Tror du på spøkelse?

Annic73

Gift med forumet
Lurer på om det bare er meg som er åpen for at det finnes mere mellom himmel og jord eller om det er flere som også "tror"....

Jeg personlig har egentlig ikke opplevd noe... Kan hende jeg har "hørt noe" men kain ikke si forsikkert!!!
Men barna mine har hatt opplevelser hær vi bor nå... Det kain jeg fortelle om i et innlegg hær[:)]

Noen andre som har opplevd "noe" spennende som vil dele med oss???

Okey.. da skal jeg fortelle om det som har pågått en stund i huset vi bor i...
Vi har bodd hær i snart 4 år nå og det har føltes greit og trygt... Men for litt over 1 år siden begynte jenta mi på 6 år å våkne midt på natta, hun skrek hysterisk, og når jeg kom inn til henne så satt hun vær gang i opp i senga å rugget fram og tilbake, å gråt redd og hysterisk... Jeg fikk aldri "kontakt" med henne, hun så på meg som om jeg ikke var dær. Det var så ekkelt... Og når jeg var på rommet hennes så grøsset jeg bestandig! Sånn var det hver natt uten unntak, morgenen etterpå så spurte jeg om hun husket at hun hadde mareritt!? Og hun husket aldri noe... Vi filmet henne også noen ganger så hun selv fikk se, men det hjalp heller ikke...
Så en dag sist sommer flyttet vi om inne på rommet hennes... Flytta senga b.l.a... Den første natta etter omflyttinga våknet jeg plutselig av en utrolig uutholdelig hodepine... Uansett hva jeg gjorde så dundret det og klemte til rundt hele hode mitt, jeg lå helt lammet... Og følelsen og tankene var at "noen" var sint på meg... Dette "noen" var blitt fratatt jenta mi... Det var det som jeg ihverfall "fikk beskjed" om inne i hode dær jeg lå... Etter noen minutter med intense smerter sa jeg høyt " la oss være ifred" Da innen noen sekunder var all smerte borte... Jeg ringte søstra mi som er heeler og som kan fornemme ånder og fortalte henne alt dette, å hun bare sa; nå får dere fred...
Jenta mi har heller ikke våknet så hysterisk etter dette...

Etter noen uker så piper det inn en sms på mobilen min kl 4 på morgenen... Jeg våkner å må se... Det er ifra sønnen min på 12 år som ligger i rommet rett over gangen til vårt rom. I mld står det; mamma, jeg er redd... kom!!!! Grøss hva er det nå tenker jeg og står opp å går de få skrittene over gangen og inn til gutten min, han fortalte at han hadde våknet med at døra til soverommet hadde åpnet seg og at en mann hadde stått forran kleskapet hans å sett på han... (Det gikk kaldt nedover ryggen min) Jeg satte meg ned på senga hans å pratet en stund med han om dette han hadde sett, og han var helt sikker... jeg sa jeg trodde han og at vi sammen skulle si at vi vil ha fred... Vi gjorde det også prøvde vi å oppmuntre hverandre om at det ikke var farlig og at vi fikk håpe at det ikke hendte igjen...
Siden har det vært rolig hær egentlig... Helt til ikveld, sambo er på pokerlag og jeg var nede i bua og hentet inn litt ved... Alle bortsett fra han på 12 år sov... Når jeg kommer inn med veden står han i gangen å skjelver å vente på meg... Han hadde hørt trampe lyder og dunkelyder ifra første etg, og de som bor dær er på ferie!!! Jeg sa til han at det sikkert var meg han hadde hørt og han roa seg med det... MEN så hørte jeg selv rare dunke lyder og en dør som slo nede nå rett før jeg laga denne tråden... Så hær sitter jeg egenlig med litt angst[:o][&:][&o]

Jeg fins ikke religiøs men tror kanskje at det finnes noe mere mellom himmel og jord som vi ikke vet om... Om dette er spøkelser? Hmm... nja, skeptisk!![8|]

Har aldri opplevd noe selv... Men har alltid lurt på om det er en mening med alt som skjer, godt og vondt. Det er ikke lett å se noen mening med vonde ting men det er kanskje det? Vanskelig spørsmål..

WÆÆÆ..... Spennende å lese! Like spennende som åndenes makt!!! Hørtes ikke så veldig koselig ut i grunn... [:o]

At noen går igjen her, det er jeg overbevist om.. Ikke i leiligheten vår, men i leiligheten over oss, der farmoren til mannen bor.. Farmoren har avlastningsplass på et sykehjem hver 6 uke, da er hun vekke i tre uker. Hver eneste gang hun er borte, hører vi noen som drar en stol over gulvet, og noen som slipper noe tungt i gulvet på soverommet hennes.. Hun river alltid ned glasset sitt fra nattbordet, og det er den samme lyden som er der, når hun ikke er hjemme.. Mulig at det er en lyd vi innbiller oss, men den skrapingen med stol eller hva det nå er, det er ikke noe vi fantaserer om. Hun drar aldri noe over gulvet, det er hun for gammel til... Og lydene er ikke der når hun er hjemme..

Moro og skummelt å lese innleggene deres. Fikk noen grøsninger nå. Jeg tror det er noe mer mellom himmel og jord!

jeg tror på spøkelser. har opplevd en del..

Jeg tror at det finnes gjenferd, har opplevd noen ting selv men ikke sånn kjempeskumle ting. Bare ting som har fått meg til å lure, lyder og det at jeg mener at jeg så min døde bestefar da jeg var liten, men nå har jo barn en enorm fantasi da..... men jeg husker det veldig godt, husker jeg tenkte her er det noe som ikke stemmer, du er jo dø.
Men nå hadde jeg ei bestemor som mente helt alvorlig at gjenferd fantes og det ble vi fortalt da vi var små, så jeg fikk det jo inn fra jeg var liten så det kan hende det bare er derfor jeg tror på det......ikke vet jeg.....

Men vi bor i et gammelt hus, min bestefar bygde det. Vi leier ut oppe og når de ikke er hjemme så høres det ut som det er folk der, dører som smeller og folk som går. Da jeg sa det til de som bor oppe sa de at sånn høres det ut nedenfra når vi ikke er hjemme....men det er jo et gammelt hus så det kan jo ha en naturlig forklaring. Men jeg liker ikke å være oppe i huset, føler noen følger meg......men tør ikke si det til mannen min for vi skal snart ta over hele huset og ha soverom oppe [&:] 

Ja, kom plutselig på en ting til. 3-4 ganger når jeg har vært i kjelleren så høres det ut som noen roper på meg. Det er en mannsstemme som roper navnet mitt, det høres ut som det er noe som haster....skjønner ??? Sist jeg hørte det, forrige uke faktiskt så trodde jeg det var mannen min som ropte på meg og at noe var alvorlig galt...

Back
Topp