Tror jeg kjenner til bekkenløsning

Solbolle92

Forelsket i forumet
Julibarna2024☀️
Noen her som har erfaring med bekkenløsning tidligere? Eller som kjenner til det nå?

Har siden natt til igår hatt vondt i venstresida nederst i korsryggen, som strekker seg ned mot venstre rumpeball og litt ned foten. Litt strålende smerter og kjenner ut som noe glir litt fra hverandre vanskelig å forklare.
Men kjenner det best etter å ha stått og gått litt for lenge. Og når det først gjør vondt så er det vondt både sitte, ligge og stå.

Jeg jobber som frisør og står mye opp og ned på gulvet om dagene, avlaster meg selv med klippestolen innimellom. Men gjør vondt da også, spesielt å reise seg opp.

Vurderer å bestille time hos legen, kanskje han kan henvise til fysioterapeut for lindring. Er 10+0 idag, og første kontroll er 18 juni. Men jeg tror ikke jeg klarer å vente til da med disse smertene[emoji17]

Men er det noen som har gode råd?
 
Mener du har rett på henvisning til fysioterapi dersom det påvirker å gå, og ville begynt med hjelp så tidlig så mulig i tilfelle du kan forebygge
 
Nå trenger du faktisk ikke henvisning til fysioterapeut lenger, så du kan bare bestille en time direkte. Det er fysioterapeuten selv som avgjør behov for behandling :)
 
Tusen takk for svar
Tror uansett jeg må gå igjennom lege, for her er det stappfulle ventelister hos fysioterapeut med flere mnd ventetid[emoji17]
 
Jeg sente mld til fysioterapeut og forklarte situasjonen. Fikk time raskt tross ventelister. Fysioterapeutene prioriterer disse plagene! Så ikke vær redd for å ta kontakt selv :)
 
Lurer på om man kan få gratis fysioterapi om man går igjennom lege og er gravid med gangvasker? Ikke 100% sikker, men om jeg ikke husker feil fikk jeg det når jeg var gravid med min første i 2011... Men det er noen år siden nå.
 
Liten oppdatering herifra[emoji4]
Legen sa det kunne være en påbegynnende bekkenløsning, men er også en kombinasjon av at jeg er veldig stram i rygg og bekken. Har gitt meg tøye øvelser enn så lenge. Så må vi se det an videre[emoji4]
Har heldigvis ikke hatt like mye vondt de siste dagene[emoji4]
 
Jeg har også kjent på slike smerter som du beskriver de siste dagene (er 12 uker). Jeg hadde bekkenløsning med eldste, men da kom det ikke før i uke 29-30.. men ble ganske ille. Kjenner en fortvilelse over at det kommer allerede nå! :( Husker det hjalp litt med varmtvannsbasseng. Noen som har forsøkt fysio, kiropraktor, akupuktur, soneterapi etc., etc., som kan anbefale, si noe om hva som hjalp best? Jeg håper å forebygge så det ikke blir verre med det første!
 
Hadde bekkenløsning sist. Kraftig.
Det som funka for meg var Bbhugme puta :)

Definisjon av funka: det funka slik at jeg ikke trodde jeg skulle dø gjennom dagen. Det funka IKKE så jeg holdt meg på jobb (kontorjobb). Det funka så livskvaliteten i sykemeldingen ble noenlunde opprettholdt.
Prøvde kiropraktor, fysioterapi og vanntrening for gravide.
 
Jeg har og merket smerte på ene siden i korsryggen og litt nedover lårene og innimellom vont midt foran på tissen liksom (på utsiden liksom...), men vet ikke hva det er. Det er verre når jeg sitter.. er bare 10+0 da
 
Back
Topp