Tror du at den kan være flere enn en?

Hilla

Gift med forumet
Septembergull'17
Sensommerbarna 2019
Har dere tvillinger i familien? Hva sier magefølelsen? En eller to? :)

Her sier magefølelsen en :) Men er mer spent på magefølelsen på gutt/jente. Leste et sted sist at om mor føler seg veldig sikker på kjønn pleier hun å ha rett, og sist følte jeg meg helt sikker - og hadde rett. Har hatt sterk følelse på et av kjønnene de første ukene nå, men det har dabbet litt av :P

Vi har flere sett tvillinger, både på min og min manns side. Nært og litt lengre ut i slekta.
Magefølelsen min er på 1 :) sist var jeg overbevist om at det var 2, det var feil :)

Tantene mine er tvillinger. Vært gravid ett par ganger da, men aldri vært tvillinger. Blir spennende å se på tidlig ul da... tanken om to er der jo, men samtidig så tror jeg ikke det..

Det er alt for tidlig med noen magefølelse. Sist var jeg livredd for at det skulle være to. Denne gangen tar jeg gjerne to[emoji6] Men sannsynligvis er det kun 1 inni der.

Tantene mine er tvillinger, på min fars side. Jeg har hatt på følelsen at jeg kommer til å få tvillinger, men tror ikke det skjer i dette svangerskapet. Har vært så tett oppfølging av UL av folikkel og var kun én. I tillegg har jeg tatt blodprøver som viser en stigning som ikke gjelder tvillinger. Men får se:) Ja takk til tvillinger!

Tror bare det er en der inne, men magen er allerede blitt så stor at det kan hende det er to der :')
Har aldri før vært så kvalm i svangeskapet før heller [emoji85]
Broren til pappaen min er tvilling så er vel en liten sjans for at jeg og kan få det? :p
Har veldig lyst på tvillinger men passer seg ikke så godt nå som jeg nettopp har kjøpt leilighet på 45 kvm med to soverom og vi har nettopp fått oss hund :p ikke heeelt planlagt svangerskap men har heller ikke brukt annen prevensjon enn hoppe av i svingen så vi visste dette kunne skje men trodde ikke det skulle skje SÅ fort! (Tok ut spiralen for bare få mnd siden) Blir nødt til å selge huset hans og leiligheta mi hvis det er flere enn en der inne :p nå er planen å bo i denne leiligheta i minst 2 år før vi kjøper noe større sammen <3

Jeg er bombesikker på at det er en gutt i magen mens mannen tror det er jente så spent på hva det blir :D har en gutt fra før og er bare gutter i familien, har ikke blitt født ei jente i familien siden jeg ble født så :p men blir like glad uansett hva det blir <3

Så tidlig det går an å se noe på ul ;)

Jeg tok ul da jeg var 5+5. Så bare en prikk. Glemte å spørre om han så om det var en eller to. Men det er kanskje litt tidlig å se om det var en-eggede tvillinger der da? Hvis en-eggede tvillinger har hver sin prikk allerede så tidlig så var det bare en inni der :)

Jeg tok ul da jeg var 5+5. Så bare en prikk. Glemte å spørre om han så om det var en eller to. Men det er kanskje litt tidlig å se om det var en-eggede tvillinger der da? Hvis en-eggede tvillinger har hver sin prikk allerede så tidlig så var det bare en inni der :)

Så dere hjertelyden? :)
Aner ikke hvordan det fungerer, men de vet jo hva de ser etter ;)

Selv har jeg gått rundt og tullet med at hvis vi dristet oss til og bli gravide en siste gang så kom det helt sikkert til å bli tvillinger. Jeg sliter nok med å bære frem en i gangen liksom, så nå kjenner jeg på angsten for at det skal ha gått troll i ord :S haha
vi har ett sett av hver i slekta.

Håper ikke det er tvillinger, da vet jeg ikke hva jeg gjør. Jeg håper det kun er én frisk gutt der inne!

Tror det bare er arvelig på morssiden, og at det gjelder toeggede, noen som vet det sikkert? Det skal ha med at det er arvelig om man slipper ett eller to egg under eggløsning.

Tror det bare er arvelig på morssiden, og at det gjelder toeggede, noen som vet det sikkert? Det skal ha med at det er arvelig om man slipper ett eller to egg under eggløsning.

At man slipper to egg er ikke arvelig tror jeg, bare noe som skjer hos noen av og til, men jeg tror du har rett i arveligheten fra morsiden. Mener å ha hørt det samme! Er enegget tvillingpar på mors side her.

Back
Topp