Tror du eller tror du ikke???

ORIGINAL: mie83

Jeg tror ikke på gud som det står i bibelen, men jeg tror at det fantes en mann som het jesus som sikkert var veldig snill og kanskje hadde godt utviklete evner, men jeg tror ikke han var guds sønn. jeg tror på et liv etter døden, og jeg tror det er mer her på jord som vi ikke kan forklare. tror at vi er knytta til hverandre på flere måter enn vi kan oppfatte på en måte.. jeg tror på energier, spøkelser og hjelpere(eller engler).. jeg tror at vi har en sjel, og en av grunnene til at jeg er imot abort etter 12 uke er fordi jeg tror barnet sjel fester seg til fosteret da. jeg kan ikke forklare det, men det er det jeg tror. jeg tror at alle barn velger sin kropp.. jeg er døpt og konfifmert i kirken, og jeg kommer til å gifte meg i kirken, men for meg er nok ikke gud det samme som for mange andre. jeg tror på flere bevisstheter og at vi også har en slags "felles bevissthet"..

Velidg bra skrevet mie83..
Akkurat som jeg skulle sagt det selv...
Signerer den jeg[;)]

Jeg tror ikke på gud og er ikke kristen.

Jeg er selv døpt, og valgte å bli konfirmert i statskirka. Har døpt madeleine i statskirka, og skal døpe adrian 13 november. Da kan de selv velge om de skal konfirmeres

Jeg er ikke døpt og jeg er komfirmert borgelig.

Vist det er noen som har hørt etter i en dåp, så står foreldrene og lover presten og gud at ungen skal få en kristen oppvekst, og med oss vil ikke junior få de. Da vil det si at døper vi jr, lyger vi i kirka og til presten og en gud som ikke er våres. For meg så er det og vise lite respekt for kirka og gjør det kun for tradisjon.

Men vennina mi og broren til sambo vil døpe ungene sine. Men jeg kjefter ikke på dem av den grunn.
Men jeg fortelle hvorfor vi ikke skal døpe barna våres. Vi har aldri hatt en diskusjon om det, og kommer ikke til og ha det heller.

Jeg har ikke fått en kristen oppvekst, men jeg fikk gå på søndagskole og mamma ble med meg i kirken fordi jeg var nyskjerrig og ville bli kristen når jeg var liten. Det var helt greit for mamma og hun gjorde ingen ting for og stoppe meg.

Det samme vil jeg gjøre for mine. Selv om de ikke blir døpt, så kan de velge om de vil komfirmere seg i kirken eller rådhuset. Kanskej mer styr med kirkelig pga av dåp, men jeg synest at de burde være gamle nok til og bestemme det selv og det er de når de er 15, kanskje de vil bli jøde for alt det jeg vet. Skal ikke stoppe dem jeg.

Back
Topp