Tror dere på dette?

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
  • 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Risikofaktorer:
  • 200 % større om kvinnen trener mer enn 7 timer i uken.
  • 81 % større om barnets far røyker mer enn 20 sigaretter om dagen.
  • 73 % større om man ikke bor sammen med en fast partner.
  • 72 % større om kvinnen har en BMI lavere enn 18,5.
  • 66 % større om faren til barnet ikke er faren til kvinnens første barn.
  • 60 % større om barnets far er over 40 år.
  • 70 % mindre om man opplever morgenkvalme.
  • 50 % mindre ved daglig inntak av frukt og grønnsaker.
  • 40 % mindre om barnets far er under 25 år.
  • 20 % mindre ved daglig inntak av sjokolade.
Søkte opp sannsynlighet for sa tidlig i svangerskapet og dette kom opp. Må si jeg er skeptisk til mye av det, som at det er 70 % mer sjanse for sa hvis man ikke har morgenkvalme, eller 66 % hvis far til barnet ikke er far til barn nr 1. Hva sier dere?

Må i hvert fall si at dette er betryggende for min del. Har vært sammen med mannen i 4 år, har ei jente, han er akkurat 25, røyker rundt 3 sigg om dagen. Grønnsaker og sjokolade kan jeg ta meg av :) :)

Haha. Måtte le litt. Kan godt spise sjokolade daglig :p men har faktisk hørt akkurat det med kvalmen før. Men om det stemmer er jo en annen sak :p
Kan kanskje være noe i det, mange er jo kvalme. Men 70 % da?! :P Jeg var ikke kvalm forrige svangerskap, ble bare fort kvalm hvis jeg ikke spiste. Tror det blir sånn nå også.

Haha. Måtte le litt. Kan godt spise sjokolade daglig :p men har faktisk hørt akkurat det med kvalmen før. Men om det stemmer er jo en annen sak :p
Kan kanskje være noe i det, mange er jo kvalme. Men 70 % da?! :P Jeg var ikke kvalm forrige svangerskap, ble bare fort kvalm hvis jeg ikke spiste. Tror det blir sånn nå også.

Jeg liker ukesindikatorene, for da er det ikke så stor sjans etter uke 6 allerede. Håper de stemmer :) men risikofaktorene hørtes litt vage ut? Aner jo ikke hvordan undersøkelse som ligger til grunn for statistikken så får vel ta det med en klype salt? :)

Det må jo være basert på rene tall og statistikker? Jeg har sett den der før. Tror litt på det.

Back
Topp