Tror ikke

Cicci79

Glad i forumet
Nelly er klar før å slutte med bleie. Har hatt uhell i barnehagen hver dag. Og igår etter barnehagen hadde hun to her hjemme og idag har hun vært hjemme med meg og hatt 3 uhell. Eller vet ikke om jeg skal kalle det uhell. Hun blir så glad hver gang hun får på seg ny truse så kanskje hun gjør det med vilje? Men hun har jo aldri sagt ifra at hun må på do før heller. Hva tror dere? Har dere med bleiefrie barn noen tips?

Hmm...setter du henne på potta etter hvert måltid? Det var sånn vi gjorde det her, og på morran og før leggetid. Vi hadde en liten periode hvor ho brått glemte seg bort hele tiden, og da sa vi at vi må begynne med bleie igjen hvis det fortsatte. Og det ville ho ikke, så etter det har vi kun hatt ett uhell. [:)] Men ho har vært kjempeflink og veldig klar for det selv.

Kanskje litt slemt...men om ho går med litt så det blir ubehagelig?

her har vi ikke tatt av bleia fast enda.. da det er en kjempe kamp å få han til å gå på do hvis han kjenner at han ikke må men tisser 2 min etterpå...
Han spørr etter bleia så tror ikke min er klar.. men sett henne ofte på do. kanskje belønningssystem.. når hun har uhell så bytt til en litt kjedelig truse?[8|] eller ha på så fine truser at hun ikke tisser i dem.. fryktelig dumt hvis hun ikke tisser på seg med vilje da for da vil hun kanskje blir veldig lei seg..

Jeg har egentlig ikke så mye tips å komme med... Men her gjorde vi ting i en litt annen rekkefølge. Vi begynte med å øve på å sitte på potta (mens hun fikk se Timmy eller Tigergutt eller noe annet hun ville), og etter hvert som bleiene ble tørre, fjernet vi dem. Ida har ikke hatt et eneste uhell uten bleie. Hun hadde tørre bleier om natta i over to uker før hun fikk sove uten.

Alt her har skjedd når Ida har vært klar for det, og hun har selv tatt initiativ til veldig mye av det som har skjedd på denne fronten[:)] Dette trenger jo ikke nødvendigvis å funke for andre, men sånn var det i alle fall her.

Lykke til!

Ja, begynte å sette henne på do før hun ble 2 år så hun er jo vant til å sitte på do. Hun får klistermerke hver gang hun tisser/bæsjer på do. Hun får en liten gave når hun har samlet opp et hvis antal klistermerker. Hun er veldig ofte tørr på morgonen, det har hun vært lenge. Det var hun selv som sa at hun ikke ville ha på seg bleie lengre. Så da ville jeg jo prøve å se om hun var klar før å slutte. Men får nok vente en måned eller to så kanskje hun er mer klar da.

Back
Topp