Tror dere virkelig det er noe bedre og være tynn enn tykk? Inspirert!

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Ser i denne misunnelses tråden at mange av dere misunner tynne jenter som kan spise hva de vill.
Tror dere virkelig det er så mye bedre enn å være tykk?
Jeg er en av de tynne som spiser akkuratt hva jeg vill. Jeg blir stadig spurt om jeg har spisevegring. I mine papirer fra sunnås sykehus står det: det kommer inn en kvinnlig pasient som er mager, viser tegn til bulimetiske og annorektiske tendenser.
Jeg la på meg 16 kg i svangerskapet og jeg gledet meg over hver kg som kom. Problemet var at to uker etter fødselen gikk jeg ned 20 kg. Før jeg ble gravid så veide jeg 48 kg. Jeg ble stygg. Men pga min forbrenning har jeg ikke klart å gå opp en kg. Jeg får høre det hver dag at jeg bør spise meg! Jeg spiser seks måltider om dagen og drikker ernæringsdrikker i tillegg. Dette har jeg gjort i seks månder. Jeg har ikke lagt på meg ett gram. Jeg er hos ernæringsfysiolog en gang i mnd!
Jeg har ikke antydning på kroppen min utvendig at jeg har gått gravid to ganger. Stram mage med antydning til muskler.
Men hvor moro tror dere det er å gå på barne avdelingen på hm å handle klær når man er 27 år. Og tror dere ikke dette tar på kroppen min?
Får jeg omgang syken raser jeg ned over fem kg og jeg bruker ukevis til å komme meg opp i vekt igjen.
Synes mange av dere skulle tenke litt før slike uttalelser. Tenk om dere plutselig havner her?
Jeg misunner ingen dette.
Hver heller fornøyd med dere selv, spis Sundt og ofte å mosjonere litt! Så skal dere se st dere kommer til å trives med dere selv også!

Tror faktisk det er bedre å være tynn enn tykk ja.....
Ikke pga det overfladiske men fordi jeg tror det er sliter esktremt på helsa å være tykk...
Mulig det gjør det med tynne folk også men jeg torr uansett det er bedre å være tynn enn tykk....både fysisk og psykisk.....

Men det er ikke sikkert det er sånn det er..men det er det jeg tror...

Det sliter enormt på kroppen å være for tynn, immunforsvaret er ikke til stede. Kroppen tærer på muskler og fett. Kroppen trives med lurt fett på kroppen, da klarer kroppen å bygge immunforsvar og muskler. Som vi da trenger for å holde oss oppe.
Men selvfølgelig å være tykk er ikke noe lettere.
Men poenget mitt var at det er ikke noe bedre verken for psyken eller kroppen. Det beste er å ha litt fett på kroppen, ikke for mye eller ikke for lite;)

Næ, tror det er bedre å være midt i mellom. Ville hverken vært kjempe tynn enn kjempe tykk.
Tynne får jo helseproblemer knyttet til vekta på samme måte som tykke. (bare litt forskjellige typer)

ORIGINAL: Nikki.

heller tynn enn tykk..

Sign.
Jeg har vært på begge ender. Hehe

Åh jeg er så enig, men...

Jeg var der du er frem til for noen år sia.

Jeg spiste alt jeg kom over for å legge på meg. Ikke et gram kom på. Jeg fikk masse kommentarer. En dag kom en mann bort til meg å tok meg i armen å sa: "du jenta må, gå hjem å spis og hold maten nede".

Men nå som de kommer på skulle jeg noen ganger ønske jeg var der jeg var. Man blir lissom aldri helt fornøyd.

de som føler seg for tykke vil være tynnere og
de som føler seg for tynne vil bli litt tykkere..

jeg er av de første og hadde nok hatt det bedre med meg selv om jeg var tynnere og kunne skli rett inn i "vanlige" klær, gått i bikini uten å se ut som en elefant osv....

Tror ikke noen av de som misunner tynne folk mener det vondt ment..

Heller tynn enn tykk her i gården..

Det er like ille å være tynn som det er å være tykk...

Jeg er en av de som er syltynne... Får alltid stygge blikk hvis jeg går i trange klær[:(] Så jeg gjemmer meg bak store baggy klær[&o]
Jeg er konstant syk... Har ett ikke-tilstedeværende immunforsvar.. Kroppen min har ikke noe å tære på...
Jeg spiser masse usunn mat for å gå opp i vekt... Hjelper ingenting[:(] Går det en dag hvor jeg er syk og ikke spiser, da kan jeg gå ned 5kg... Og ikke gå de opp igjen...

Så dere som sier at dere heller vil være tynn enn tykk......................tenk dere godt om...

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Tror faktisk det er bedre å være tynn enn tykk ja.....
Ikke pga det overfladiske men fordi jeg tror det er sliter esktremt på helsa å være tykk...
Mulig det gjør det med tynne folk også men jeg torr uansett det er bedre å være tynn enn tykk....både fysisk og psykisk.....

Men det er ikke sikkert det er sånn det er..men det er det jeg tror...

Enig her.

For MIN del vil jeg heller være tynn enn tykk (har vært begge deler), men jeg sliter heldigvis ikke med at jeg er for tynn. Jeg må vel heller passe på hva jeg spiser.

Men dere jenter som sliter med å gå opp i vekt, har dere sjekket stoffskiftet?

Jeg har vært stygg-tynn og er nå stygg-tykk...

Og det er verre å være stygg-tykk for meg... Helsa er mye verre enn da jeg var stygg-tynn, folk er slemmere mot meg og selvtilliten er mye verre.

Så jeg vil heller være tynn enn tykk. Men aller helst vil jeg jo være slank og sunn[;)]

ORIGINAL: Tøsa

nei det tror jeg ikke.
det spiller ingen rolle om man er tykk, tynn eller akkurat passe så lenge man selv ikke er fornøyd.
mistrives man i sin egen kropp, så mistrives man i sin egen kropp.
ingen kan komme å fortelle deg at du er heldig da.

Samme tenker jeg.

Ja selvfølgelig! Legen min er alvorlig beskymret for dette, men de finner ingen feil.

Jaja, ser det fortsatt er folk som vill være slik som meg[8D]
Skulle heller ønske jeg var slank og sunn jeg. Ikke se syk ut til enhver tid.

ORIGINAL: søteste

Hver heller fornøyd med dere selv, spis Sundt og ofte å mosjonere litt! Så skal dere se st dere kommer til å trives med dere selv også!

Det der er like dumt som at jeg skal fortelle deg at du skal spise junk og sitte i sofaen så løser problemet ditt seg!

Og ja, jeg trur det er enklere å være tynn enn å være tykk. Kanskje ikke psykisk, men fysisk!
Når det er varmt ute får jeg store varmeutslett mellom lårene f.eks. Det gjør jævlig vondt, svir og klør. Jeg klør meg til blods så blir det store sår istedet.. på slutten er det knusktørt å beveger jeg meg litt fort så sprekker det! HERLIG!
I tillegg har jeg konstant ryggsmerter, vondt i leddene og sliter veldig med knærne mine.

Heller ingen drøm å måtte på spesialbutikker for å finne klær som passer, småsko kan jeg bare glemme, støvletter får jeg ikke rundt leggen, jeg er arvelig utsatt for diabetes 2 og hjerte og karsykdommer.
Det er ikke bare bare å leke med datteren min heller, på lekeland er jeg for stor til å komme meg inn der hun er, på lekeplassene får jeg ikke plass på huskene.
Folk studerer hva jeg spiser, er jeg i bursdager kan jeg få kommentarer på om jeg trenger et kakestykke til om jeg spiser mer enn ett. Selv om den som kommenterer det skryter over å ha spist syv, men det er greit siden vedkommende er slank.
Har opplevd flere ganger i ungdomstiden at familie har klipt meg i valken (var ikke spesielt stor da) og spurt om jeg kanskje skal melde meg på Grete Roede kurs snart..

Jeg har gått 3 Grete Roede kurs, til ernæringsfysiolog, prøvd reductil og xenical, trener, spiser sunt, og nå får jeg hjelp fra overvekstklinikken på st.olav.
Mitt problem er ubehandlet lavt stoffskifte over flere år, først nå det er stabilt. Og jeg har en BMI på 40.

Når vi nå snakker om tynn, så mener vi sykelig tynn...

Det er ikke lett fysisk å være tynn... Jeg blir så provosert når folk tror det er å leve på skyer[:@]

ORIGINAL: *vimsa*

jeg som er veldig overvektig tror det er bedre å være tynn ja.... beklager...  vekten min er en konstant kamp,og jeg tror jeg hadde hatt det mye bedre hvis jeg var tynn og slapp den kampen.

må signere denne ja....[&o]

ORIGINAL: theojora

jeg kjenner mange som er tynn eller normalt slank da... som spiser det de vil og verken trener eller virker spes sunne, og ja de er jeg misunnelig på ja... men de har nok ting de misliker med kroppen sin de også og ingen vet vel egentlig hva som foregår bak husets 4 vegger når ingen ser.... hehe

signere denne og jeg

Har jeg skrevet noen steder at det er bedre å være tykk??
Nei, jeg har skrevet tror dere det er så mye bedre å være tynn enn tykk?
Helsemessig er det faktisk like ille, men på to forskjellige måter!!
Poenget var vel at man skal slutte å ønske seg ett sånt liv, for det er ikke noe bedre. Verken for psyken eller fysikken!
Jeg kan ramse opp masse av mine helseplager jeg også, blandt annet at jeg ikke orker å løpe etter ungen min, leke med han eller lignende
For jeg har verken energi eller muskler til det. Og gå i bikini er heller ikke noe særlig for det stikker bein ut over alt. Fleste kan se ned i bikini trusa mi for hoftebeina stikker så langt opp så jeg får ett stort rom der. Jeg har verkinger og smerter i alle ledd.
Folk ser på deg å omtrent venter på at du skal løpe på do å spy etter maten. Folk sier gjerne spis ett kake stykke til du trenger å gå opp i vekt, selv om du er så mett så du sprekker.
Du kan gjerne si til meg spis bare usundt så går du opp i vekt. Helt greit det, men selv om jeg er tynn så liker fortsatt ikke kolestrolet mitt fet mat, tynne mennesker tåler like dårlig usunn mat som tykke.

Jeg ville heller vært god å rund enn mager.

Back
Topp