Tror jeg må snu setet

mammatilstorm

Elsker forumet
å jeg liker det IKKE,men det er så trangt for bena til gutten vår[&:] han nettopp fylt 2 år å jeg hadde jo håpet å ha han bakovervendt til han var 3 i det minste,men ser dårlig ut[&o]
Jeg hadde ikke vurdert det hadde ikke det vært for at han viser at det er ubehagelig av og til[:o]

Tar du av han skoa?

Mini her sitter bakovervendt, og jeg har liten bil. Ikke noe stress. Er jo sjeldent små barn sitter med beina rett ut uansett.

Men for all del, du vet best hva som passer dere.

ikke for å være frekk, men 2 år[8|] min eldste satt bakover til hun var 4 år og 10 mnd, var litt trangt på slutten, men det gikk!!!

Hvilket sete har dere? Vi byttet sete da jeg synes besafe setet ble så trang... Men selvfølgelig om du ikke finner noen annen løsning så vet du sikkert best.. Men klarer ikke forstå at en 2 åring sitter trangt bakover..

Bøyde bein er helt ufarlig, ser ukomfortabelt ut men er som regel ikke det [:)]

ORIGINAL: *minibolla*

ikke for å være frekk, men 2 år[8|] min eldste satt bakover til hun var 4 år og 10 mnd, var litt trangt på slutten, men det gikk!!!

Hvilket sete har dere? Vi byttet sete da jeg synes besafe setet ble så trang... Men selvfølgelig om du ikke finner noen annen løsning så vet du sikkert best.. Men klarer ikke forstå at en 2 åring sitter trangt bakover..
nå er det forskjell på lengden på barn her i verden da[;)]

men jeg hadde heller byttet sete enn å snu så tildig

ORIGINAL: lille nuppa

det er det selvfølgelig[;)] men tviler på at en 2 åring er like stor som en 5 åring!!! Men man vet jo aldri[8D] Hun er ikke særlig liten heller, litt over gjennomsnittet kanskje..

Syne personlig det er veldig vanskelig.lurer nemlig også på det samme med min gutt!Han er 2,5 og sitter bakovervendt og det har gått veldig bra,men nå virker det som om beina hans sovner dersom vi kjører lengre enn 15 min.Han gråter og har tydelig vondt i beina,vil ikke gå selv eller noe,har IKKE lyst å snu han,men ser nesten ingen annen mulighet.

ORIGINAL: lille nuppa

det er det selvfølgelig[;)] men tviler på at en 2 åring er like stor som en 5 åring!!! Men man vet jo aldri[8D] Hun er ikke særlig liten heller, litt over gjennomsnittet kanskje..
det kan skje, jeg har en gutt som begynte å bruke 92 litt over året, det er en str for 2åringer
nå bruker han fortsatt 92, men merker nå at noe i 92 begynner å bli snuppete så vi har og tatt ibruk 98 (3åring)
og han er ikke mer enn 1,5 år
han er også straks 14kg, kun 1 kg fra snugrensen i vekt, og alder for snuing er jo 4 år, ikke 5[:)]

edit: hadde vi fortsatt hatt den bilen vi nå ikke lengre har, hadde jeg og mått finne på noe senest til sommern pga lengden hans

Hvilket sete har dere da HI?
Gutten vår er 94 cm lang og 16 kg, og har god benplass både i Britax MT og Two way, som begge er testet ut i tre forskjellige biler..

ORIGINAL: cilimor

Syne personlig det er veldig vanskelig.lurer nemlig også på det samme med min gutt!Han er 2,5 og sitter bakovervendt og det har gått veldig bra,men nå virker det som om beina hans sovner dersom vi kjører lengre enn 15 min.Han gråter og har tydelig vondt i beina,vil ikke gå selv eller noe,har IKKE lyst å snu han,men ser nesten ingen annen mulighet.

Hvis han har vondt når han går også så kan det være voksesmerter.
Vi har hatt en periode nå på ett par mnd, men nå har det roet seg litt...

Jeg har en på snart 4 som sitter bakover. (høy for alderen også...)

Så jeg klarer ikke helt å se at det skal være vanskelig for en på 2 år...

Vi har også en veldig høy gutt, og kan godt se for meg at det kan bli trangt ja!

Har dere tenkt på hvilket sete dere skal bruke til han nå? Vi skal også snu nå, han er 3 da, men nå nå er det for trangt for han!

Back
Topp