Tror jeg gir opp hele ammingen :( *litt langt innlegg*

Hun helsesykepleieren var litt pushy på "tvangsforing" osv, og etter å ha tenkt meg litt om tror jeg at jeg må prøve å øke produksjonen min. Jeg har ammet slik som jeg gjorde på slutten med storebror da alt var godt i gang (annenhver pupp, én pupp til hvert måltid), så skal prøve meg fram med begge puppene til hvert måltid og se om ikke det gjør det bedre.

Tar det absolutt alvorlig og tar gjerne imot råd fra helsesykepleieren, men prøver å balansere rådene jeg får med litt sunn fornuft og egen erfaring. Liker ikke så godt når de er bastante. :rolleyes: For eksempel å vekke ham hver tredje time for mat. Han har kun en soveperiode som varer i 4 timer per døgn, den kan han (og jeg) få ha i fred synes jeg. De andre 20 timene ammer vi i snitt annenhver time.

Høres lurt ut å tilby begge bryst hver gang :) og synes definitivt at du skal holde på den 4 timersen han har. Er godt for alle parter med litt sammenhengende søvn!
 
Liten oppdatering :) er ikke sår lenger og nå er det bare vondt de 10-20 første sekundene.
Ammer så og si til alle måltidene, men tror fortsatt jeg har litt lite melk evt treig utdriving så blir til tider litt kaving så da gir vi litt tillegg. Men så lenge ikke det er vondt så kan han henge i puppen hele kvelden om det er det som trengs for å få opp produksjonen.
Har spurt legen om å få sånn nesespray for utdrivingen, så håper det vil hjelpe
 
Liten oppdatering :) er ikke sår lenger og nå er det bare vondt de 10-20 første sekundene.
Ammer så og si til alle måltidene, men tror fortsatt jeg har litt lite melk evt treig utdriving så blir til tider litt kaving så da gir vi litt tillegg. Men så lenge ikke det er vondt så kan han henge i puppen hele kvelden om det er det som trengs for å få opp produksjonen.
Har spurt legen om å få sånn nesespray for utdrivingen, så håper det vil hjelpe
Jeg spiste havregrøt og drakk vørterøl. Syns det hjalp veldig på produksjonen.
 
Liten oppdatering :) er ikke sår lenger og nå er det bare vondt de 10-20 første sekundene.
Ammer så og si til alle måltidene, men tror fortsatt jeg har litt lite melk evt treig utdriving så blir til tider litt kaving så da gir vi litt tillegg. Men så lenge ikke det er vondt så kan han henge i puppen hele kvelden om det er det som trengs for å få opp produksjonen.
Har spurt legen om å få sånn nesespray for utdrivingen, så håper det vil hjelpe
Har du prøvd å pumpe litt før du legger babyen til? For å stimulere utskrivingen slik at babyen ikke blir så kavete. Evt pumpe på ene puppen mens du ammer andre for å få opp produksjonen. Jeg har måtte gjøre begge deler til tider.
 
Back
Topp