Tror du det er tilfeldig hvilket kjønn man får?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
Men kjønnet er jo allerede bestemt hos pappan.. da er det vel førstemann som kommer frem til egget som gjelder eller?

Men kjønnet er jo allerede bestemt hos pappan.. da er det vel førstemann som kommer frem til egget som gjelder eller?

Enig! Pappaen bestemmer jo det, så tror jeg kan være så frampå eller bakpå jeg bare vil og likevel få gutter (eller jenter) :) Tenker det har mer med når i syklusen man treffer, at guttesædcellene svømmer fortere, men lever kortere, jentesædcellene svømmer seinere, men lever lenger osv..

Enig! Pappaen bestemmer jo det, så tror jeg kan være så frampå eller bakpå jeg bare vil og likevel få gutter (eller jenter) :) Tenker det har mer med når i syklusen man treffer, at guttesædcellene svømmer fortere, men lever kortere, jentesædcellene svømmer seinere, men lever lenger osv..

ja dette har jeg hørt om å, men tror jeg bare har hørt omvent om jente/gutteceller.. men samma det :D haha.. kjønnet er hvertfall allerede bestemt før det når egget ;) :) så da burde det ikke ha noe betydning om hvor frampå man er...

Jeg har hørt ommvendt... At jente celler svømmer fortest ,men lever kortere. Gutte celler svømmer tregest, men kan derimot leve lenge.

JEg har hørt at jenteceller svømmer tregest, og gutteceller er raskere.. Men at jenteceller lever lenger.. Så om du har sex rett før eggeløsning er det større sjanse for å få jente, da guttecellene ikke overlever så lenge.. Mens har du sex under eller rett etter eggeløsning er det større sjanse for å få gutt, fordi de svømmer fra jentene.. :-)

Hehe, vi blir visst ikke enige om hvem som er raskest :P kamskje er det individuelt for alt jeg vet :P men men, uansett pappan som bestemmer ;)

Ja jeg fant det samme her også.
http://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Kan-man-pavirke-barnets-kjonn/
vet ikke helt hvor jeg lest det omvendte, men jeg vet jeg har lest det en plass.

jeg så det omvendte på denne dokumentaren https://www.youtube.com/watch?v=8zPrNJMpPHU (tror jeg) :P men siden det er noen som sier det ene, og noen sier det andre, så kansje det ikke er 100% sikkert at det er sånn med alle? men dette er en kjempe fin dokumentar hvertfall :D

hmm ja det er ikke så lett å si hva som stemmer, siden jeg har en eller annen plass lest at det er jente celler som svømmer raskest og gutte celer svømer tregest men lever lengst.. Men på den linken jeg fant så sto det ommvendt. jaja kommer egenltig på det samme, bare barnet er frisk så er jeg kjempe happy. :-)

Back
Topp