Gjør dere det?
Del gjerne historie om du har en. :)
Syns sånne ting er skummelt fascinerende. :)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror på at sikkert noen finnes og noe er reelt - men tror også mye er folks gode fantasi i en god del situasjoner. Men at det liksom spøker i annen hvert hus enkelte plasser - det har jeg veldig liten tro på....men vet min far har hørt uforklarlige lyder i et hus, en person kom inn og gikk opp da han satt barnevakt for masser av år siden - men det var ingen der når han sjekka.minoja skrev:
Vet ikke om jeg vil kalle det spøkelse, men jeg hørte faktisk her en dag at noen kom inn nede hos oss og lyder som om noen kledde av seg og var på tur opp i stua. Men ingen kom. Ble ikke noe redd - men tenkte at sambo sikkert ikke var langt unna da(han kom faktisk over en time etterpå, så det var jo litt rart).
Men har aldri opplevd annet - men jeg får også godt fantasi i mørket og kan sikkert komme på flere "spøkelser" om jag hadde villet det ;)
For å svare på spørsmålet: JA! Jeg tror nå så INNMARI på spøkelser! Jeg syns det virker ganske naturlig! Altså, et levende menneske består av energi. Og hva sier hovedregelen om energi?? Jo: energi kan aldri oppstå eller forsvinne, den kan bare gå over i andre former. Så jeg syns ikke det virker rart at et menneskes energi (ånd om du vil) kan henge igjen i et hus.løvelykke skrev:
Du vet når du er i fraflytta gamle hus, så får du en følelse når du går inn i huset. Noen ganger føles det hjemmekoselig og varmt. Andre ganger føles det tungt, dystert, du vil ikke være der. Det er ikke fargen på tapeten som utgjør forskjellen, det er FØLELSEN huset gir deg. Husets sjel. Huset absorberer energien til menneskene som har bodd der. Er det så rart?
Dere som har vært på omvisning i konsentrasjonsleirene eller på gamle psykiatriske sykehus har sikkert følt på sorgen og redselen som sitter i veggene på slike steder. Det sitter mye sorg i veggene. Men HVOR kommer sorgen fra, og HVORFOR sitter den i veggene?
JA jeg tror på spøkelser! Jeg syns det er spennende, skremmende, interessant, naturlig og ubehagelig på en gang!! Jeg har aldri sett et spøkelse. Men jeg har sterk intuisjon og opplever ofte ting som ikke kan forklares med vitenskap. Og når SÅ mange mennesker verden rundt i alle kulturer ser spøkelser, og har gjort det siden tidenes morgen, da syns jeg nesten det blir litt blåøyd å si at "vi kan ikke bevise det vitenskaplig derfor er det bare tull og fanteri"