Tror dere skoler/barnehager åpner etter påske?

Ja, hva tror dere?
Håper egentlig ikke det, og kommer ikke til å sende barne mine dit om det åpner. Er ikke helt hysterisk, men kjenner jeg er ekstra redd for å bli smittet nå som jeg er gravid. Har også familiemedlemmer som er i risikogruppen:sorry:
 
Jeg tror de holder stengt noen uker til. Kanskje til mai?
 
Ja, tror vi følger etter Danmark....

Jeg jobber i barnehage og vet at det er null sjangs for å holde stor nok avstand og god nok hygiene slik som de krever nå.. så jeg er veldig spent på hvilke retningslinjer vi får!
 
Bor i en kommune uten påvist smitte, håper det fortsetter slik, jeg er i risikogruppa, har 3 barn og mannen jobber 1 uke på og 1 av, vi har ikke familie I nærheten om jeg skulle bli syk. Holder dem hjemme heller enn å risikere livet.
 
Jeg jobber også i barnehage, spent på hvordan man får hatt så veldig mye forholdsregler der. Altså, man må jo ha noen forholdsregler, men det hjelper lite når vi er så tett på barna og de hoster/nyser/snørrer overalt og spiser på alt. Jeg har astma (men kommunen mener det ikke er risikogruppe sålenge jeg tar medisiner) så jeg må jo på jobb om det åpner igjen. Kjenner jeg er litt redd for å bli syk. Men skjønner at det ikke får vært stengt for alltid, tenker på alle de som er permittert/mistet jobben.. :(
 
Tipper vi begynne gradvis å åpne fra 20 april.. Begrenset hvor lenge folk godtar sitte hjemme. Er veldig mange forhold som skal ta hensyn til her. Glad jeg ikke sitter å skal være med å vurdere!
 
Jeg tror det vil variere mellom de ulike stedene i landet. Tipper skoler/barnehager ute i distriktene åpner tidligere enn i storbyene.
 
Tror det vil variere.. men håper de vil åpne for de som trenger det !
Jeg har ikke noe stress med å sende ungen min i barnehagen enda, for vi har det jo bra.. og jeg vil ikke bli smitta ..
 
Kom over dette?
 

Vedlegg

  • E6A10A37-918A-4115-8347-4381EADEBBAA.png
    E6A10A37-918A-4115-8347-4381EADEBBAA.png
    75,3 KB · Visninger: 54
  • E0F132AF-6C3B-4094-86ED-3C890865C48A.png
    E0F132AF-6C3B-4094-86ED-3C890865C48A.png
    75 KB · Visninger: 53
Dagensmedisin hetet nettsiden.. det var det første som kom opp når jeg søkte gravide og corona..:happy:
 
Tror nok ikke det blir åpent for alle nei. Her jeg bor har barnehager og skoler åpent for de sårbare barna og barn der begge foreldrene jobber med ting som gjør at de har krav på barnehage/skole. Selv jobber både jeg og mannen på sykehus så vi er helt avhengig av at barnehagan har åpent for oss, og har en åpen dialog med de ang når vi må lever og når vi henter så her har ungen vært i barnehagen så og si hver dag de siste 14 dagene (utenom helg så klart). Nå har faktisk barnehagen sendt skriv om at de har bakvakt for foreldre som kan bi beordret på jobb på røddagene nå i påska, og det er helt greit for oss. Vet at sjansen for at jeg blir beordret =0 men veldig greit å vite at om det skjer så har vi en mulighet å levere.

Her har vi ikke noe påvist smitte (som jeg kjenner til) men nabo kommunene har 1-5 så vi kan fort få det hit også. Men tror de kommer til å åpne gradvis fremover med litt flere enn 4-6barn.men tror ikke de åpner opp for at alle kan komme samtidig.
Håper egentlig at de holder det stengt en stund til, kanskje til midten av mai.
 
Mannen min og jeg har bestemt at vi skal holde barna hjemme i en periode uansett om det holdes stengt eller ikke. Terminen er 2 dager før tiltakene stopper, og håper det forlenges til mai eller sommer. Jeg tror nok Norge kommer til å følge Danmark...
 
Tror det... men håper ikke. Vi får se pressekonferansen i dag klokka 16 :nailbiting:
 
Ja da åpnes det veldig snart. Syns det er litt skummelt jeg, kommunen her mener at astma (og diabetes, jeg har astma) som er medisinert ikke er risikogruppe, og derfor skal på jobb. Er heldigvis 50%sykmeldt, men da må jeg jo fortsatt jobbe 50%. Er ikke så lett å unngå smitte i barnehage, selvom de mener barn kanskje ikke smitter så mye.

I Danmark er jo gravide en risikogruppe (for sikkerhetsskyld) hvorfor er de ikke det i Norge?
 
Back
Topp