Tror jeg hører til her inne :) Noen andre med to tette?

-B-

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Hei

Jeg oppdaget i går at jeg er gravid igjen. Har ikke fått tilbake mensen etter forrige graviditet så fikk litt sjokk! Merket det ved at jeg fikk samme avsky for kaffe som ved forrige graviditet, eller ingen andre symptomer.

Jeg har allerede en liten som nettopp fylte 10 måneder og sin mannen min har vært mye på reise tror jeg at jeg er minst 5 uker på vei. Noen andre med så tette barn? Har så utrolig dårlig samvittig for at hun får et søsken som hun må dele oppmerksomheten med allerede etter senest 18 måneder!
 
Hei og gratulerer :) Ja jeg har en på 8 mnd. Ble litt tettere enn vi hadde tenkt, men tror det blir veldig bra. I alle fall når de blir litt eldre :) Min svigerinne har akkurat fått en liten til og da var eldste 13 mnd. Det var ikke så gøy for eldste den første uken/ukene men det har gått veldig fort over. Håper og tror at de tilpasser seg fort når de er så små <3
 
  • Liker
Reactions: -B-
Hei

Jeg oppdaget i går at jeg er gravid igjen. Har ikke fått tilbake mensen etter forrige graviditet så fikk litt sjokk! Merket det ved at jeg fikk samme avsky for kaffe som ved forrige graviditet, eller ingen andre symptomer.

Jeg har allerede en liten som nettopp fylte 10 måneder og sin mannen min har vært mye på reise tror jeg at jeg er minst 5 uker på vei. Noen andre med så tette barn? Har så utrolig dårlig samvittig for at hun får et søsken som hun må dele oppmerksomheten med allerede etter senest 18 måneder!
Jeg har ikke fullt så tett, men nesten. Det er 21 mnd mellom dem. Husker så godt at jeg kjente på den samme dårlige samvittigheten hele svangerskapet med nummer to; var så redd for at eldste skulle føle seg sviktet og at jeg ikke skulle ha nok tid til han. Med hånda på hjertet kan jeg si at det var utelukkende bortkasta bekymring. Vi opplevde så godt som ingen sjalusi, og forholdet mitt til eldstemann ble på ingen måte skadelidende.Nå er de 4 og 2 og nærmest avhengige av hverandre. Jeg skulle prøve meg på litt "alenetid" med nr 2 nå på lørdag, vi gjorde noe hyggelig sammen og hadde en fin dag, men han gikk hele tiden og spurte om vi ikke snart skulle møte broren hans igjen... I barnehagen passer de på hverandre, og selv om de kan slåss så busta fyker kan de også leke utrolig fint sammen. De må lære seg å dele og å ta hensyn til andre helt fra start av, noe jeg tenker at er veldig fint å ha med seg ut i verden. Dette ble litt langt, men det jeg prøver å si er at jeg synes det er utrolig fint å ha to tette. Nå venter jeg nummer tre nærmere tre år etter den forrige, og har overhodet ingen bekymringer for sjalusi.
 
Jeg har ikke fullt så tett, men nesten. Det er 21 mnd mellom dem. Husker så godt at jeg kjente på den samme dårlige samvittigheten hele svangerskapet med nummer to; var så redd for at eldste skulle føle seg sviktet og at jeg ikke skulle ha nok tid til han. Med hånda på hjertet kan jeg si at det var utelukkende bortkasta bekymring. Vi opplevde så godt som ingen sjalusi, og forholdet mitt til eldstemann ble på ingen måte skadelidende.Nå er de 4 og 2 og nærmest avhengige av hverandre. Jeg skulle prøve meg på litt "alenetid" med nr 2 nå på lørdag, vi gjorde noe hyggelig sammen og hadde en fin dag, men han gikk hele tiden og spurte om vi ikke snart skulle møte broren hans igjen... I barnehagen passer de på hverandre, og selv om de kan slåss så busta fyker kan de også leke utrolig fint sammen. De må lære seg å dele og å ta hensyn til andre helt fra start av, noe jeg tenker at er veldig fint å ha med seg ut i verden. Dette ble litt langt, men det jeg prøver å si er at jeg synes det er utrolig fint å ha to tette. Nå venter jeg nummer tre nærmere tre år etter den forrige, og har overhodet ingen bekymringer for sjalusi.
Så godt å høre de gode erfaringene dine :) Gjør at jeg gleder meg enda litt mer :)
 
Har en som akkurat ble et år så blir jo litt lengre enn for deg. Men tror to tette får masse glede av hverandre etterhvert!:)
 
  • Liker
Reactions: -B-
Nå er det 2 1/2år mellom mine (og blir 4år mellom denne og minste frøkna) Men husker jeg slet med samme tankene. Pluss at jeg var så dårlig når jeg gikk gravid å eldste var under 2år. Heldigvis er det gått veldig bra, og dem har mye glede av hverandre nå som dem er blitt større (6 og 3 1/2år). Dem leker, gjør rampestreker, krangler og savner hverandre veldig når den ene er borte. Selvom det var tøft i begynnelsen når minste ofte lå til brystet og krevde mye oppmerksomhet, tror jeg dette var den beste gaven ho eldste kunne fått. Ingenting er vel bedre enn et søsken å dele livet med? Jo nærmere man er i alder jo bedre tror jeg :)
 
  • Liker
Reactions: -B-
Sniker litt.. Men jeg har to tette. Er 17 mnd mellom dem :) Er nå hjemme med begge (4 mnd og 21 mnd) og vi storkoser oss. Storesøster er kjempeflink til å hjelpe og trøste. Selvsagt er det også slitsomt, men det er verdt det. Og så er det mange fordeler med to tette. De kan bli gode venner, alltid noen å leke med som er på samme lekestadiet mm. Lykke til :)
 
Har 15 mnd mellom de to vi har fra før :) Vi skulle ha tette, men ble litt tettere enn planlagt ;)
Det har gått over all forventning, har ikke noe dårligere forhold til største av den grunn, enda minste hadde kolikk i 6 mnd (!). De har ett helt utrolig forhold til hverandre og tror de kommer til å være kjempe gode venner når de fortsetter å vokse opp, selv om de krangler(hvilke søskne gjør ikke det ;) ).
 
Back
Topp