Tror jeg holder på å miste...

E

Emmine

Guest
Hei!
På onsdagskveld testet jeg positivt på en graviditetstest til min og samboers store overaskelse. Min første graviditet og det var ikke akkurat planlagt. Etter mye frem og tilbake landet vi på at vi ønsket å beholde, selv om timingen kunne vært bedre <3
Hvor langt på vei vi er, er jeg veldig usikker på da syklusen min har vært ustabil og lange etter at jeg sluttet på p-piller i april (sluttet pga migrene). Min siste mens var 08.juni og siste syklus varte 34 dager, så med utgangspunkt i det, er jeg ca 5+0 i dag. Testet med CB digital senest i går, da fikk jeg 1-2 samme resultat som på onsdag, noe som jeg syns virker veldig lite. I tillegg har jeg hatt en del murringer siden onsdag, men som har virkelig økt og blitt mer intense i går og i dag. Jeg ligger i fosterstilling stort sett hele dagen, og i dag har jeg ingen effekt av paracet. Jeg begynte å få litt rosa farge på papiret fredagskveld og det har også økt en god del siden, nå er det rødt, friskt blod. Hadde trodd jeg hadde mensen, hadde det ikke vært for den positive testen...
Dette virker jo ikke lovende i det hele tatt, og jeg leser så mye forskjellig på nettet.. kan være SA/kan også være helt normalt. Jeg har legetime på tirsdag, men akkurat nå føles det veldig lenge til.
Hva ville dere gjort i mine sko? :(
 
Uff, føler veldig med deg, og håper at det ikke er SA, men det kan også høres ut som det.
Jeg vet rådet her suger skikkelig, men der er rett og slett bare å vente. Håper du får god støtte fra samboeren din, og sørg for å ha det så komfortabelt som mulig. Tyll deg inn i pledd, se en film, spis noe godt, få tankene litt bort. Plutselig er tirsdag der, og du kan forhåpentligvis få litt flere svar da.
Digital klem sendes til deg :Heartred
 
Ikke noe gøy :(
Du kan ikke gjøre så mye, men blir smertene så sterke at man kan mistenkte svangerskap utenfor livmor bør du ringe legevakt og konferere.
Ellers er det ikke så mye å gjøre dessverre. Stor klem ❤️❤️
 
Jeg fryktet at det eneste jeg kan gjøre nå er å vente som dere nevner.. Men takk for svar ❤️❤️
 
Eneste måte å vite sikkert er å ta blodprøver med et par dager mellomrom å se om nivået stiger. Noe blødninger er jo vanlig.
Jeg fikk første positive test 3+4. Veldig svak. Og begynte å blø denne dagen, blødde av og på t.o.m. 4+5. Mange positive tester, men klarte ikke tro på det pga at jeg blødde. Tok hcg-prøve hos legen 4+3 og 4+5, og det økte fra 150 til 289 på litt under to døgn. Og nå blør jeg ikke lenger. Så det kan gå bra også. nå krysser vi alt vi har for at lille mirakelspire klorer seg fast.
Får tidlig ultralyd i uke 7 siden det er ivf.
 
Var «heldig» og fikk tidlig ultralyd i dag, da smertene bare økte på og selv paralgin forte ikke klarte å ta smertetoppene, og blødningene ville ikke gi seg. Ingen tvil nå om at jeg går gjennom en SA. Min første graviditet og min første SA og de siste fem dagene har jeg følt på hele følelsesspektret. Var rart å bli gravid, og rart å plutselig ikke være gravid lengre. Sliter enda med sterke smerter og håper at dette kan gi seg veldig snart. Jeg er glad og takknemlig for at kroppen ordner opp selv, og at det skjedde så tidlig. Men trist er det likevel, og nå er det store spørsmålet om vi nå skal prøve for fullt. Dette var uplanlagt og «planen» var egentlig å starte å prøve om 1 år. Jeg sender en stor klem til alle som har gått/går gjennom dette, og til dere som enda har en spire i magen❤️
Lykke til videre✨
 
Så trist og høre :( Sender over varme tanker... Lykke til neste gang når dere bestemmer dere for å prøve!!
 
Back
Topp