Tror dere på at fødsler går i "arv" fra mor til datter?

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Skjønner ikke det derre med at man ofte får beskjed om at man ofte får samme type fødsler som moren sin.

Ka med de som har hatt 3 vidt forskjellige fødsler selv, med alle sine 3 barn? Altså , når man ikke kan sammenligne sine egne fødsler engang, hvordan kan man da sammenligne med sin mor sin/sine fødsler?

Og om moren din har hatt tre fødsler som er forskjellig, hvilke av de tre skal man ta stilling til da? :P

Tror dere egentlig på det med fødsler og arv?

For min del har det stemt både mamma og mormor har hatt greie og raske fødsler, det har jeg også :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror det kan gå i arv hos noen. Både jeg og min søster har hatt greie (ikke så vonde) og raske fødsler, og det hadde mamma også (selv om hun var enda kjappere og hadde enda mindre vondt). :)

Gutt 2012 ❤
Venter en gutt i november 2013 ❤

Stemmer ikke her iallefall. Mamma har gått 14 dager over med oss alle tre, jeg har fått før. Hun har og født kjappere enn meg.

Mamma ognjeg har hatt høvelig lik fødsel:-) hun hadde en tung fødsel med meg, og jeg hadde en tung en med min førstemann. Hun hadde en helt fin fødsel med min lillesøster så jeg krysser fingrene for at også dette gjelder meg:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her stemte det ganske bra for både meg og søstra. Mamma hadde raske fødsler med begge oss. Jordmora hørte fint lite på meg da jeg sa at dette kom til å gå fort. Men innen jeg fikk vralta meg til obs-posten så var jeg 8-9cm og ble trilla rett tilbake ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Min mormor, mamma, søster og jeg har hatt raske fødsler og litt før termin:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Min mor la med meg i 36 timer. Og to uker over termin.
Meg: Fra vannet gikk til ungen var ute gikk det 4 timer og hun kom 3 uker før termin.

Det stemmer ikke her i alle fall, men kanskje litt vanskelig å sammenlikne da mamma sin fødsel endte i hastesnitt.
Begge mine har vært vaginale uten store komplikasjoner :)

jeg og mamma har begge født før termin med alle barna. Hu hadde også greie fødsler som ikke varte alt for lenge, men jeg har nok hatt en del raskere gitt :P

Ift når dem er født ift termin stemmer ikke her da mamma har født oss alle ca 4 uker før termin mens jeg ble satt igang 12 dager før med storesøster og fødte 6 dager før (iflg oul) med lillesøster. .

Når det gjelder fart på fødsel har vi raske og ukompliserte fødsler begge to. Mamma har alle mellom 2 og 3.5 timer, mens jeg har begge to på ca 1.5 time fra første rie til jentenr har vært ute :)

På "mobben"

Her stemmer det ikke
Mamma har 4 barn
12 dager over med alle 4
Og her fikk jeg 1. 3uker før og 2. 4 dager før.

Men jeg kan tro på at setefødtsel kan gå i arv.. min mor fikk førstemann i sete, oldemor fikk min morfar i sete, søsteren til mamma og jeg fikk min eldste i sete. Så alle førstefødte på lorfar sin side ble født i sete, kanskje noe med livmoren våres? :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Stemte ganske bra her, bortsett fra at jeg ble satt i gang.

Sendt fra mobilen.

Mamma har hatt raske fødsel, det har min søster og jeg også :)
Men mamma sine har kommer ca 2 uker før på alle, det har ikke jeg :P

Både jeg og mamma hadde veldig rask fødsel, men veldig ulike svangerskap da..

Back
Topp