Tror jeg kjenner til bekkenløsning

Solbolle92

Forelsket i forumet
Julibarna2024☀️
Noen her som har erfaring med bekkenløsning tidligere? Eller som kjenner til det nå?

Har siden natt til igår hatt vondt i venstresida nederst i korsryggen, som strekker seg ned mot venstre rumpeball og litt ned foten. Litt strålende smerter og kjenner ut som noe glir litt fra hverandre vanskelig å forklare.
Men kjenner det best etter å ha stått og gått litt for lenge. Og når det først gjør vondt så er det vondt både sitte, ligge og stå.

Jeg jobber som frisør og står mye opp og ned på gulvet om dagene, avlaster meg selv med klippestolen innimellom. Men gjør vondt da også, spesielt å reise seg opp.

Vurderer å bestille time hos legen, kanskje han kan henvise til fysioterapeut for lindring. Er 10+0 idag, og første kontroll er 18 juni. Men jeg tror ikke jeg klarer å vente til da med disse smertene[emoji17]

Men er det noen som har gode råd?
 
Mener du har rett på henvisning til fysioterapi dersom det påvirker å gå, og ville begynt med hjelp så tidlig så mulig i tilfelle du kan forebygge
 
Nå trenger du faktisk ikke henvisning til fysioterapeut lenger, så du kan bare bestille en time direkte. Det er fysioterapeuten selv som avgjør behov for behandling :)
 
Tusen takk for svar
Tror uansett jeg må gå igjennom lege, for her er det stappfulle ventelister hos fysioterapeut med flere mnd ventetid[emoji17]
 
Jeg sente mld til fysioterapeut og forklarte situasjonen. Fikk time raskt tross ventelister. Fysioterapeutene prioriterer disse plagene! Så ikke vær redd for å ta kontakt selv :)
 
Lurer på om man kan få gratis fysioterapi om man går igjennom lege og er gravid med gangvasker? Ikke 100% sikker, men om jeg ikke husker feil fikk jeg det når jeg var gravid med min første i 2011... Men det er noen år siden nå.
 
Liten oppdatering herifra[emoji4]