joda, reelt var det.

Både graviditetstest og covidtest ble positiv på samme uke - sammen med dette kom høye smerter og blødninger.
Dette kunne da ikke gå bra?

Etter en mnd med uro og frykt - følelsen av å være midt i mellom og uten konkrete svar - var jeg på kontroll i går.
Hjertet slår, sterkt! Vi måler korrekt etter unnfangelsesdato - og her sitter jeg, gravid 8+4.

Kanskje jeg kan la det synke inn nå?

Alt er nytt, følelsen av å ikke ane hva som er normalt og ikke er fæl. Så tenkte kanskje det nå er lurt å bli med i denne termingruppen, for uansett utfall er støtte fra likesinnede fint å ha? Håper dere vil ta meg godt i mot, selv om jeg er litt sent ute :hello
 
Velkommen inn hit :smiley-bounce016
Her er det alltids plass til flere :dance008 krysser alt som krysses kan for at spiren klorer seg fast :binkybaby:love2
 
Gratulerer og velkommen. Jeg tror det er mange av oss som testet positivt på covid samme uke som graviditet. :woot:
 
Ingen er for sent ute ❤️ Alle kommer når de er klar for det. Gratulerer og velkommen!
 
Gratulerer så masse :Heartred Og velkommen i klubben! Kjenner igjen de følelsene, både som førstegangs og nå. Å være gravid er en berg- og dalbane av følelser, hvor veien er utrolig kort mellom frykt og glede. Så godt å se et hjerte slå og tørre å senke skuldrene, dette blir bra:Heartred
 
Åå, så fantastisk at det klaffet for dere! Krysser alt jeg har for at dette går fint :smiley-angelic003 Og velkommen skal du være!
 
Gratulerer så masse :Heartred Og velkommen i klubben! Kjenner igjen de følelsene, både som førstegangs og nå. Å være gravid er en berg- og dalbane av følelser, hvor veien er utrolig kort mellom frykt og glede. Så godt å se et hjerte slå og tørre å senke skuldrene, dette blir bra:Heartred

Er ikke vandt til å være særlig redd av meg for noe som helst, så mye nye følelser å prøve håndtere her nå :hilarious: Veldig deilig å se hjertet slå slik at man får pustet litt igjen, krysser fingrene for tiden fremover :Heartred
 
Det var en tøff uke ass, klarte ikke skille hva som var covid og hva som var graviditet :hungover: men egentlig godt å være ferdig med! :happy:
Sleit mer i etterkant med hva som var post-covid og graviditet. Helt skutt husker jeg. Men fikk jo en runde spysyke nå også. Det var helt jævlig, men morgenkvalmen forsvant nesten da :love2
 
Sleit mer i etterkant med hva som var post-covid og graviditet. Helt skutt husker jeg. Men fikk jo en runde spysyke nå også. Det var helt jævlig, men morgenkvalmen forsvant nesten da :love2

Kjenner meg igjen i det, jeg er fortsatt helt skutt og sliter litt med å få hverdagen til å gå rundt pga det. Jobb tror jo at dette er post-covid, har ikke sagt noe der ennå. Jeg aner ikke hva som er hva, og krysser fingrene for post-covid på ihvertfall deler av slitenheten :dead: spysyke er fælt, glad du kom bedre ut av det på andre siden :Heartred
 
Kjenner meg igjen i det, jeg er fortsatt helt skutt og sliter litt med å få hverdagen til å gå rundt pga det. Jobb tror jo at dette er post-covid, har ikke sagt noe der ennå. Jeg aner ikke hva som er hva, og krysser fingrene for post-covid på ihvertfall deler av slitenheten :dead: spysyke er fælt, glad du kom bedre ut av det på andre siden :Heartred
Takk <3
Var en tøff uke, ble sykemeldt for å ha sjans til å komme tilbake på jobb, var helt borte...
 
Back
Topp