Tror jeg er gravid…men det er altfor tidlig å vite

Trudemor

Glad i forumet
Julibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
Da er jeg her. Etter en uke med tanker som spinner og magefølelsen som sier graviditet. Først ble jeg livredd og håpet det ikke skulle skje. Nå, etter en liten uke med fordøying av tankene, har et ønske vokst fram…

Og jeg har ikke forventet mens før om 4 dager. Men magefølelsen på graviditet er der. Mannen er sterilisert for en ganske liten stund siden, vi var egentlig helt ferdige. Men det tar jo noen måneder før steriliseringen virker helt. Har mange barn fra før, og stortrives med gjengen vår. Er så spent på uka som kommer, og nå er jeg mest redd for å være gravid og deretter miste. Da blir det jo garantert ingen flere på oss, og det vil bli tøft å snu etter en eventuell positiv test. Håper på enten mens eller terminbaby, kanskje aller mest det siste.

Har heller ingen symptomer, selvfølgelig. Det er jo for tidlig. Men har hatt litt murringer innimellom den siste uka.

Prøver å fortelle meg selv at alt dette sannsynligvis bare er innbilning…

Noen som har følt seg gravide før test? Uten noen åpenbar grunn?
 
Da er jeg her. Etter en uke med tanker som spinner og magefølelsen som sier graviditet. Først ble jeg livredd og håpet det ikke skulle skje. Nå, etter en liten uke med fordøying av tankene, har et ønske vokst fram…

Og jeg har ikke forventet mens før om 4 dager. Men magefølelsen på graviditet er der. Mannen er sterilisert for en ganske liten stund siden, vi var egentlig helt ferdige. Men det tar jo noen måneder før steriliseringen virker helt. Har mange barn fra før, og stortrives med gjengen vår. Er så spent på uka som kommer, og nå er jeg mest redd for å være gravid og deretter miste. Da blir det jo garantert ingen flere på oss, og det vil bli tøft å snu etter en eventuell positiv test. Håper på enten mens eller terminbaby, kanskje aller mest det siste.

Har heller ingen symptomer, selvfølgelig. Det er jo for tidlig. Men har hatt litt murringer innimellom den siste uka.

Prøver å fortelle meg selv at alt dette sannsynligvis bare er innbilning…

Noen som har følt seg gravide før test? Uten noen åpenbar grunn?
Har følt på det på kroppen, grunnet jeg har følt meg dårlig/syk i formen, men vist seg at jeg var gravid :love7
 
Jeg var helt sikker på at jeg var gravid denne gangen. Følte det slik fra dagene rundt unnfangelse faktisk. Ikke overraskende ble testen positiv noen dager før IKM :Heartpink
 
Jeg hadde skikkelig magefølelse på at jeg var gravid i DPO land. Jeg hadde litt symptomer og er ellers ikke plaget med PMS (aldri hatt det) så når jeg merket endringer på kroppen barr "visste" jeg at jeg var blitt gravid. I tillegg hadde jeg en conception dream dagen etter eggløsning. Testet svakt positivt 7DPO.
 
Jeg har trodd jeg har vært gravid mange ganger uten å ha vært det, men da jeg var gravid hadde jeg en salgs indre «visshet» som ikke forsvant når jeg sa til meg selv at «nei, jeg er nok ikke gravid».
Men den vissheten ble jeg ikke klar over hvordan kjentes ut før jeg sto der med positiv test. Så ta en test du :happy:
 
Alle 4 gangene jeg har vært gravid, så har jeg på en måte vist det. Har hatt en sterk følelse på det
 
Med mine tre graviditeter (en kjemisk mellom de to barna jeg har nå) har jeg «bare visst det». Følt meg annerledes, og testet positivt 4-5d før forventet mens. Riktig nokk sånn myse-lyse strek men som gradvis har blitt sterkere.
 
Jeg har flere ganger følt meg gravid uten å ha vært det. Du kan jo ta en test nå allerede :)
 
Jeg har flere ganger følt meg gravid uten å ha vært det. Du kan jo ta en test nå allerede :)
Ja, vet jeg kan ta test, men har ikke tilgang på butikk her jeg er nå, og sannsynligheten for å miste så tidlig er jo større. Foretrekker å ikke vite allerede nå:) Jeg får se på tirsdag/onsdag, om det trengs test så kjøper jeg da. Kan jo fortsatt være innbilning…
 
Ja, vet jeg kan ta test, men har ikke tilgang på butikk her jeg er nå, og sannsynligheten for å miste så tidlig er jo større. Foretrekker å ikke vite allerede nå:) Jeg får se på tirsdag/onsdag, om det trengs test så kjøper jeg da. Kan jo fortsatt være innbilning…
Ser den! Krysser fingrene for at du får det svarer du ønsker. Hva sier mannen din om en til evt?
 
Ser den! Krysser fingrene for at du får det svarer du ønsker. Hva sier mannen din om en til evt?
Han er nok ikke veldig klar for enda en, men tar godt imot dersom det skulle bli. Han har tidligere latt det være mest opp til meg. Det blir en spennende uke. Jeg har ikke nevnt tankene mine for han, men gjør jo selvfølgelig det til ula, dersom mens uteblir.
 
Jeg hadde tre mnd pause fra testing og prøving , men kanskje noe inni meg sa jeg måtte ta test og der var det noe skimt og to dager etter var det ikke tvil :)
 
Jeg hadde tre mnd pause fra testing og prøving , men kanskje noe inni meg sa jeg måtte ta test og der var det noe skimt og to dager etter var det ikke tvil :)
Jeg har også opplevd dette en gang før. Mensen var tre uker forsinket, og jeg hadde hatt negativ test på forventet mensdag. Plutselig en kveld følte jeg på meg at jeg burde teste. Da var jeg 4 uker på vei, og hadde derfor hatt EL tre uker forsinket. Og hadde altså blitt gravid en uke etter forventet mens.

Men jeg har også opplevd å gå til uke 7 uten at graviditet hadde falt meg inn i det hele tatt, før jeg en kveld reflekterte over hvorfor jeg var så trøtt. Og testen ble positiv.

Skikkelig spent på uka som kommer. Føler veldig at det er noe. Men har ingen symptomer.
 
Jeg har også opplevd dette en gang før. Mensen var tre uker forsinket, og jeg hadde hatt negativ test på forventet mensdag. Plutselig en kveld følte jeg på meg at jeg burde teste. Da var jeg 4 uker på vei, og hadde derfor hatt EL tre uker forsinket. Og hadde altså blitt gravid en uke etter forventet mens.

Men jeg har også opplevd å gå til uke 7 uten at graviditet hadde falt meg inn i det hele tatt, før jeg en kveld reflekterte over hvorfor jeg var så trøtt. Og testen ble positiv.

Skikkelig spent på uka som kommer. Føler veldig at det er noe. Men har ingen symptomer.
Med nr en tror jeg at jeg fant det ut ved uke 6-7 gikk på pilla og hoppa over piller for å slippe mens og jeg glemte piller også, men hver tredje mnd måtte jeg ty til mens pgr spotting . Jeg var også veldig trøtt og litt uggen . Så tok en test som ble positiv før jeg pakka den ut av innpakninga :laughing021
 
Back
Topp